• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
V

Verwijderd lid 482

Gast
@logan1202 , kloppende of zwakke pols, zweet op het voorhoofd, lichtzwakte of functie-uitval?
Druk dan desnoods met de neus op de reageerknop, dan weten we dat we de Tsjechische 112 moeten alarmeren...

Haha, hmmm, ok, het was kennelijk eetbaar en heeft hopenlijk prima gesmaakt. Lekker ziet het er in ieder geval uit.👍
Paddenstoelen is eigenlijk heel simpel. Heeft de bodem een spons, dan is hij eetbaar. Maar dat wil niet zeggen dat hij ook lekker is. Van de andere soorten moet je wel kennis hebben, dus die laat ik gewoon staan. (op een paar na die ik ken) Vooral de kleinere soorten zijn erg lekker , zeker in het zoet-zuur, maar daar moet je echt weten wat je hebt. En daar schiet mijn kennis tekort dus gewoon niet doen. En 112 gaat je hier niet redden, dan zou ik toch 155 nemen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Bekijk bijlage 25288

Vandaag vond ik een heksenkring van Parasolzwammen. Een is er mee.naar huis gegaan om op te bakken. Die was heerlijk.

Leuk @Tanfana , en lekker!

Ik vraag mij wel af hoe die paddestoelen er nu onder zijn. Misschien droevig om het verlies van een soortgenoot...

Maar, haha, het kan ook zijn dat de ene nu tegen de andere zegt "weet je nog van dat idee om in een kring te gaan staan? Dat werkte! Het lokte er vandaag een aan!"😁

Je zult wel begrijpen dat dit een grapje was😉
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Leuk @Tanfana , en lekker!

Ik vraag mij wel af hoe die paddestoelen er nu onder zijn. Misschien droevig om het verlies van een soortgenoot...

Maar, haha, het kan ook zijn dat de ene nu tegen de andere zegt "weet je nog van dat idee om in een kring te gaan staan? Dat werkte! Het lokte er vandaag een aan!"😁

Je zult wel begrijpen dat dit een grapje was😉

Dat lees ik echt niet als een grapje! Maar als een compliment 😁💜
 

JJ&A

Diehard Prepper
Iemand die de parasolzwammen op zijn erf heeft, en ze lekker kaar maakt en eet.
Het mooiste voor ons is dat hij van alle kanten uitsteekend laat zien hoe de parasolzwammen er uit ziet, vrijwel geen vergissing mogelijk.

Het is trouwens een Nederlander, die daar zijn plekje heeft gevonden.


ONE YEAR | Renovating Two Stone Cabins in the Italian Alps​



Gevonden op het internet.
Gebruik van parasolzwammen
Niet alle delen van de parasolzwammen zijn even gemakkelijk te verwerken.
De grote, brede hoed kan prima gebakken worden als een soort schnitzel.

Echter
paddenstoeldeskundigen raden het plukken van paddenstoelen af omdat dit de uitgroei van andere exemplaren van de soort belemmeren.
Ha dit vind ik wat twijfelachtig.
 

petroman

SHTF Expert
Echter
paddenstoeldeskundigen raden het plukken van paddenstoelen af omdat dit de uitgroei van andere exemplaren van de soort belemmeren.
Ha dit vind ik wat twijfelachtig
Beste @JJ&A ,
Dat is je goed recht om dat te vinden. Het is echter zo dat bv in Duitsland, er in sommige gebieden een plukverbod geld. En dat wordt natuurlijk door stropers niet handig gevonden. Waardoor er een soort maffia is ontstaan.
Want sommige mensen weten geen maat te houden en plukken dus met een groep hele gebieden kaal. Met als gevolg, en nu komt het, dat de lokale bevolking geen paddo's meer kan vinden.
Er schijnen ook dezelfde maar zelfs ergere taferelen plaats te vinden bij het zoeken naar truffels. Daarbij worden de honden gewoon vergiftigt door mensen die iets anders vinden van wat mijn en dein is. En dus waar je wel en niet mag zoeken/plukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A
Bovenaan