• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Plek in berkey waterfilter

roest en schade door verhitting ligt dicht bij elkaar denk ik :) Dat blauwe is geen roest, dat er omheen kan door verhitting komen maar ook roest zijn.

Het ziet er niet uit als roest, bekijk de onderkant van je rvs pannen eens, daar zie je soms ook zulke plekken.

roest en schade door verhitting ligt dicht bij elkaar denk ik :) Dat blauwe is geen roest, dat er omheen kan door verhitting komen maar ook roest zijn.

Het ziet er niet uit als roest, bekijk de onderkant van je rvs pannen eens, daar zie je soms ook zulke plekken.
Maar beste @marzman volgens @nadiak waren die plekken niet aanwezig toen ze de pan in haar bezit kreeg, en nadien ga je een waterfilter ook niet verhitten zodat er van die plekken in kommen als bij een rvs pan, hoe verklaar je het dan.

Ik wacht maar even de reactie van de leverancier af.

Laatst bewerkt:

Linksom of rechtsom, wijst een verkleuring zoals deze op oxidatie en roest is daarvoor een ander woord (voor ijzer).
Het is goed mogelijk dat @nadiak verder geen problemen meer zou hebben met dat plekje, maar het is als risico bekend en behandelen is simpel, dus waarom zou ze dat nalaten? De fabrikant had dat moeten doen, maar dat is nakaarten.

Jammer trouwens, dat dit draadje kennelijk emoties oproept.

Nadia, als je echt zeker wilt zijn van "de onschuld" van de verkleuring, zet dan 1 cm water in de Berkey, los daar een eetlepel calciumchloride in op en laat het zo twee dagen staan. De witte vochtvreter-korrels die de Action verkoopt, is calciumchloride (een onschuldig en niet-giftig zout). Roestvaststaal is ertegen bestand, maar als er al sprake is van een roestgevoelige plek dan wordt dat prima zichtbaar, gegarandeerd! Je hebt dan zekerheid.

De fabrikant had dat moeten doen

Ik weet uit ervaring dat de betreffende shop echt wel weet waarover ze spreken. Ik heb een aantal jaar geleden ook zo'n filter cadeau gedaan aan onze dochter en werd netjes geadviseerd over welk filter het meest geschikt was met de garantie als we later zouden besluiten om toch voor het andere model te gaan, dat we ze kosteloos mochten omruilen.

Alleen al het feit dat ze jaren na aankoop gewoon netjes service verlenen en een vervangend product opsturen geeft al aan dat ze staan voor de kwaliteit van hun product. Daar kunnen veel bedrijven nog wat van leren.

@nadiak fijn dat het netjes opgelost wordt!

Bij een bedrijf die een rvs-uitlaat voor ons T5-campertje is gemaakt hebben ze ook een rvs beschermbeugel gemaakt en die ging ook roesten, waar werd ook een behoorlijke zuurpasta op gedaan om het ijzer uit de rvs buis te bijten, en dat is heel goed gebleken, de roest in niet weer begonnen.
Ze hebben de las dus gebeitst, en dat is prima. Doet men dat niet en roest het eenmaal, dan roest het verder, en dat is wat ik @nadiak wilde besparen. Maar, de verkoper heeft het prima opgelost.👍

Ha mooi ik heb een berichtje gekregen dat er een nieuwe word gestuurd, een goede servies van het bedrijf.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook als een e-mailtje gestuurd, ben heel benieuwd wat ze met dit probleem doen.

Vind je het zelf ook niet raar dat je je hierin ongevraagd mengt naar de leverancier toe? Volgens mij is de enige die hierover contact moet hebben met de leverancier, de koper van het product. In dit geval Nadiak. Sorry, maar ik vind dat je veel te ver gegaan bent hoe goed je het ook vast bedoelt hebt.

Laatst bewerkt:
Vind je het zelf ook niet raar dat je je hierin ongevraagd mengt naar de leverancier toe? Volgens mij is de enige die hierover contact moet hebben met de leverancier, de koper van het product. In dit geval Nadiak. Sorry, maar ik vind dat je veel te ver gegaan bent hoe goed je het ook vast bedoelt hebt.

Nee beste @phtvs

Want de waterfilter die wij gebruiken druppelt alleen nog maar langzaam het duur uren voordat ik de flessen vol heb, dus heb om info gevraagd en zag dat ze goed servies hebben, daar kan je wat mee en ze doen het ook nog uitstekend.

En onze filter doet het waarschijnlijk ook niet zo goed meer mijn vrouw kan nu nog slechter eten en drinken ze heeft zelf moeite met de medische Nutri-drink en ook steeds maar de Medische Nutridrink vanille smaak de anderen krijg ze meteen last van, en we zijn blij met elke dag dat ze nog leeft, het is echt steeds maar weer overleven en het ziekenhuis doet alleen maar onderzoeken en dan ook nog alleen de slokdarm, ze hadden ook de maag en darm ingang moeten onderzoeken en er stukjes uit nemen dat hebben ze allemaal ook niet gedaan.

En beter eerst wat meer info vragen voordat je een mening vormt, dat is een stukje wijsheid die ik door al de jaren ervaring toch wel van jou had verwacht.

Dus kijken we of we bij dit bedrijf een goede filter gaan kopen.

Ik kende heb bedrijf niet eens en via @nadiak ben ik er achter gekomen, en dat is gelukkig niet voor niets geweest, dus maak je geen zorgen.

en dat is gelukkig niet voor niets geweest, dus maak je geen zorgen.

Bij deze dan min excuses want ik begreep door je posts dat je je inmengde met het probleem van nadiak. Maar het ging dus om het waterfilter van jezelf.
Sorry, me bad!:lips:

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
Bij deze dan min excuses want ik begreep door je posts dat je je inmengde met het probleem van nadiak. Maar het ging dus om het waterfilter van jezelf.
Sorry, me bad!:lips:

Ach beste @phtvs we zijn allemaal mensen met de beste bedoelingen, we groeien allemaal in wijsheid, je bent een fijn mens die ook enthousiast mag wezen.
Misschien dat ik jullie later kan verrassen met iets wat hier uit is voort gevloeid.

Terug
Bovenaan