• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nog maar twee of drie stuks groente per persoon

Tharifas

Survivor
Een van mijn vrienden werkt in Engeland, en het is zelfs nog een beetje erger: De groente die normaal uit Spanje komt of verder weg is simpelweg duurder te verkopen aan andere supermarkt ketens dan die in Engeland, en dus verkopen de tuinders liever aan distributie bedrijven in Europa zelf in plaats van aan het eiland. Het is dus (zoals zeer vaak) gebaseerd op geld. Dit is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt, en ze (mijn vriend in Engeland) verwacht dat er waarschijnlijk pas weer meer groente op de plank komt zodra het VK extra geld ophoest. Ze worden dus eigenlijk gegijzeld door de distributeurs, en het is niet alsof ze een andere keuze hebben dan te betalen.

Ik ben in ieder geval begonnen om mijn leerlingen de basis van het verbouwen van groente en fruit uit te leggen tijdens de bio-lessen. Hopelijk hebben ze het nooit nodig, maar als het wel zo is dan kennen ze in ieder geval de basis al.
 

Flos

SHTF Expert
Naar wat ik via NOS gelezen heb, hebben nogal wat exporteurs in de EU niet zoveel interesse naar het VK cq UK te exporteren vanwege het extra papierwerk van de douane-formaliteiten die het met zich meebrengt. Ze exporteren gemakkelijker naar een EU-land, dus minder kosten.
Dus? Hebben ze ( de britten ) een dik jaar geleden getekend voor hun eigen ondergang. Mijn 2 cents
 
Bovenaan