• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nieuww Korte Golf zender; Mi Amigo international

D

Deleted member 101

Gast
Er is weer een nieuwe korte golf zender de oude piratenzender Mi Amigo, maar nu up to date op KG en MG en FM (zie site voor frequenties).
http://www.radiomiamigointernational.com/english/index.html


Een eerder project van Transportradio is inmiddels al weer van de korte golf af, i.v.m. kosten van zender huur.
http://www.transportradio.nl/inhoud/index.php/home


Maar nu dus weer een populaire zender die in een groot deel van Europa te ontvangen is.
En de voordelen van korte golf ontvangst zijn denk ik wel bekend bij de preppers.
Als je onderweg bent en dan toch het nieuws volgen en bij een eventuele ramp waarbij er nog wel radio zenders werken kun je toch in heel de EU de berichtgeving volgen.
Maar dan heb je wel een goede korte golf radio nodig, ook wel wereldontvanger genoemd.

Je kunt het beste een goed merk kopen. Zoals Tecsun of Sangean.
http://www.k-po.com/World-Receivers--DAB--WLAN.1.html

Helaas worden er door Grundig geen wereldontvangers meer gemaakt. Dit waren ooit de besten.
 

Marcov

Prepper goeroe
Dit zijn leuke berichten om te lezen.

Toen de originele Mi Amigo nog op de Noordzee lag luisterde ik er regelmatig naar. Net even op de korte golf geprobeerd. Hier binnen komt de zender niet goed door de ruis heen, binnen de betonnen muren is natuurlijk geen voordeel.
Plus dat er een duitstalige zender vlak naast zit, op een iets lagere frequentie. Dat is ook geen voordeel. Hoewel ze wel leuke muziek draaiden, The Sweet enzo. Ook is het mistig, dat kan ook een invloed hebben.

Ik heb de draadantenne er nog niet aan gehangen, maar dat ga ik zeker nog een keer proberen. Kijken of het buiten wel lukt.

De middengolf hoef ik hier binnen al helemaal niet te proberen, 1 en al storing. Ik zal dat ook buiten een keer gaan proberen of in de auto. En binnen ook nog een keer als ik de aardlekschakelaars test.
Weet ik ook gelijk of de storingen hier vandaan komen.

Na aanleiding van dit berichtje heb ik ook nog even verder geluisterd, wat mij daar bij opviel was dat het heel erg rustig was op de diverse banden. Dit in vergelijking met een aantal jaren geleden.

Zal ook maar weer eens gaan zoeken naar mijn Grundig, die heb ik al jaren niet meer gezien. Het is ook mogelijk dat ik die ooit eens weggegeven heb. Dat komt ook nog wel eens voor en dan vergeet ik dat gewoon.

xHbC1T1.jpg


U3m7tbA.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik had een oortelefoontje in mijn kussen, dan hoorde niemand je. Maar als ik dan in slaap viel waren de batterijen de volgende morgen leeg, kool-zink toen nog.
Dan stiekem ergens anders de batterijen wisselen, ik kreeg natuurlijk niet elke dag nieuwe. :fluit:
 
J

J.J

Gast
Ik had een oortelefoontje in mijn kussen, dan hoorde niemand je. Maar als ik dan in slaap viel waren de batterijen de volgende morgen leeg, kool-zink toen nog.
Dan stiekem ergens anders de batterijen wisselen, ik kreeg natuurlijk niet elke dag nieuwe. :fluit:
Kan je zien hoe rust geven dat het kan zijn.
----------------------------------------------------------
Ik heb zo'n veertig jaar geleden een oude leger korte golf ontvanger gehad, die was heel groot en zwaar je kon het beter met twee personen verplaatsen..
Als je van golflengte wilde veranderen moest je een kruk met twee handen stevig omdraaien, heb het maar kort gehad ging trouwen en verhuizen naar een andere provincie, en heb het weg gegeven aan de persoon die ons mijn zijn auto ging verhuizen.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Mi Amigo was verschrikkelijk volgens mij. De hele tijd vervelende schreeuwerige jingles en veel blatende ego's. Ik weet niet of het nog zo is, maar ik kon het niet uitstaan. (Nu hoop ik wel dat ik mij niet vergis qua zender). Mijn radio heb ik al eeuwen geleden het huis uit getrapt. Er was maar een enkele keer 's-avonds laat een goed muziekprogramma, en de Dik-voor-mekaar-show natuurlijk, de rest was bagger, en ik mis het echt niet. Stilte kan zo lekker zijn, en als ik muziek wil horen, dan bepaal ik zelf wel wat ik luister.

Dit is wat radio is volgens mij; de enkele keer dat ik radio hoor, ben ik geneigd oordoppen in te doen:

 

Highway

Last (wo)man standing
In de site die @Tom gaf van http://www.radiomiamigointernational.com/nederlands/news.html zit een erg leuke link vind ik zelf, je kunt dan online via hun ontvanger het hele scala bedienen.

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/?tune=6085am
On this page you can listen to and control a short-wave receiver located at the amateur radio club ETGD at the University of Twente. In contrast to other web-controlled receivers, this receiver can be tuned by multiple users simultaneously, thanks to the use of Software-Defined Radio.
 
Bovenaan