• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nieuwe huis, nieuwe kansen

mrsjones

Diehard Prepper
Ik heb nu een offerte binnen en zo een tweede vanmiddag moeten krijgen. Veel bedrijven lijken meer lening dan zonnepanelen te verkopen. Is hier iemand die genoeg van weet die voor mij die offerte zo kunnen doorlopen? Of die een geweldige bedrijf ken?
 

PBear

Mankinds only hope
Ik heb nu een offerte binnen en zo een tweede vanmiddag moeten krijgen. Veel bedrijven lijken meer lening dan zonnepanelen te verkopen. Is hier iemand die genoeg van weet die voor mij die offerte zo kunnen doorlopen? Of die een geweldige bedrijf ken?
Ik heb in het verleden ook verschillende offertes opgevraagd voor zonnepanelen op mijn toenmalige huis in NL.
Er zijn verschillende bedrijven die zonnepanelen aan je kunnen verhuren.
Dan hoef je niet zelf te investeren, maar de huurprijs is zodanig, dat de besparing op stroomkosten vooral naar de verhuurder gaat. Dat geldt te meer als de saldering vermindert of zelfs stopt. In dat geval kan je er zelfs op verliezen, want de huurprijs vermindert niet.
Daarom zou ik eerder kiezen on zelf te investeren. Overigens wordt in de offertes de stroomopbrengt steevast te hoog ingeschat.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik heb in het verleden ook verschillende offertes opgevraagd voor zonnepanelen op mijn toenmalige huis in NL.
Er zijn verschillende bedrijven die zonnepanelen aan je kunnen verhuren.
Dan hoef je niet zelf te investeren, maar de huurprijs is zodanig, dat de besparing op stroomkosten vooral naar de verhuurder gaat. Dat geldt te meer als de saldering vermindert of zelfs stopt. In dat geval kan je er zelfs op verliezen, want de huurprijs vermindert niet.
Daarom zou ik eerder kiezen on zelf te investeren. Overigens wordt in de offertes de stroomopbrengt steevast te hoog ingeschat.
Dank je, mijn plan is inderdaad zelf kopen. Maar de meeste bedrijven lijken vooral te proberen een lening te verstrekken. Ik kan tot 15.000 gaan, daar voor moet je iets redelijk kunnen vinden. Maar het vinden van een bedrijf die een grotere hoeveelheden zonnepanelen en dergelijke verkoopt is lastig. Ze hebben standard van 8 of 12. Ik will graag boven de 20, 325 wp panelen.
 

petroman

SHTF Expert
Ze hebben standard van 8 of 12.
Dan moet je twee sets kopen 2x 12 maakt 24.
Ik vermoed dat de meeste bedrijven pakketten verkopen omdat daar vraag naar is. Precies het aantal wat bij een omvormer past. maat werk leveren ze dan niet.

Probleem is dat de meeste bedrijven geen voorraad meer hebben. In china hebben veel bedrijven stil gelegen en wat er nu gemaakt wordt gaat rechtstreeks naar Japan. daar schijnt een enorme vraga te zijn naar zonnepanelen.
 

PBear

Mankinds only hope
Dank je, mijn plan is inderdaad zelf kopen. Maar de meeste bedrijven lijken vooral te proberen een lening te verstrekken. Ik kan tot 15.000 gaan, daar voor moet je iets redelijk kunnen vinden. Maar het vinden van een bedrijf die een grotere hoeveelheden zonnepanelen en dergelijke verkoopt is lastig. Ze hebben standard van 8 of 12. Ik will graag boven de 20, 325 wp panelen.
Ik heb destijds - zo'n 10 jaar geleden - 2 maal een set van 3 panelen met Steca grid-tied omvormers gekocht bij de firma "MetDeZon" uit De Rijp.
Destijds was de levering, de prijs en vooral ook de nazorg dik in orde.
Ik heb even hun website www.metdezon.nl bekeken. Ze bestaan nog steeds en kunnen zowel sets als losse panelen, omvormers en installatiemsteriaal leveren. Tegenwoordig kunnen ze ook de installatie (laten) verzorgen. Is dit wat je zoekt?
 

Ray

SHTF Expert
@mrsjones Apart, dat ze alleen een soort pakketten verkopen. Een jaar of vijf geleden kon mijn pa het zelf precies bepalen. Aantal panelen en ook evt zwaardere omvormer, zodat je later nog meer panelen zou kunnen aansluiten.
 
Bovenaan