• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oproep Food Battle dossier voedselverspilling De Monitor

sterredag

Prepper goeroe
Geen idee of dit nu hier maf of goed staat, maar onderwerp is eten en tja als preppers zijnde is het beperken van voedselverspilling uiteraard een onderwerp.

Misschien dat iemand dit ook leuk lijkt. Je kunt je opgeven door te mailen naar het emailadres die je vind bij de link:

https://demonitor.ncrv.nl/voedselverspilling/oproep-doe-mee-aan-onze-food-battle-

42% van alle voedselverspilling vindt plaats bij de consument. Veruit het grootste deel van het voedsel dat wordt weggegooid, komt dus door wat wij zelf thuis in de prullenbak gooien. We moeten met zijn allen dus een stuk minder verspillen. Voor ons dossier voedselverspilling zijn wij op zoek naar mensen die mee willen doen aan onze Food Battle, en daarmee proberen drie weken lang zoveel mogelijk voedsel te besparen.

Een beetje extra rijst in de pan gooien, boodschappen doen zonder lijstje, en producten over de THT (Tenminste Houdbaar Tot)-datum meteen weggooien: het lijken misschien kleine dingen die je onbewust doet, maar het is wel gedrag wat grote gevolgen heeft voor de hoeveelheid voedsel dat je verspilt.
 
J

J.J

Gast
Wij gooien amper voedsel weg, hoog uit een beetje brood als de schimmel op te veel plekken komt, hier en daar een stukje weg halen en dan eten vind ik geen probleem.
Klokhuis van een appel je als er niets meer aan zit, pitten worden ook gegeten smaakt best en gezond toe.
Bij ons word alles gebruikt.
Ha botjes denken jullie nee ook niet we eten nog geen één keer in de maand vlees.
 

sterredag

Prepper goeroe
Wij gooien amper voedsel weg, hoog uit een beetje brood als de schimmel op te veel plekken komt, hier en daar een stukje weg halen en dan eten vind ik geen probleem.
Klokhuis van een appel je als er niets meer aan zit, pitten worden ook gegeten smaakt best en gezond toe.
Bij ons word alles gebruikt.
Ha botjes denken jullie nee ook niet we eten nog geen één keer in de maand vlees.

Ik zou zeggen aanmelden! haha misschien win je wel (niet dat er een prijs van bekend is ofzo, maar toch :) )
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Leuk initiatief. Ik heb een tijd terug meegedaan aan een FoodBattle. Mijn ervaring is dat het vooral gericht is op mensen die nog helemaal niet bewust zijn. De tips die ik kreeg vond ik zulke open deuren en voor mij totaal niet van toepassing. Net als de bezuinigingstips waar op nr 1 nog altijd staat: neem LEDlampen. Tja, als je die al hebt, kan je niks met die tip. Zo ging het ook in de FoodBattle.Ik kon niks met de tips die ze gaven.

Maar, goed idee om mensen te bereiken die nog gedachteloos vanalles wegflikkeren en heilig geloven in een THT datum.
 

A.N.

Senior Prepper
Verbaas me altijd als ik hoor hoeveel kilo de gemiddelde consumenten weg gooien. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst eten weg gooide.
 

sterredag

Prepper goeroe
Maar, goed idee om mensen te bereiken die nog gedachteloos vanalles wegflikkeren en heilig geloven in een THT datum.

Klopt!!! Ik heb hier huishoudelijke hulp ivm achterstand e.d. En er moest een hoop uitgezocht worden (waaronder mijn prepvoorraad, die meegekomen is via de verhuizing) Nou zeg... zit ze naar die THT te kijken. Ik vraag wat doe je. Zegt ze ja deze is over datum dus die ken weg..... NEEEEEEEEEEEE!!!!!!
Ik een half verhaaltje gehouden, voorraadkastje had mijn moeder vroeger ook in tijden van nood konden we er 2 maanden van eten blablabla...... maar vooral dan........ Kijk NOOIT naar de THT. *zucht* wou ze bijna mijn blikken soep weggooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Verbaas me altijd als ik hoor hoeveel kilo de gemiddelde consumenten weg gooien. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst eten weg gooide.
Het erge is, dat zijn gemiddelden, en dus zijn er uitschieters naar boven! (want wij zijn de uitschieters naar beneden)
 
  • Leuk
Waarderingen: A.N.
Bovenaan