• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Gewoon preppen vanuit elk mogelijk perspectief dan zit je altijd goed :lol:
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
De vraag is eigenlijk heel simpel te beantwoorden, kijk naar wat er met de Britten gebeurd.

De gewone Brit merkt er weinig van tot nu toe. Hooguit dat je moet zorgen voor voldoende contant geld, maar in welke valuta??? (Pinnen bleek een probleem voor de Britten)

Ik denk dat ik redelijk gedekt staat vanuit prepper-perspectief. Ik vroeg mij alleen af of ik nog niet iets gemist had. Ik zit graag safe eh:).
 
J

jobs

Gast
Verdere effecten voor de Britten:
Export gaat lopen als een trein als het pond zo goedkoop blijft.
Import is hierdoor een stuk duurder. (olie, grondstoffen..)
Onzekerheid blijft tot nadat daadwerkelijk de exit in gang wordt gezet (oktober?) en de onderhandelingen over vervangende verdragen vorderen.
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou eerder naar Cyprus kijken als test case. De mensen die vooraf voldoende eten & drinken, cash en assets buiten het bankensysteem hadden zijn er relatief goed uit gekomen
 

Dreutel

Prepper goeroe
Stel een Nexit, gaat Friesland dan eindelijk de onafhankelijkheid uitroepen, of Groningen, of Limburg, of Flevoland wellicht? Er is bij ons ook vast wel een provincie die bij de EU wil blijven. Amsterdam wellicht, want daar vestigen zich nu opeens allerlei bedrijven die eerst nog in Londen zaten.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Tja, aangezien meneer Farage zelf gezegd had dat wanneer het remain kamp zou winnen met 48-52, er een tweede referendum zou moeten komen, vind ik het niet meer dan normaal dat het ook omgekeerd gebeurt. Je kan zeggen "dat is democratie", wel dat is het tweede referendum ook: http://www.telegraph.co.uk/news/201...lion-sign-petition-demanding-referendum-reru/ Ze hebben 100 000 handtekeningen nodig en ze hebben er bijne 3 miljoen.
Erger zou zijn, zoals een parlementslid wil, om gewoon het referendum naast zich neer te leggen. Dan gaan ze pas echt rellen krijgen.

Eerlijk gezegd interesseert het mij niets of ze er in blijven of niet. Voor mij hebben ze er nooit bijgehoord.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Eigenlijk zou je bij zulke ingrijpende beslissingen, net als bij grondwetwijzigingen. een tweederde meerderheid moeten hebben.
 

Kanina

Diehard Prepper
@Dreutel en als je die nooit bij elkaar krijgt, wat dan? Als de opkomst van de mensen die stemmen bijvoorbeeld gemiddeld op 40-50% liggen, dan zul je nooit een meerderheid van 66% voor welk wetsvoorstel dan ook krijgen. Ga je dan zonder wetsvoorstellen door?
 

petroman

SHTF Expert
Eigenlijk zou je bij zulke ingrijpende beslissingen, net als bij grondwetwijzigingen. een tweederde meerderheid moeten hebben.
Mee eens.

Ik heb diverse interviews gezien van een Belgisch team dat door de uk trok en willekeurige voorbijgangers op speciale plekken vroeg , voor of tegen.
Speciale plekken waren locaties die met Europees geld of steun gerealiseerd waren. Bij de voor stemmers wist niemand dat bv de achterliggende rivierkade, gerealiseerd was met Europees geld. En zo waren er wel meer opmerkelijke uitspraken.

Als het allemaal doorgaat dan snappen maar weinig mensen dat een land helemaal geen aanspraak kan maken op afspraken die binnen de EU gelden. Dat betekend dus nieuwe wetten, belasting-, pensioenregels, etc. Nog afgezien van multinationals die verhuizen omdat ze een kantoor in de EU nodig hebben.
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik heb diverse interviews gezien van een Belgisch team dat door de uk trok en willekeurige voorbijgangers op speciale plekken vroeg , voor of tegen.
Dat is vrij normaal bij welke verkiezing/stemming dan ook. De VVD steeg in de peilingen 2 zetels omdat Rutte slechte grappen oplas van een briefje wat door een ander geschreven was. De SP verloor de verkiezingen omdat Roemer cola met een rietje stond te drinken.
Dan kun je beter het stemmen/verkiezingen helemaal afschaffen.

En vergeet niet dat de tv jou wil manipuleren en alleen de extreme gevallen van idiotie laat zien. Ze laten niet zien wie er met goede argumenten kwam, dat heeft dan op zo'n moment even geen nieuws waarde. Er zal ongetwijfeld heel veel geknipt zijn in die opnames ;);)
 

petroman

SHTF Expert
Klopt, maar waar het mij om gaat is dat velen gewoon domweg niet weten, wat en hoe.
De emigranten bij Calais die naar de UK willen zal het worst zijn of de UK in of buiten de EU ligt. Sterker nog misschien komen er juist wel meer omdat iemand roept dat het zo meteen niet meer kan (geloog ik niet) of geen zin meer heeft.

Dat griekenland failliet is als land en nu "geholpen" wordt door de EU is iets anders dan roepen dat de UK geen 2e "Greece" wil worden. En dat eea niet makkelijker wordt gezien het feit dat men in griekenland al met je 50e met pesioen kan is even buiten beschouwing gelaten.
Alles hangt met elkaar samen en dat werkt mee en soms tegen.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Even buiten beschouwing gelaten dat wij misschien wel voor het pensioen mogen gaan betalen voor de Grieken. Het is een feit dat de armere zuidelijke landen links van het politieke landschap zitten, terwijl de sterkere landen rechtse voorkeuren etaleren. En dat kan niet lang goed gaan, tenzij je een bureacratisch onpersoonlijk monster creëert (de EU) waar iedereen zich kan verstoppen achter iedereen...

OK. Denk dat bijna iedereen dit gemist heeft, de EU heeft de nieuwe pensioenwet daags NA het referendum in de UK aangekondigd, om het resultaat van het referendum niet (nadelig) te beïnvloeden. Nu de Brexit toch een feit lijkt te zijn, heeft men in de EU geen reden meer om deze (omstreden) wet integraal door te voeren. Het gaat over de IORP II.

http://www.elsevier.nl/economie/ach...digt-eu-pensioenwet-aan-na-referendum-320858/

Moet nog even napluizen, van de week maar even doen. Nu is het weekend :)

Dit is een officiële publicatie van de EU:

http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2016/579101/EPRS_BRI(2016)579101_EN.pdf

De tweede kamer heeft hier in 2014 tegen het voorstel geageerd overigens.
 

dubbel0

Diehard Prepper
http://www.elsevier.nl/economie/ach...-pensioenwet-uit-tot-na-eu-referendum-317444/

Het gaat om de IORP II-richtlijn, waardoor Nederlandse pensioenfondsen onder het arbitraire toezicht van andere landen mogen staan. ‘Gezien de enorme maat van deze fondsen en de verwaarloosbare regels in sommige EU-staten, is dit zeer zorgelijk,’ zegt een criticus van de richtlijn. Volgens ingewijden betekent het ook dat Europeanen makkelijker hun pensioen kunnen optellen als zij die in verschillende lidstaten hebben opgebouwd.


ja ja.. de zegen van Europa.
 

Kanina

Diehard Prepper
"Door de snel verslechterende situatie bij veel pensioenfondsen dreigen zo’n 200.000 ouderen in Nederlandvolgend jaar te worden gekort op hun pensioen."

Kijk, daar gaan we weer! :mad:

Kunnen ze alles dan gaan recht trekken? Zij ook meer bijdragen aan het pensioenfonds en wij vanaf ons 50e met pensioen? Maar dáár zal je niemand over gaan horen.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Scheelt, die ouderen hebben nog pensioen. Mocht ik het halen.... Tja ik heb niet de illusie dat vadertje staat nog een AOW voor me heeft tegen die tijd, of dat het überhaupt nog wat voor stelt. Pensioen? Dat is wel verdampt tegen die tijd.

Terug on topic, ik denk niet dat ik mij anders ga voorbereiden. Goud en zilver, nee, niet direct. Etenswaar? Ook niet anders. Het hangt er wel vanaf wat voor politiek klimaat dat er heerst. Is die dusdanig slecht, dan bereid je je voor op emigratie. Scheelt, andere valuta hoeven we niet direct te preppen om hier weg te komen. Wel de valuta daar waar je naar toe zou willen vertrekken.
 
D

Deleted member 569

Gast
En zo zal er weer uit onze pensioenkas worden getankt... Let maar op, de fondsen zullen zich weldra weer gaan roeren.

Welke pensioenkas? Het blijft een fictief getal ingevoerd in een systeem en dat gegenereerd en onderhouden (wordt) is door ons huidige financiële stelstel. Financieel stelstel dat niet echt stabiel is op dit moment...
 
Bovenaan