F
frans81
Gast
Vandaag verkregen van iemand die ze wou weggooien.
De oude pannen van Moeders .
Normaal gesproken zou ik zeggen gooi weg ..oud ijzer .
Maar gezien ik mij al geruime tijd zat rot te ergeren aan de bijelkaar geraapte zooi pannen in onze kastjes zei ik niet meteen nee . Ging ze eerst nader bekijken .
De koperen bodem trok de aandacht .
Maar van een merk of model is er niets op te vinden .
Ook via googel ( via mijn phone ) niets concreets waar ik wat aan heb .
Wie kent dit type pan ( speciale ? ) en in welke prijsklasse moest men daar vroeger in zoeken .
En wie maakte ze waarschijnlijk ?
Rond de knop van een deksel zit een dikke aluminium ring ( zie foto . In de rand waar het deksel in ligt zitten kleine verhogingen zodat er een minimale ruimte tussen deksel en pan verkregen wordt !
Mij lijkt het geen goedkope optie !?
Dit omdat koper op zilver na de beste warmte geleider is en er maar weinig RVS pannen zijn met koperen bodem .

De oude pannen van Moeders .
Normaal gesproken zou ik zeggen gooi weg ..oud ijzer .
Maar gezien ik mij al geruime tijd zat rot te ergeren aan de bijelkaar geraapte zooi pannen in onze kastjes zei ik niet meteen nee . Ging ze eerst nader bekijken .
De koperen bodem trok de aandacht .
Maar van een merk of model is er niets op te vinden .
Ook via googel ( via mijn phone ) niets concreets waar ik wat aan heb .
Wie kent dit type pan ( speciale ? ) en in welke prijsklasse moest men daar vroeger in zoeken .
En wie maakte ze waarschijnlijk ?
Rond de knop van een deksel zit een dikke aluminium ring ( zie foto . In de rand waar het deksel in ligt zitten kleine verhogingen zodat er een minimale ruimte tussen deksel en pan verkregen wordt !
Mij lijkt het geen goedkope optie !?
Dit omdat koper op zilver na de beste warmte geleider is en er maar weinig RVS pannen zijn met koperen bodem .