• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oude Printer wireless gebruiken !?

martin

Mankinds only hope
@martin ik heb het nu 100% op orde .

Ok, dat is goed om te horen.

Printer wifi wifi met je phone kan alsnog een uitdaging worden want ook hier zijn flink wat verschillende standaarden die gebruikt worden.
er is zoiets als airprint voor IOS maar ik kan me niet voorstellen dat hij dit aan zou kunnen (of heel misschien na een firmware update vanuit bradmin)

Wat altijd zal werken is de functie "google cloud print"
Dan installeer je chrome op je pc (die heb je denk ik al) en installeer je een pluging voor deze functie.
Maar kijk eerst even wat het effect is zonder extra software.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dat is goed om te horen.

Printer wifi wifi met je phone kan alsnog een uitdaging worden want ook hier zijn flink wat verschillende standaarden die gebruikt worden.
er is zoiets als airprint voor IOS maar ik kan me niet voorstellen dat hij dit aan zou kunnen (of heel misschien na een firmware update vanuit bradmin)

Wat altijd zal werken is de functie "google cloud print"
Dan installeer je chrome op je pc (die heb je denk ik al) en installeer je een pluging voor deze functie.
Maar kijk eerst even wat het effect is zonder extra software.

Nu het over TCP poort gaat en juist ingesteld werkt een printopdracht via de mobiele phone die over wifi verbonden is niet meer .

Printer reageerde wel op op die opdracht maar gaf na korte tijd een foutmelding op mijn phone .

Nu werkt een opdracht dus wel direct vanaf pc maar niet vanaf phone haha .
Was eerst andersom .

Google cloud print is er ergens in 2020 mee gestopt . Ik was vanmorgen al naar andere opties aan het zoeken .

Wanneer ik dus een opdracht verstuur via printopdracht op de phone dan krijg ik na korte tijd verbinding met mijn printer . Ik klik dan op gele Printer icoontje en opdracht is onderweg . Printer reageert een paar keer en stopt dan .
Iets komt er binnen maar kan niet voltooid worden en uit zich in een foutstatus .

Alles staat op delen net zoals voorheen toen het over de wifi wel ging maar niet direct vanaf pc .

Zie reactie eerder om 19.19 uur gisteren .

Firmware update vanuit BRAdmin Profesional kan ik ook nog naar kijken .

IOS = Apple !? Android ..IOS =

20210310_140041.jpg
 

martin

Mankinds only hope
Google cloud print is er ergens in 2020 mee gestopt . Ik was vanmorgen al naar andere opties aan het zoeken .

He, dat was mij helemaal niet bekend. Dat is best wel jammer want deze manier van printen werkte perfect.

Ik zal eens kijken wat tegenwoordig de opties zijn om vanaf een phone/tablet een printer te kunnen aansturen die in het netwerk te benaderen is.
 

PBear

Mankinds only hope
Als ik jullie pogingen zie om een simpel printje te kunnen maken krijg ik niet het idee dat alles nu veel gebruikersvriendelijer gaat dan in het MS-DOS tijdperk. Vooralsnog bluetooth of kopiëer ik een bestand van mijn telefoon naar mijn computer en print het van daar uit. Scheelt me wat hoofdbrekens...:rolleyes:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jullie pogingen zie om een simpel printje te kunnen maken krijg ik niet het idee dat alles nu veel gebruikersvriendelijer gaat dan in het MS-DOS tijdperk. Vooralsnog bluetooth of kopiëer ik een bestand van mijn telefoon naar mijn computer en print het van daar uit. Scheelt me wat hoofdbrekens...:rolleyes:

Dat is idd een oplossing !
Zoals ik ook altijd gedaan heb wanneer nodig .
Maar gezien die pc sterk verouderd is / nooit gebruikt wordt en inmiddels trager dan wenselijk is hebben we ook niet meteen een neiging die nog regelmatig te gebruiken .

Alle taken verlopen via die toch wel handig en redelijk compacte zakcomputer die Smartphone heet .

Waarschijnlijk zou ik ook gewoon een opdracht naar de printer zijn ? Email adres kunnen sturen !?

In configuratielijst zag ik namelijk iets staan van " < printer mail address> brn98....@.......com .

Het is derhalve de bedoeling dat computer uit blijft .
De inmiddels werkende netwerkprinter gaat aan wanneer nodig en bedien ik vanuit de bank ...onderuit en tussendoor slurpend aan een kopje met warme vloeibare vulling :rolleyes:

Wifi opdracht nog even werkend krijgen en opdracht geslaagd .

We hebben geen Laptop / Tablet / Notebook enz .
Alleen twee al zeer oude :eek: :confused: Samsung Note 9 modellen van 1 1/2 en Twee jaar oud .
 
F

frans81

Gast
Het liet mij vanavond niet met rust omdat mijn Vrouw vroeg een patroon uit te printen via Pinterest . Via de pc kreeg ik een zeer vale onduidelijke afdruk . Dus een optie twee zou kunnen werken . Namelijk direct vanaf de Phone. En dat werkt dus niet .
Uiteindelijk na wat apps verkend te hebben besloot ik eerst Mophra uit te proberen . Dit met al een onderbuik gevoel van 40 % kans .
Resultaat is het niet kunnen vinden van mijn printer over wifi . Daarna aan de slag met een andere brother app ( Brother I-Print & Scan ) waar ik al een goed gevoel bij had in den beginne . Zelfs nadat ik vernam dat deze ook over de wifi ging .

Na installatie en afronding van de benodigde vragen beantwoorden ging ik aan de slag .

Download aangevinkt en op I-Print app logootje geduwd .
Kreeg een mooie duidelijke pagina die onderverdeeld was in de te printen pagina's en een grote afdrukken knop .

De printer reageerde en verrichte zijn taak langzaam .
Maar ! Hij deed het .

Deze App vond mijn bejaarde printer dus wel in het thuisnetwerk en via wifi

Helaas gaat dat printen dus very slow vanuit de app en over de wifi . 18 pagina's duurt zeker 12 minuten . 46 pagina's direct via pc duurt nog geen twee minuten .

Maar het is gelukt om Opa met de huidige generaties te laten communiceren.
 
F

frans81

Gast
Waarom zoveel gedoe om zoiets goed inzetbaar en werkend te krijgen ?

1 ik heb nog veel PDFs opgeslagen die ik liever in papierformaat in de handen heb .

2 ik heb deze printer zo goedkoop dat de eerste +- 15000 kopieën mij alleen stroom kosten .
Namelijk nog twee volle tonercardridges en een nieuwe drumeenheid nog in verpakking . Fuser unit is nog 100% . Dus zat nieuwe in .

De belangrijkste PDFs print ik derhalve uit
Vooral ook dat wat mij interesseert en ik nog tegenkom op www .
 
Bovenaan