• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Opnieuw starten

mrsjones

Diehard Prepper
wij landen met 2 honden en een lading koffers. Wij hebben een huis, voor wie well eens is geweest, oude stekt.
Maar wij moeten volledig opnieuw beginen. Ik heb ongeveer 3 manden aan nood eten( dry frozen) die kom via een boot .
Ik will weer op 1 jaar zitten zo spoedig mogelijk.exl de noodvoer. Ik ben even in een coma geweest en gek genoeg heb ik nu heel veel voedsel allergies.
Ik neem redelijk wat medicatie mee, ga nog even na colombia waar je bijna alles over de counter koop.
Maar ik moet flink wat verbanden en degerlijk kopen. Waar vindt je een groothandel?
Ik moet proberen weer een tuin op te zetten, kippen te houden( huurder hebben kippenhok weggehaal) .
Ik heb nog regentoon en filters. En een redelijk aantal mylars bags.
Wat zijn jullie tips om weer op te bouwen? Marktplaats, maar ik wil bvb een deshytrator,waar vindt je zoiets, weekpoten , in de states kun je nu een dryfreezer kopen, is er een optie ervoor in nederland? Evt uit een lab . Een camp fornuis, een flink aantal cub hout .... de lijst is lang en ik ben niet zo handig meer, een arm kan nog maar heel weinig . Wij zijn niet super zielig en ook niet failliet, maar prijs doe het wel toe.
Ik zie veel meer op amazon.de, heeft het zin om na Duitsland te rijden om een besteling op te halen?
Ik hoor heel graag jullie beste tips .
 
D

Deleted member 101

Gast
Hallo @mrsjones

Voor spullen hoef je niet zo snel de deur meer uit. Ik heb kennissen die kippen houden en ze verhandelen de kippen via marktplaats. Dus dan er wel naar toe rijden, naar verkoop adres.

Voor "spullen" zijn er diverse grote postorder bedrijven zoals BOL.COM en https://www.wilpe.com/nl-nl/ deze heeft dagacties dus voor scherpe prijs speciale produkten op de dag.

Als ik mijn bescheiden mening mag geven over uw automobiel keuze. De 4X4 auto's zijn wel erg sterk en handig maar in Nederland niet echt nodig. Je kunt ook een grote stationcar kopen zonder terrein vaardigheden.
In Nederland (en Duitsland) mag je nergens met een auto het strand op en de bossen is ook steeds meer verboden. In Duitsland hoef je maar effe van de hoofdrijbanen te gaan en je ziet steeds verbodsborden om verder te rijden het landelijk gedeelte in. Mag bijna nergens meer in en nabij het Moezeldal.
Nu heb ik zelf een grote reisauto en mijn vrouw een kleinere auto formaat VW Golf. Maar als ik naar het winkelcentrum ga neem ik de kleine auto. Vooral de parkeervakken in Nederland bij winkels e.d. zijn erg klein.
In Nederland is het wel de trend om een SUV te hebben maar de moderne SUV zijn met moderne zuiniger motoren. De SUV's uit de jaren 90/2008 zijn vaak 2 liter motors die zijn in onze drukke steden erg dorstig. Als ik met mijn auto in de Ardennen 1 op 12 rijd Wordt dan in een Nederlande middelgrote stad met veel stoplichten 1 op 9 of zoals ook wel wordt berekend 11 liter op 100 km 11 liter/100 km.
Voor 2 hands fornuizen e.d. is Marktplaats erg geschikt.
Maar we horen het wel hoe en wat. en zoals al hier gezegd vraag gerust. Nee heb je, ja kun je krijgen zoals een nederlands gezegde luid.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Hallo @mrsjones

Voor spullen hoef je niet zo snel de deur meer uit. Ik heb kennissen die kippen houden en ze verhandelen de kippen via marktplaats. Dus dan er wel naar toe rijden, naar verkoop adres.

Voor "spullen" zijn er diverse grote postorder bedrijven zoals BOL.COM en https://www.wilpe.com/nl-nl/ deze heeft dagacties dus voor scherpe prijs speciale produkten op de dag.

Als ik mijn bescheiden mening mag geven over uw automobiel keuze. De 4X4 auto's zijn wel erg sterk en handig maar in Nederland niet echt nodig. Je kunt ook een grote stationcar kopen zonder terrein vaardigheden.
In Nederland (en Duitsland) mag je nergens met een auto het strand op en de bossen is ook steeds meer verboden. In Duitsland hoef je maar effe van de hoofdrijbanen te gaan en je ziet steeds verbodsborden om verder te rijden het landelijk gedeelte in. Mag bijna nergens meer in en nabij het Moezeldal.
Nu heb ik zelf een grote reisauto en mijn vrouw een kleinere auto formaat VW Golf. Maar als ik naar het winkelcentrum ga neem ik de kleine auto. Vooral de parkeervakken in Nederland bij winkels e.d. zijn erg klein.
In Nederland is het wel de trend om een SUV te hebben maar de moderne SUV zijn met moderne zuiniger motoren. De SUV's uit de jaren 90/2008 zijn vaak 2 liter motors die zijn in onze drukke steden erg dorstig. Als ik met mijn auto in de Ardennen 1 op 12 rijd Wordt dan in een Nederlande middelgrote stad met veel stoplichten 1 op 9 of zoals ook wel wordt berekend 11 liter op 100 km 11 liter/100 km.
Voor 2 hands fornuizen e.d. is Marktplaats erg geschikt.
Maar we horen het wel hoe en wat. en zoals al hier gezegd vraag gerust. Nee heb je, ja kun je krijgen zoals een nederlands gezegde luid.
Suv is al binnen, ik ben 1,58 ,moet een Groot auto hebben voor mijn ego... maar ik heb ook 2 Mechelaars en rij vaak na Frankrijk . Fornuis heb ik trouwens ook. Ik ken de bol.com en Ikea ook, maar voor 8 cub hout is het fijn als iemand iemand ken ! En die breng en stapel, want dat kan ik niet meer .... rijd nu ook alleen maar automaat , schakelen is niet te doen.
 

martin

Mankinds only hope
Ik zou eerst even helemaal "tot rust" / "resetten" voordat je hals over kop te impulsief stappen gaat zetten die in ons land minder logisch zijn dan in je vorige regio.

Voor het verkrijgen van medisch materiaal adviseer ik om zoveel mogelijk gebruik/misbruik te maken van ons bizarre ziektekosten systeem. Stel dat je binnen no time door je maximale eigen bijdrage gaat zitten dan zou ik via je lokale huisartsenpost flink wat zaken proberen te scoren zoals verband etc. (verzin een wond die je 2 keer per dag moet verzorgen en het verband moet vernieuwen)
Ook pijnstilling is redelijk eenvoudig te scoren en het herhaalrecept vooraf al proberen te regelen. De truc om een extra doosje te scoren door te melden dat het doosje helaas in de wasmachine terecht is gekomen kan je ook wel 1 keer per huisartsenpost gebruiken.

Stapje voor stapje zou ik de boel weer opbouwen. Ook niet vergeten om je sociaal netwerk weer op te bouwen op je nieuwe locatie.
Voor hout zou ik echt proberen om een lokale partij te vinden. Via internet is alles te regelen en te bezorgen, maar ik betaal liever 10 euro meer bij een lokale partij dan via een onbekende partij.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik zou eerst even helemaal "tot rust" / "resetten" voordat je hals over kop te impulsief stappen gaat zetten die in ons land minder logisch zijn dan in je vorige regio.

Voor het verkrijgen van medisch materiaal adviseer ik om zoveel mogelijk gebruik/misbruik te maken van ons bizarre ziektekosten systeem. Stel dat je binnen no time door je maximale eigen bijdrage gaat zitten dan zou ik via je lokale huisartsenpost flink wat zaken proberen te scoren zoals verband etc. (verzin een wond die je 2 keer per dag moet verzorgen en het verband moet vernieuwen)
Ook pijnstilling is redelijk eenvoudig te scoren en het herhaalrecept vooraf al proberen te regelen. De truc om een extra doosje te scoren door te melden dat het doosje helaas in de wasmachine terecht is gekomen kan je ook wel 1 keer per huisartsenpost gebruiken.

Stapje voor stapje zou ik de boel weer opbouwen. Ook niet vergeten om je sociaal netwerk weer op te bouwen op je nieuwe locatie.
Voor hout zou ik echt proberen om een lokale partij te vinden. Via internet is alles te regelen en te bezorgen, maar ik betaal liever 10 euro meer bij een lokale partij dan via een onbekende partij.
Dank je , dar rust en reset.....zo moeilijk . Ik ben een vrouw van actie... maar geen eten ,geen vuur. Daar woordt ik heel onrustig van. En ik denk niet dat ik een netwerk zal opbouwen. Ik heb erder daar geleef, 3 jaren, 0 vrienden. En het was de eerste keer in mijn leven dat ik niet in No time een lading mensen kenden. Ik ken een paar ex- militair zoals voor mijn auto aankop.
 

petroman

SHTF Expert
1x per huisartsenpost ???
Ze vragen wie je huisarts is, dan zien ze welke apotheek daarbij hoort (je favoriete) en dan mag je het daar ophalen nadat ze geontroleerd hebben hoeveel je al gehad hebt.

een wond verzinnen en verband 2x per dag wisselen?
Dan mag je meteen langskomen en laten zien.

Als ik een week eerder medicijnen wil ophalen beginnen ze al te morren dat er nog moet zijn.
Allemaal terecht natuurlijk want als ik dan zit te wachten en zie wat voro boodschappentassen ! vol sommige medelanders meekrijgen dan vrees ik het ergste voor het paard.
 

Flos

SHTF Expert
Ik kijk nog voor wat weckpotten ook. Grote en kleintjes in augustus kan je nog heel wat in maken. Peentjes erwten bonen die zijn vrij goedkoop te koop bij de boer of een groothandel.
Hoe we dat gaan doen? Zie pm.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik kijk nog voor wat weckpotten ook. Grote en kleintjes in augustus kan je nog heel wat in maken. Peentjes erwten bonen die zijn vrij goedkoop te koop bij de boer of een groothandel.
Hoe we dat gaan doen? Zie pm.
Of bedoel je zo gaspit die je op butaan aansluit en buiten kant gebruiken met bvb een flinke weekkettel ?
 

martin

Mankinds only hope
1x per huisartsenpost ???
Ze vragen wie je huisarts is, dan zien ze welke apotheek daarbij hoort (je favoriete) en dan mag je het daar ophalen nadat ze geontroleerd hebben hoeveel je al gehad hebt.

een wond verzinnen en verband 2x per dag wisselen?
Dan mag je meteen langskomen en laten zien.

Misschien dat ze in onze regio nog wat minder bureaucratisch zijn dan in de rest van het land. In ieder geval werkt deze methode in onze regio prima.
Het zal ook wel een verschil maken dat ik de meeste mensen persoonlijk ken.
 

sterredag

Prepper goeroe
Wat je arm betreft, ik denk dat hier genoeg mensen zijn die je zouden willen helpen.

Ook is het wel handig om te weten welke regio je ongeveer gaat zijn, om gerichter tips te kunnen krijgen. Verder ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe het preppen jou geholpen heb waar je zat, heb je er voordeel van gehad? Wat had je wel en wat had je niet?
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
@mrsjones Welkom thuis alvast, en beterschap!
Ik las dat je een dehydrator zoekt, en vond die dingen laatst bij vidaxl, en is misschien iets?
https://www.vidaxl.nl/catalogsearch/result/?q=dehydrator
Ik heb die dingen ook wel in hun veiling langs zien komen, en gaan nogal eens voor een schijntje weg.
Zelf heb ik er nog geen, maar ik denk er wel over na om er eens eentje te bouwen, maar dan op zonne energie.
Ach, zodra ik het bierbrouwen onder de knie heb misschien ;-)
 

mrsjones

Diehard Prepper
@mrsjones Welkom thuis alvast, en beterschap!
Ik las dat je een dehydrator zoekt, en vond die dingen laatst bij vidaxl, en is misschien iets?
https://www.vidaxl.nl/catalogsearch/result/?q=dehydrator
Ik heb die dingen ook wel in hun veiling langs zien komen, en gaan nogal eens voor een schijntje weg.
Zelf heb ik er nog geen, maar ik denk er wel over na om er eens eentje te bouwen, maar dan op zonne energie.
Ach, zodra ik het bierbrouwen onder de knie heb misschien ;-)
Ik heb een zonneoven die ik mee neem, op moie dagen mag je best iets komen drogen ....maar omdat zon beperk is wil ik graag een electra optie. Mmmmm billtong en jerky, ook maak ik eieren poeder. Ik zal na de side kijken. Heb 5 jaar geleef in een plek waar internet bijna niet toedeed . Dank voor je tip.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Wat je arm betreft, ik denk dat hier genoeg mensen zijn die je zouden willen helpen.

Ook is het wel handig om te weten welke regio je ongeveer gaat zijn, om gerichter tips te kunnen krijgen. Verder ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe het preppen jou geholpen heb waar je zat, heb je er voordeel van gehad? Wat had je wel en wat had je niet?
Zonder prep en een soort bunker cave waren wij dood. Alles was weg gespoel. huis, velden, dieren, bos, zelf de hele bergwand, gewoon 5 meter diepe aarde weggespoeld ,alles om ons heen was modder, je kon ook niet op lopen eerst. Wij hebben een mand op mijn freezedry food geleef, mijn man en kind hadden schaafwonden, die hebben wij schoon gehouden, met antibiotica crème, een must in de tropic, schoon spoelen en verbonden. Mijn arm was echt geplet, de boten, pezen, zenuwen...een puree, schoonhouden,morfine en ms contin,antibiotica , local en oral , vastbinden . Ook heb ik mijn kak en15 tanden gebroken. Ik was ook in een soort shock met hele lage bloeddruk. Trouwens omdat ik na buiten ben gegaan, tegen beter weten in om de stallen en dieren verblijf open te maken, ze ging toch allemaal dood .Omdat er niks meer was kwa weg zijn wij ong een mand daar gebleven,toen zijn vrienden uit Guadeloupe ons kwamen halen. Ik heb ong 20 km gelopen ....daarna weet ik het niet zo goed meer. Ben in coma geweest iets van een week. Mijn kak en tanden heb ik in Colombia laten herstel, inplants enzo. In Guadeloupe wilde ze mijn arm amputeren, mijn man heeft ze vertel, doe dat niet of ze maak jullie straaks dood. Ik tip nu met deze arm....veel kracht verloren maar ik kan weer best veel dingen. Dus prep, red je leven . Zo hurricane had ik nog nooit gezien. We hadden eten, onderdak, water ,medicijn,en dat waar je hier niet over mag praten... wij hadden geen weg, geen vervoer, geen draagdieren,en de eerste 2 week, geen enkel radio contact, alle toren waren weg.
En wij gaan in het Gooi wonen .
 

mrsjones

Diehard Prepper
En van daaruit naar de sterke drank?
Uiteraard alleen de theorie, uit survival oogpunt, om desinfectiealcohol te verkrijgen.
Jullie weten dat ik rum makte op domenica . Heb ik nog aan het orakel doctor gegeven ... waar is die gebleven ? De doc , de rum ,kan ik wel verzinnen.
 
Bovenaan