• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Roel

Mankinds only hope
Ik zal het meteen op ongeverfd hout afkloppen @CrossbowClan, maar in de meer dan veertig jaar dat ik hout stook en dus veel met het bijltje heb gehakt, ben ik nog niet eens in de buurt gekomen van voet of scheenbeen.
Blijkbaar goede instructies gekregen van opa wat betreft omgaan met de bijl...:)
En goed schoeisel is uiteraard ook een pré.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Ik zal het meteen op ongeverfd hout afkloppen @CrossbowClan, maar in de meer dan veertig jaar dat ik hout stook en dus veel met het bijltje heb gehakt, ben ik nog niet eens in de buurt gekomen van voet of scheenbeen.
Blijkbaar goede instructies gekregen van opa wat betreft omgaan met de bijl...:)
En goed schoeisel is uiteraard ook een pré.
Goede instructie en een beetje oefenen, bijv. met een sloophamer i.p.v. een scherpe bijl, kan veel ongelukken voorkomen.
Maar het gebeurt zo vaak dat men de boomstam mist of dat de bijl afketst en dan zit die bijl al snel in je voet of scheenbeen. :fluit:
 

miss-elliot

Survivor
. Kan me voorstellen dat dit wel goed werkt.
Mij niet, een huid is constant in beweging, al helemaal op bewegende ledenmaten.
Daardoor laten pleisters altijd los
Of kleding dat altijd over de pleister schuurt en daardoor los raakt.
Zal bij dit ook het geval zijn.


Gaat niks boven naald en draad en de boel strak dichtknopen.
(je kan tegenwoordig ook wonden dicht lijmen)
 

Larik

Diehard Prepper
Sorry hoor maar pleisters laten niet altijd los.
Er zijn genoeg voorbeelden van plakkers op de huid die meerdere dagen blijven zitten, bv stoma plakken, (goede) pleisters.
Het heeft eerder met de vorm te maken, als het snel loslaat. Ronde randjes VS rechte scherpe hoeken zit een wereld van verschil.
 
Bovenaan