• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Pottenpers

Forsaken

Prepper
Heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van een pottenpers?
Ik overweeg er eentje aan te schaffen omdat ik al het plastic (of vouwen van papieren potjes) wel een beetje zat begin te worden :fluit:.
Zag ook wel wat leuke diy voorbij komen op YouTube.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van een pottenpers?
Ik overweeg er eentje aan te schaffen omdat ik al het plastic (of vouwen van papieren potjes) wel een beetje zat begin te worden :fluit:.
Zag ook wel wat leuke diy voorbij komen op YouTube.

Vroeger veel mee gewerkt .
Handig ding . Wel is de vochtigheid belangrijk van de te benutten grond .
Zie foto waar wij veel mee werkten . Voor 4 of 6 potjes

Foto is bemachtigd via www.;)

809527-pottenpers-pottenpers-metaal-6x-5x4.jpg
 
F

frans81

Gast
@frans81 Dat is ook wel een mooie idd. Denk dat zo’n lange steel ook wel wat rugklachten scheelt? Zat zelf naar deze te kijken:

https://www.tuinadvies.nl/tuinwinke...h64OuYjTEXVGy_yeMEmbb_tu6o85HNe4aAh8-EALw_wcB

Maar nergens tweedehands te vinden...
Of ik zoek gewoon niet goed genoeg :p


Het scheelt niet alleen rugklachten ! Het werkt beter . Namelijk door het eigen gewicht van het ding alleen al stampt het beter . Je hebt meer controle ( wel effe vertrouwd raken met de werking ) over eind product .

Ja vroeger waren deze dingen al duur .
Maar ik denk dat er wel tuinders zijn die er hebben liggen . En die geen functie meer hebben .
Potplanten kwekerijen oa .
Veel aldaar is geautomatiseerd en deze handbediende persen blijven vaak toch in bezit . Liggen nog in de schuur omdat ze niet goedkoop waren . En derhalve niet bij het oud ijzer haha .

Gewoon stoute schoenen aan en bellen of langsgaan bij tuinders / kwekerijen.

Succes alvast
 

Ray

SHTF Expert
Als het spotgoedkoop moet @Forsaken is dan een oude letterbak uit de kringloop niet iets?
Vullen met pootaarde, beetje aandrukken en dan de latjes weer eruit trekken? Zomaar een ideetje..... misschien levert een dagje struinen bij de kringloop nog betere ideeën op.
 
Bovenaan