• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nederland bereidt zich voor op reële rampscenario’s

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
692cb65c9f062cbd5804186e2b1192bb73a0ed47.jpg
Watercontainers staan klaar op verschillende punten in de veiligheidsregio’s. © Aldo Allessie

Nederland bereidt zich voor op reële rampscenario’s: ’Massale stroomuitval, gebrek aan drinkwater en cyberaanvallen’​

Ineens stopt het koffiezetapparaat met pruttelen. De televisie valt uit. De verwarming voelt koud aan. Uit de kraan komt geen druppel water meer. Verbinding krijgen met telefoon of laptop is onmogelijk. Volgens de overheid is het geen kwestie van óf, maar van wanneer dit scenario zich voordoet. Om tijdig paraat te staan, begint een pilot met noodsteunpunten voor de bevolking zoals in buurthuizen en sportkantines. Ernaast komen coördinatiepunten waar alles zo is ingericht dat hulpdiensten hun werk kunnen blijven doen. Dit netwerk moet uitgroeien tot duizenden locaties waar mensen terechtkunnen in een rampsituatie.
https://www.telegraaf.nl/binnenland...an-drinkwater-en-cyberaanvallen/97076654.html

https://archive.ph/g0rgd

De overheid maakt er eindelijk werk van om noodsteunpunten in te richten. Ik zal als er meer over bekend is, de informatie hier posten...

Gisteren zag ik in de Lidl iemand alle (letterlijk) flessen spa opkopen. Vroeg me af of ik iets in het nieuws gemist had :p

Ook wel grappig dat door het sinterklaasjournaal Nederlanders aan een noodpakket gaan, ik ben benieuwd wat ze krijgen (een pepernootpakket?)

Hun eigen merk water is goedkoper.
Wel idd net voorraadje bronwater ververst (en nu oude aan het opmaken via de waterkoker en thee), maar niet via Lidl, die zit niet op de gewone route hier.

Laatst bewerkt:
Iemand anders die een probleem ziet aankomen ?

Die IBC-tanks staan op een frame wat opgepikt kan worden door een vrachtwagen. Dan kunnen ze zo het hele spul verplaatsen naar een uitgiftepunt.

1322559-actros-mp2-mercedesbenz.jpg

NL-Kenbri-2021-12-20-VR-23-waterhaakarmbakken-06.jpg

Mooi systeem. Zo hebben ze maar 1 vrachtwagen nodig en kunnen ze na gelang er nodig is, de juiste container erop laden.

Toen we naar de intocht van Sinterklaas gingen kijken gisteren, liepen we op de terugweg langs de brandweerkazerne hier op het dorp en daarbinnen staan een aantal van dezelfde IBC-tanks opgestapeld. Geen idee of er drinkwater inzit of iets anders. (blus schuim?)

Scherp opgemerkt @petroman .👍

Stapelen lijkt me ook niet handig, dan moet je iedere keer als de IBC leeg is de boel omwisselen. Als zo’n frame het gewicht al kan houden?
Misschien dat er pompjes bij zijn?

Maar de kooiaap achterop suggereert toch echt dat de IBC tanks van de laadbak af gehaald worden en op de grond geplaatst worden.

Het is ook gissen natuurlijk, maar ik gok dat ze die laadbak op een vrachtwagen laden en hem daar laten staan. De IBC-tanks staan dan mooi op de juiste hoogte zodat ze bij alle 4 de tanks kunnen om er water uit te tappen. Dat er ook een kooiaap op die laadbak staat zegt verder niets. Die kan er ook staan voor andere doeleinden.

Terug
Bovenaan