• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Opvangen van regenwater (filmpjes)

D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Al veel over bekend, maar nu weer met leuke filmpjes en uitleg.

http://www.skilledsurvival.com/rainwater-collection/





En wat ook een mogelijkheid is, is de opvang van regenwater tijdens de vlucht met een mobiele opvangmogelijkheid.
Ik ga er dan vanuit dat je met de auto bent en een BOT (Bug Out Trailer) bij je hebt.
Zelf kan ik dan tijdens een regenbui onderweg water opvangen (niet onder het rijden) met een zeil wat ik al bij me heb en op de BOV span over de imperial en dan zo water kan verzamelen.
Moet dan uiteraard nog wel gefilterd worden

WP_20170327_08_52_31_Pro.jpg




En als ik langdurig ergens moet verblijven kan ik het zeil in de lege aanhanger spannen en zo tijdens de regenperiode de bak vol laten regenen. Het is een trailer van plaatstaal dus kan de druk van het water wel aan. Heb er al 550 KG in gehad tijden rijden.

WP_20170327_11_49_51_Pro.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Leuk filmpje over het insatlleren van een regenwatertank met duidelijke uitleg in engels.

Voor de houtwormen: Frank Howarth heeft hele leuke filmpjes over dingen maken van hout.
 
Bovenaan