• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Pools Zeemeerminnenvoer (Jeżienie Syreną)

PBear

Mankinds only hope
Vorige week op onze Poolse kavel een begin gemaakt van onze groente en fruit aanplant.

Ik had nog wat ongebruikte zakjes zaad liggen uit 2018. Mooi voor een waarschijnlijk te mislukken experiment. Maar wie weet kan de natuur ons verrassen.

Tot op heden 20-04-2025, nog niets groens boven het grondoppervlak zien komen:

2025-04-20 Seedlings 2018.jpg

Met zaden die deze maand gekocht zijn een andere kweekbak ingezaaid.

2025-04-20 Seedlings 2024.jpg

De bodjes zijn inmiddels lastig te lezen (inkt niet UV-bestendig?), maar van links naar rechts zit er in:

Selderij, Obergien, Chinese kool aka Paksoi, IJsbergsla en Kerstomaat.

De groei vindt plaats onder toezicht van mijn Zeemeermin, die er een dagtaak aan heeft.

IMG_20250420_133949.jpg

Als de stekjes groot genoeg zijn, kunnen ze uitgeplant worden in hangende kweekzakken of in een van de twee kweekbakken van viltstof. Daar wil ik een druppelsysteem installeren om drogere periodes door te komen. Bij te nat weer, denk ik dat de vilten kweekbakken genoeg lekken om rot te voorkomen.

Maar het is de eerste keer dat ik ze toepas, dus het blijft nog even spannend.

IMG_20250420_134017.jpg

Vorige week op onze Poolse kavel een begin gemaakt van onze groente en fruit aanplant.

Ik had nog wat ongebruikte zakjes zaad liggen uit 2018. Mooi voor een waarschijnlijk te mislukken experiment. Maar wie weet kan de natuur ons verrassen.

Tot op heden 20-04-2025, nog niets groens boven het grondoppervlak zien komen:

Bekijk bijlage 28462

Met zaden die deze maand gekocht zijn een andere kweekbak ingezaaid.

Bekijk bijlage 28463

De bodjes zijn inmiddels lastig te lezen (inkt niet UV-bestendig?), maar van links naar rechts zit er in:

Selderij, Obergien, Chinese kool aka Paksoi, IJsbergsla en Kerstomaat.

De groei vindt plaats onder toezicht van mijn Zeemeermin, die er een dagtaak aan heeft.

Bekijk bijlage 28466

Als de stekjes groot genoeg zijn, kunnen ze uitgeplant worden in hangende kweekzakken of in een van de twee kweekbakken van viltstof. Daar wil ik een druppelsysteem installeren om drogere periodes door te komen. Bij te nat weer, denk ik dat de vilten kweekbakken genoeg lekken om rot te voorkomen.

Maar het is de eerste keer dat ik ze toepas, dus het blijft nog even spannend.

Bekijk bijlage 28467
Hee, geinig dat vilt @PBear . Een goede kans, dat je die hele "wandhanger" al vochtig houdt door alleen de onderkant in wat water te hangen, als "extra waarborg"?
Een continu functioneren van het druppelsysteem is dan minder kritisch.
Het lijkt mij ook een mooi gezicht, zulke hangende tuinen.👍

Beste @PBear
Is dit misschien de zeemeermin, met "sproei mogelijkheid" uit de borstjes bij uitdrogend warm weer.

In de tepels zit nog een afstel mogelijkheid net als de auto ruiten sproeiers, dat doe je met een goede naald of pennetje.
In elke tepel zitten drie in stelbare sproeiertjes.

Ze zijn er ook met beweging melders als je er langs loop word je besproeit met de zes straaltjes.

Vindt plaats onder toezicht van mijn Zeemeermin, die er een dagtaak aan heeft.

Bekijk bijlage 28466

Beste @PBear
Is dit misschien de zeemeermin, met "sproei mogelijkheid" uit de borstjes bij uitdrogend warm weer.

In de tepels zit nog een afstel mogelijkheid net als de auto ruiten sproeiers, dat doe je met een goede naald of pennetje.
In elke tepel zitten drie in stelbare sproeiertjes.

Ze zijn er ook met beweging melders als je er langs loop word je besproeit met de zes straaltjes.

Ha @JJ&A , ondanks je leeftijd, werkt je fantasie nog alsof je in je puberjaren leefde.
Mijn zeemeermin is nog van het ouderwetse soort, zonder technische snufjes. Kennelijk is ze een goede inspiratiebron voor je geweest.

Ik heb een setje besteld voor een druppelbevloeiings systeem om te installeren bij de kweekbakken, waarin de stekjes na het ontkiemen uigeplant worden. Tot dan is het voor mij ambachtelijk werken geblazen met de gieter.

Mijn zeemeermin houdt uitsluitend toezicht en laat zich daarbij niet afleiden door passerende personen of andere onbetekenende kwesties, als ongedierte dat haar probeert te knagen, voedseltekort, economische malaise of een kernoorlog.
In haar meditatieve trance is ze één met het universum, dat zich ook niets van zulke zaken aantrekt: De aarde en de mensheid zijn immers voorbijgaande zaken, zoals de dinosauriërs dat ook waren.
Eigenlijk zit ze er bij als ware ze versteend, ook al is ze feitelijk van beton.

Terug
Bovenaan