• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Noodrantsoen - vlot - reddingsboot -

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 569

Gast
Hier kan je in elk geval kijken hoe het zit met de dijken in jouw omgeving...
http://www.overstroomik.nl/

Bedankt voor de link, kende ik nog niet. Ik gebruik flood maps (http://flood.firetree.net/) om te bekijken welke gebieden risico vormen bij de verschillende hoogtes.

Ik doelde meer op het natuurgeweld zelf. Kan er zoiets verwacht worden als in die film "the day after tomorrow" terwijl zeespiegel maar met 16 meter zou stijgen als alle ijskappen zouden smelten.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik ga zelf niet af op films...dat zijn films, scripts die verzonnen zijn, voor het grootst dramatische effect, voor de kijkcijfers.

Denk bv aan hoe mensen verdrinken in films, zwaaiend met de armen, roepend om hulp.
Verdrinkingen zijn doorgaans stille verdrinkingen, mensen die meegesleurd worden(of niet van hun plaats kunnen komen) mensen die geen adem hebben om te roepen omdat ze in doodsstrijd zijn.
Een lijk drijft ook niet, het zinkt en komt pas boven drijven als er ontbinding plaatsvindt. Misschien begrijp je nu wat beter dat ik info uit films niet als waar aanneem.

Zo ziet verdrinken er uit. Hier nog wat info om verdrinken te herkennen.
 

Richard434

Prepper goeroe
Bedankt voor de link, kende ik nog niet. Ik gebruik flood maps (http://flood.firetree.net/) om te bekijken welke gebieden risico vormen bij de verschillende hoogtes.

Ik doelde meer op het natuurgeweld zelf. Kan er zoiets verwacht worden als in die film "the day after tomorrow" terwijl zeespiegel maar met 16 meter zou stijgen als alle ijskappen zouden smelten.

Wat er bij de day after tomorrow plaats vindt komt (volgens de film) onder andere door het stoppen van de golfstroom.
Nu kan ik je 1 advies geven, volg het nieuws, kijk regelmatig naar buiten, en zie hoe ernstig de balans van de natuur nu al verstoord is.

Dan heb ik het nog niet over alle ecologische gevolgen doordat er nauwelijks nog zoet water over blijft, aangezien ijs uit zoet water bestaat en dit dus zorgt dat wij en vrijwel alle planten en andere dieren, een aardig probleem hebben.
Het zoete water in de meren, rivieren en dergelijke komt voor het grootste gedeelte vanuit de bergen en gletsjers. En slechts in kleine mate uit natuurlijke zoetwaterbronnen.
Ook het grondwater zal door de toegenomen druk over een veel groter afstand van zee zout zijn. ;)

Daarnaast zullen er ongetwijfeld ook allerlei andere stromingen ophouden die gebaseerd zijn op de zoutheid van het water.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Als je wilt weten wat zout water doet met natuur kan je de situatie in Zeeland bekijken.
Dat heeft op diverse plekken onder zout water gestaan. Daar is nu nog brak grondwater, waar je niks op kan verbouwen als boer (en moestuinder) Ook brengt zout water schade toe aan funderingen van gebouwen
 

petroman

SHTF Expert
Waarom kunnen jullie niet lezen ??

Als er behoefte is om over reddingsboten te kabbelen start dan je eigen topic daarover.
:mad::mad::mad::mad::mad:

Als topic strater : mod sluit dit topic maar !
Ik ben er klaar mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan