• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
  • We zijn er weer!!! KLIK HIER

Nep verpakkingen en krimpflatie

Hoe lastig is het om een teentje knoflook uit te persen in wat olie

Daar gaat mijn hartslag als kook liefhebber....persen? fijn snijden op de plank.
Mbt olie, koop pinda olie, dat is gezonder en goedkoper.
Ik had het eerder hier ergens neer gezet mbt de olieen.
Olijf is goed om in "koud" te bakken, pinda olie is goed om in te bakken en braden, reuzel staat er tussen in, btw je wil niet weten wat de prijzen nu zijn ALS je het nog krijgen kan....

Mbt mosterd: varkens kers groeid gratis in mn tuin, smaak exact het zelfde als "oude mannen" mosterd met een kwak mayonaise erbij...
Een goede knoflook saus is zo gemaakt, en niet eentje met sla olie erbij in en waar de teen er 10 seconden even in mocht hangen.
1 pot volle mayo en 1 lege pot mayo, 2 bollen of 1 als je minder sterk wilt.
Peterselie, suiker en eventueel een eigeel uit een hard gekookt ei erbij.
Mengen pureren, tikje azijn erbij voor de houdbaarheid.

Naar smaak varieer.
Sate saus is ook zo makkelijk, en nog meer.
Tisd inderdaad denk ik luiigheid van de mens geworden?

Ik sta nu mn 3 batch tomaten in te dikken voor cannen.
Tis nu ff moeite maar o zo makelijk zometeen.

Ik dwaal weer af, sorry, terug naar inderdaad die oplichting praktijken.
Tis van de zotte dat er aardappel bij gedaan wordt.
Melk halfvol vond ik al iets van ja oke hmmmm, volgend jaar gaan die prijzen ook omhoog, of wordt er meer water bij gedaan?
We gaan het merken aan de kaas.

We hebben wel eens fanta casis oid in huis in glazen flesjes....
Het viel me op dat het glazen flesje behoorlijk zwaarder was dan dat ik gewend ben.
Ik kijken op het etiket, jawel, 200ml ipv 250ml......zelfde prijs, even grote fles.....

In de horeca zag ik vorige week al 15 cl aangeboden worden, 25 was middel en 33 groot. Je moet het naar durven.

Gaat over bier dan, want je zou denken wijn. Volgende update krijg je het als shotje?

In de horeca zag ik vorige week al 15 cl aangeboden worden, 25 was middel en 33 groot. Je moet het naar durven.

Gaat over bier dan, want je zou denken wijn. Volgende update krijg je het als shotje?

Ik denk niet dat je zulk zuinige maatvoering voor bier in Polen of Tjechië kan slijten.
Een standaard glas of blikje bier is 0,5 liter.
Al heb ik in de winkels wel blikjes van 33 cl gezien, maar erg populair zijn ze niet. Dan gaat het om import bier.
Poolse of Tjechische merken met blikjes van 33 cl ben ik nog niet tegen gekomen.
Wel blikken van 1 liter en flessen van 2 luter.

Ik denk niet dat je zulk zuinige maatvoering voor bier in Polen

Tja Polen, die krijgen als baby al bier door de flessenvoeding volgens mij.

Ik werkte eind jaren 70 op een scheepswerf met een pool en die had gewoon een kratje bier waar hij op ging zitten tijdens het lassen. Met enige regelmaat ging er een fles open. Vaak was voor de lunch het kratje al half leeg. Maar die man kon lassen als de beste. Hij kwam altijd op een oude damesbrommer naar het werk. Collega's hebben hem na het werk een paar keer uit de sloot moeten tillen met zijn mobylette 😂

Ik werkte eind jaren 70 op een scheepswerf met een pool en die had gewoon een kratje bier waar hij op ging zitten tijdens het lassen. Met enige regelmaat ging er een fles open. Vaak was voor de lunch het kratje al half leeg. Maar die man kon lassen als de beste. Hij kwam altijd op een oude damesbrommer naar het werk. Collega's hebben hem na het werk een paar keer uit de sloot moeten tillen met zijn mobylette 😂

De Amerikanen, de Spanjaarden, de Duitsers. Hebben allemaal fatsoenlijke hoeveelheden.

In Italie ben ik lang niet meer geweest, misschien dat ze in rome ook wel bier durven serveren in een espressokopje? ;)

Ik werkte eind jaren 70 op een scheepswerf met een pool en die had gewoon een kratje bier waar hij op ging zitten tijdens het lassen. Met enige regelmaat ging er een fles open. Vaak was voor de lunch het kratje al half leeg. Maar die man kon lassen als de beste. Hij kwam altijd op een oude damesbrommer naar het werk. Collega's hebben hem na het werk een paar keer uit de sloot moeten tillen 😂

Mijn buurman drinkt ook graag een biertje, maar is een matige drinker.
Hij gebruikt het ook als medicijn voor zijn Parkinson. Als hij een preciesie klusje moet doen, b.v. het maken van een elektrische verbinding in zijn nogal NEN 1010 normloze stoppenkast met bedradings wildgroei, dan drinkt hij eerst een paar biertjes. Dat brengt de trillingen in zijn handen tot rust.

Hij rookt ook aardig wat sigaretten. Onlangs zag ik op youtube, dat wetenschappers hebben vastgesteld, dat roken de kans op Parkinson vermindert en de progressie ervan vertraagt.
En dat is niet omdat roken ouderdomskwalen vermindert omdat je er minder oud mee wordt.

Ben wel benieuwd hoe oud mijn sigaartjes rokende opa zou zijn geworden, als hij niet had gerookt. Hij werd slechts 95 jaar.
Maar goed, die leefde dan ook nog in een tijd voordat allerhande E-nummers aan het voedsel werden toegevoegd en het volk "krimpflatie" niet zouden pikken.

Ben wel benieuwd hoe oud mijn sigaartjes rokende opa zou zijn geworden, als hij niet had gerookt. Hij werd slechts 95 jaar.
Maar goed, die leefde dan ook nog in een tijd voordat allerhande E-nummers

Mijn opa is 92 geworden, rokend en drinkend, ging op zijn manier nog achter "de vrouwtjes" aan.
Darten, biljarten en fietsen, inderdaad nog voor er 70 extra smaakjes/versavcende stoffen extra waren toegevoegd.

Ik heb een tijdje mn eigen tabak staan kweken, meer dan 25 gram eigen tabak kreeg je niet in een pakkie shag van 50 gram.
De rest van die 25gr is het gewicht van de toevoegingen....
Vanaf wo2 is er onder andere suiker(1910? al) verhoogt toegevoegd amoniak propyleen tri ethyleen, zorgen er mede ook voor dat de tabak langer vers lijkt.
en snel een 15! gram op een pakkie van 50gr toevoegt, dit is een treurige standaard sinds 1980.

En wat ik ooit eens vernomen heb, is dat er ook vaak papier pulp nerven en bind middelen er doorheen gemegeld wordt.
Tis allang al geen tabak meer zoals het hoorde te zijn.

Ook zo met alcohol.
De wat goedkopere soorten zitten vaak ook de lagere en de hogere alcoholen in, bij de wat duurdere heeft de stoker ze er bewust uitgelaten dmv later beginnen met opvangen en eerder stopen met het vangen van de goede alcohol.

Deze twee(alcohol en tabak) oplichterspraktijken hebben mij er toe bewogen om een paar decinia terug al te beginnen met stoken en eigen tabak te kweken.

Ik wil ook wel een verhaaltje schrijven wat nou eigenlijk de kost prijs is van het maken voor ethanol als benzine vervanger en olie als diesel vervanger....dan trek je echt lijkbleek weg.

We waren vanochtend bij de deka, het viel me op dat er bij de potjes groente andere voormaten tussen kwamen te staan?
Wellicht ook iets om in de gaten te gaan houden.

Heel goed forum dit

Terug
Bovenaan