Jullie waren wel weer heerlijk OT aan het mopperkonten hier, dames, onder aanvoering van Zeeuwse meisjes natuurlijk.

En nu ben ik wel een fan van OT af en toe, dus daarom gaat het even niet.
Maar, net als alle aardige mensen die mopperen dat men zich moet voorbereiden, maar het zelf niet doen... Mopperen jullie OT op het OV zonder er prepper-style een oplossing voor te vinden. En wie er moppert op het OV, die houdt zich er immers van afhankelijk, kennelijk.
Is het dan een SM-mopperkransje hier?

Of is het gewoon typisch, dat fatalisme?

Toch pseudo-surrogaatpreppers hier?
Ik ben eigenlijk wel voor een no-nonsense aanpak. Even een of twee weken lang het gehele OV plat, van overheidswege. En de vraatwinkels en afhaal-Chinezen gesloten houden, of de stroom afschakelen. Plotseling...
Jullie zouden hier dan zo heerlijk te keer kunnen gaan, dat het draadje ervan rookt. Maar tegelijk, zou er wel eindelijk iets in beweging komen...
Nu er dus een schip gekeerd moet worden, is het wel ellendig en deels verklarend dat ons land telkens de wal is geweest door de eeuwen heen. Er het schip van maken, de boel loskoppelen en zien waar het gekeerd wordt, zou ook wel interessant zijn.
Kortom: volgens mij is er eigenlijk een mini-SHTF nodig om de mensen eindelijk eens zover te krijgen dat men verstandig handelt. Daarna, kan een echte SHTF minder kwaad. Komt de echte morgen, dan kunnen we onze lol wel op.
Nu begrijp ik ook eindelijk het voortdurend streven van politici om er hier een beheerste chaos van te maken.