• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Preppen op de middelbare

F

frans81

Gast
Ik weet niet of het genoemd is ??

Maar oa ook een kopie indentiteitskaart en reservesleutel huis en eventueel Fiets lijken mij geen overb luxe .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Niet in de kluis. Wat hier nog een aantal keer gebeurde is dat school, veel te laat, bij stormwaarschuwing de kinderen naar huis stuurde, en de school (meegemaakt op voortgezet én MBO) sloten...te laat dus, dan zitten de kinderen juist IN de storm. Zeker als ze ver moeten is dat verschrikkelijk.
Ik had dus thuis een potje met geld staan en leerde de kids dat ze in nood altijd een taxi naar huis konden nemen en dat geld uit het potje daarvoor konden gebruiken, ook als ik niet thuis was/aan het werk was. Verder mochten ze ook nog vóór de school besloot te sluiten van mij vertrekken(of als ze zich echt te beroerd voelden om naar huis te fietsen).
Ik leerde ze dus eigenlijk ongehoorzaam te zijn wat schoolregels betreft, dat mag namelijk in nood, in elk geval mag dat van mij. Ik loste dat later dan wel op met school, legde ik mijn kinderen uit.

Je kinderen maken niet zomaar de beslissing jouw geld aan een taxi op te maken. Die paar keer dat het gebeurde was ik het dan ook met ze eens dat ze een goede beslissing hadden genomen. Veiligheid staat dan voorop. Bij een lekke band en een conciërge die niet wilde helpen band te plakken namen ze de bus. Gewoon omdat er dan geen nood is en ze dat zelf ook prima snappen.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Bij storm worden tegenwoordig code's afgegeven. Bij code rood rijden er bij ons in de buurt geen taxi's of bussen meer.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Bij ons thuis duurt het nog 2,5 jaar voor het zover is, dus nog geen ervaringsdeskundige. Net zoals bij alle andere preps, zou ik deze kwestie ook aanpakken vanuit specifieke, uitgewerkte noodscenario's. Denk samen met je puber na over wat er kan gebeuren, hoe hij/zij zou kunnen aanpassen/oplossen/meeveren, en of de benodigde spullen daarvoor thuis, in de kluis, in de rugtas of in eventueel zelfs in een bergplaats net buiten school moeten zitten (bijvoorbeeld omdat sommige spullen binnen school niet zijn toegestaan). Overigens waren bij mij vroeger op school dingen zoals EHBO en bandenplakset gewoon beschikbaar bij de concierge.

Spullen die een overweging waard kunnen zijn (die nog niet hierboven genoemd zijn volgens mij):
  • Zeker weten een ziploc zakje in de tas (om de mobiel regenvrij te kunnen houden)
  • Zeker weten een vuilniszak in de tas (om de hele rugtas met dure boeken regenvrij te kunnen houden)
  • Slotontdooier (kan je ook heel populair mee worden onder je vrienden als we ooit weer noemenswaardige winter krijgen)
  • Zakdoekjes (plotseling opkomende verkoudheid)
  • Nagelschaartje (gebroken nagel kan overal gebeuren, die zijn toch hopelijk niet verboden op school?)
kluisje in haar schoolkluis
Wat een briljant idee, maar is dat toegestaan op jullie school? Dat lijkt mij bij routineuze kluiscontrole een hoogst verdachte vondst...
 
Bovenaan