• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onderzoekers krijgen bakken kritiek nadat ze dodelijk, uitgestorven virus maken in labo en werkwijze

Kevin Fox

Survivor
Canadese onderzoekers hebben zowat de hele academische wereld op hun nek gekregen nadat ze in een labo een variant van het dodelijke pokken-virus hebben gesynthetiseerd. De voornaamste kritiek is dat de wetenschappers hun methode in detail beschrijven in een wetenschappelijke publicatie. Critici vrezen dat deze informatie in de verkeerde handen, dodelijke gevolgen kan hebben. “Het doel van de studie is zogenaamd pokken bestrijden, een ziekte die niet meer bestaat”, vertelt viroloog Marc Van Ranst, “maar door zo’n protocol te publiceren, wordt de kans dat die ziekte terugkomt groter”.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180126_03322481

Iemand een idee hoe jezelf te laten inenten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Mayo

Prepper goeroe
In het amerikaanse leger gaan en uitgezonden worden op missie.. ? :eek:

Maar.. aan de vaccinatie kun je ook doodgaan, dus ja.. :(
 

Erny

Last (wo)man standing
Personen die voor1980 gevaccineerd zijn maar niet zijn gerevaccineerd, worden als niet immuun beschouwd.
Alleen militairen en laboratoriummedewerkers zijn mogelijk gerevaccineerd in de afgelopen
decennia.
Dus niet zo veilig als gedacht.
 

AWOL

Prepper goeroe
Dus niet zo veilig als gedacht.

Hmm, zou ik hier dan tegen ingeënt zijn toen ik 1988 in militaire dienst ging? Je kreeg destijds een flinke cocktail, natuurlijk op vrijdag voor je weekend verlof, dan had jij er alleen zelf last van...
 

Mayo

Prepper goeroe

Erny

Last (wo)man standing
Citaat kwam uit het door jou gelinkte noodplan, kwam het daar tegen. ;)

Maar je laatste link zou inhouden dat ik ook in een eventueel veilige zone zit. :cool:
 

4hooves

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Citaat kwam uit het door jou gelinkte noodplan, kwam het daar tegen. ;)

Maar je laatste link zou inhouden dat ik ook in een eventueel veilige zone zit. :cool:

Ja, had ik idd over heen gelezen, ik ging er vanuit dat je levenslang beschermd zou zijn na vaccinatie met levend verzwakt virus (zijn die littekens nog ergens goed voor :D)

Hmm, zou ik hier dan tegen ingeënt zijn toen ik 1988 in militaire dienst ging? Je kreeg destijds een flinke cocktail, natuurlijk op vrijdag voor je weekend verlof, dan had jij er alleen zelf last van...
Dan zou je pokkenlittekens op je bovenarm moeten hebben....A2B8DCBC-7E27-4770-B066-B0783F2106FB.jpeg
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Vanaf 1970 konden ouders kiezen of hun kind ingeënt werd en vanaf 1976 is men met die pokkenprik gestopt.

Niet iedereen er van overtuigd dat inenten zoveel goeds teweeg brengt...er zijn ook dokters die juist vertellen dat er meer doden vielen onder de ingeënte mensen. In Amerika stopte men omdat ingeënte mensen het virus doorgaven aan niet-ingeënte mensen.
https://tegenbericht.wordpress.com/2009/08/07/pokken-en-vaccinaties-het-echte-verhaal/

(iedereen weet het he,bij elk "echt verhaal" altijd zelf dubbelchecken,een complot ligt zo op de loer)
 

4hooves

Elementary prepper
Ja, de vaccinatie veroorzaakt een pok, die in een paar dagen verdwijnt. Vocht uit de pok bevat virus en kan anderen besmetten. Ben een beetje gaan lezen, pokkenvaccinatie kent idd veel bijwerkingen, dus wel te begrijpen dat men gestopt is met vaccinatie toen pokken nagenoeg uitgeroeid was. Hopelijk blijft dat zo.....
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, had ik idd over heen gelezen, ik ging er vanuit dat je levenslang beschermd zou zijn na vaccinatie met levend verzwakt virus (zijn die littekens nog ergens goed voor :D)


Dan zou je pokkenlittekens op je bovenarm moeten hebben....Bekijk bijlage 10459
Ha die heb ik op mijn heup.
Ziens mijn jeugd niet mee bekeken,,,,, ja hij zit op de linker heup nog behoorlijk te zien.
Ik kan het me nog herinneren, de arts zij een krisje en een krasje.
De één is de ziekmaker de andere is de genezer.
 
F

forumlid 1447

Gast
Besmetting door ingeënte mensen, is een beetje vreemd.
Als men iedereen in-ent ,kan men niemand besmetten.
"Probleem" in VS was dan ook diegene die weigerde in te enten.
Hebben hier zoiets met (jaren 70 polio in Staphorst), mazelen, rodehond in de bibelbelt.
 

Mayo

Prepper goeroe
@wiliam Toch kan het wel degelijk, niet alleen door de pok die ontstaat door de vaccinatie zelf, maar ook door varaties op de 'klassieke' pokken.

link naar de website van de RIVM : https://lci.rivm.nl/richtlijnen/pokken

"Naast bovenstaande klassiek verlopende pokken en de mildere alastrim worden nog vier andere klinische vormen onderscheiden.
  1. Primaire hemorragische vorm. Gaat gepaard met petechiae op de huid en bloedingen in de conjunctiva en slijmvliezen. Algemene malaise, hartfalen, diffuse bloedingen en beenmergdepressie kunnen binnen drie tot vier dagen tot de dood leiden, soms voordat er sprake is van de karakteristieke huiduitslag.
  2. Flat-type pokken. Hierbij zijn de huidlaesies plat en zacht. Ook deze vorm gaat gepaard met een ernstig beloop, waarbij de huiduitslag zich langzaam ontwikkelt. De letaliteit ligt boven de 96%.
  3. Modified-type pokken ‘varioloid’. Wordt gezien bij gevaccineerde personen. De huidlaesies veranderen snel en zijn vaak onderling verschillend, kleiner of ontbreken soms. Over de besmettelijkheid van deze vorm zijn geen literatuurgegevens bekend. Aangezien er sprake is van huidlaesies, is het aannemelijk dat er ook ulcera in de mondkeelholte aanwezig kunnen zijn. De patiënt dient als infectieus te worden beschouwd zolang de laesies (en korsten) persisteren.
  4. Variola sine eruptione. Ook deze vorm kan worden gezien bij gevaccineerde personen. Er ontstaat alleen koorts maar geen huiduitslag. De diagnose wordt in het laboratorium gesteld. Over de besmettelijkheid van deze vorm zijn er geen gegevens bekend."
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Mayo

Prepper goeroe
Canadese onderzoekers hebben zowat de hele academische wereld op hun nek gekregen nadat ze in een labo een variant van het dodelijke pokken-virus hebben gesynthetiseerd.
.........
Iemand een idee hoe jezelf te laten inenten?

In antwoord op je vraag:
Blijkbaar is in de USA 'toevallig' een nieuw vaccin tegen pokken ontwikkeld...

link naar nieuwsbericht:
http://outbreaknewstoday.com/invest...mune-successful-phase-3-clinical-trial-65280/

"It is already approved in Canada and the European Union." ..!!!? :confused:

Ook héél toevallig:
De US hebben in 2015 al een bestelling uitgezet genoeg om 66 miljoen mensen te vaccineren:
http://outbreaknewstoday.com/us-government-orders-133-million-of-smallpox-vaccine-97560/

en Canada meer dan 100.000 doses..:
http://outbreaknewstoday.com/canada-orders-65700-doses-of-imvamune-smallpox-vaccine-66872/
http://outbreaknewstoday.com/canada-orders-65700-doses-of-imvamune-smallpox-vaccine-66872/
hmm. :eek:
 

petroman

SHTF Expert
Zijn best grote landen die je opnoemt. Als je daar een inentingsprogramma gaat opzetten als overheid heb je ook meer nodig dan de overheid hier jaarlijks besteld.
 

Mayo

Prepper goeroe
klopt, maar waarom een duur inentingsprogramma opbouwen voor een ziekte die officieel niet meer bestaat..?
 

petroman

SHTF Expert
Heel simpel:
A) het bestaat nog wel. Is alleen door inentingsprogramma's "vertraagd"
B) werkt alleen goed als veel buurlanden meedoen. Dus bij instroom van niet ingeente mensen neemt risico weer toe.
C) firma's verdienen geld
D) complottheorie: men kan dan mensen beter beinvloeden

na de ping heeft u 30sec de tijd om uw keuze te maken :D
 
Bovenaan