• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Preppen voor: WO3

F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Lokaal kopen, is eigenlijk tegenwoordig, betaalbaar kopen in je eigen land (waar je woont),
en anders de rondom liggende landen.
Simpel voorbeeld, ik koop mijn ondergoed in de plaatselijke winkel.
Maar ze verkopen daar 3 producten die ik kan dragen, de rest willen ze niet bestellen. (Op is op).
Dus bestel ik het bij de leverancier in Duitsland. Online.
Veel plaatselijk is er in een dorp niet te koop.
Supermarkten zijn verdwenen, bank is een automaat.
Wel bakkers, geen groenteboer, fruittelers in de buurt, vragen voor hetzelfde product 2x woordwaarde.
Vreemd maar waar , plaatselijk is duurder dan dat ze krijgen op de groente en fruit beurs.
Terwijl ze een kromme wortel liever als veevoer, dan voor een eerlijke prijs verkopen.
WO 3 wordt dus vooral zorgen om je eigen eten te voorzien,
want lokaal buiten ze nu al belachelijk uit.
Wecken, drogen, hamsteren, veilig opslaan, etc. is de enige kans om te overleven.
WO 3 is er voor hen die zelf hun fruit hebben, zelf hun meel gist etc in voorraad hebben,
want plaatselijk is er hier weinig, voor redelijke prijzen, te krijgen.
En Budget is de basis , om te kunnen preppen.
En op de markt is je gulden tegenwoordig 50 cent waard.
Seizoensgebonden producten groot inslaan en houdbaar maken, en vooral niemand iets vertellen.
Hopen dat de kinderen over de moestuin zwijgen, (van de rest hebben ze geen weet),
en “bidden” dat er geen oorkog komt.
Alleen zij die genoeg, meel, rijst, groente en fruit hebben gaan overleven.
 

ladygrey

Elementary prepper
@Ray en @Evac8, Uiteraard maak ik niet wereldkundig wat ik daarvoor achter de hand heb. Er zijn maar enkelen van mijn directe naasten die ik door en door vertrouw die dit weten. Het is een algemene exit die ik bv ook in andere omstandigheden in zou kunnen zetten. Zelfbeschikking is voor mij zo ongeveer het belangrijkste in mijn leven en die zelfbeschikking is inherent aan een humaan einde wanneer ik wil. O God ja! De day after, ik was 18 ofzo en heb er weken van wakker gelegen, doodeng. Toevallig heb ik die film een paar weken terug nog eens gezien en het was bijna lachwekkend lirreëel en lachwekkend. Ik denk niet dat een ww3 een nucleaire oorlog zal worden, eerder biochemisch. Hoe het ook zou worden, ik ken mijn grenzen en het lijkt mij volkomen onzinnig om te preppen voor situaties waarvan je weet dat je dat niet zou overleven omdat het je eenvoudigweg aan skills ontbreekt. Een outbound gaat het bv voor mij niet worden. Preppen betekent voor mij ook jezelf goed kennen en daardoor je grenzen kennen, zowel psychisch als lichamelijk. Voor mij is het dus volkomen nutteloos om op alle shtf scenarios te preppen. Vandaar mijn heilige exit. Miz een must voor iedere prepper is het boek De uitweg van Boudewijn Chabot. Ik ga nog even op zoek naar een topic wat ik ergens tegen ben gekomen; onderdelen voor een elektrische fiets. Mocht ik het niet kunnen vinden; het ging over moeilijk verkrijgbare onderdelen.
Ik heb nog een complete staan, een wat oudere Giant LaFree met middenmotor, oplader etc. Prima in orde alleen moet de (lood?) batterij gereviceerd worden. Gratis voor een mede prepper die er belang bij heeft. Voor meer info en/of foto's stuur gerust een pb.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
WoIII...
Is daar nog wel geld voor bij de landen, hoe ziet zo een oorlog eruit en hoe reëel is dat?

Landen ie het financieel goed doen om oorlogje te voeren zijn een aantal olie staten en china. Die landen zijn rijk vanwege de export, dus als die de wereld platleggen is er geen export en dus geen inkomsten meer.
Hoe ziet zo een oorlog er uit? Waarschijnlijk sancties endergelijke om de export van dat land plat te leggen waardoor er geen geld meer verdiend kan worden. Drones en raketten die doeltreffend een fabriek of wapen faciliteiten gaan treffen. Elke afgeschoten kogel kost namelijk geld. terug naar bovenste verhaal. Hoe reêel is een oorlog om de macht of uit te breiden nu eigenlijk, heeft jet nut om een minder economisch land te bezetten zonder dat daar winst te halen valt, lijkt mij niet. Word er dan wel op grote rode knoppen gedrukt, laten we het niet hopen.
Misschien word er over een tig 100den jaren oorlogje gevoerd tussen Aarde en Mars.
Oorlog word als laatste redmiddel gebruikt voor als het financieel slecht gaat net een land, maar dan gaat het dus zo slecht dat er geen geld is om oorlogje te voeren.
 
F

frans81

Gast
Als er een wereldwijde oorlog op programma kan komen te staan dan is 2020 voorzien van de juiste voedingsbodem om in 2021/ 2022 iets te kunnen laten gebeuren .
Is Corona het laatste ingrediënt?
 
F

forumlid 1447

Gast
@frans81 , een virus is tegenwoordig geen lont aan het vuur voor een oorlog.
Honger die daarop volgt mogelijk wel, maar we hebben het voorlopig nog veel te goed.
Als het coronavirus een trigger is, dan gaan er eerst nog jaren van armoede,
honger en burgerverzet aan vooraf.
WO III betekend dat de hele/halve wereld er zich mee bemoeid, en het probleem is,
China koopt zich liever in, Rusland zoekt de krijtlijnen op, maar heeft ons geld nodig,
en als Donny nog 4 jaar erbij krijgt, die interesseert zich niet voor Europa.
Een verdwaalde raket van Kim gaat het zelfs niet redden.

Er is dus nog alle tijd om je zaken op orde te brengen. :thumbsup:
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt, hier worden al 10 oorlogen aangehaald. https://www.welingelichtekringen.nl...g-de-hele-lijst-van-de-vergeten-oorlogen.html en dan het begin in Irak,
De coalitie[bewerken | brontekst bewerken]
De coalitie, bekend onder de Amerikaanse naam Coalition of the Willing, bestond uit 31 landen: de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Afghanistan, Albanië, Australië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Colombia, Denemarken, El Salvador, Eritrea, Estland, Ethiopië, Filipijnen, Georgië, Hongarije, Italië, Japan, Letland, Litouwen, Macedonië, Nederland, Nicaragua, Oezbekistan, Polen, Roemenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zuid-Korea. (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog )

Nu kan ik er nog wel een paar bij halen maar dat WW3 al een tijdje bezig is moet wel duidelijk zijn. Alleen het is deze keer niet bij ons of de buren.
Of er in de nasleep van Corona nog wat gebeurd? ik betwijfel het. Het volk is dusdanig afgestompt dat zolang albert open is en goede tijden op tv komt , iedereen het wel prima vindt. Maximaal op Fakebook huilen over hoe geschokt ze zijn. Dat heeft de Corona heel duidelijk gemaakt, en er zijn mensen die hier veel meer van geleerd hebben, wetten erdoor gedrukt hebben die alle normen van de democratie tarten.
Miljarden voor grote bedrijven die een geringe bijdrage leveren en belasting ontduiken, en het halve volk op het balkon klappen voor de mensen die de kastanjes uit het vuur halen. Maar daar is geen bonus voor, geen extra geld, zelfs niet voldoende uitrusting.

Als je puur naar de cijfers kijkt stelt corona niet veel voor, of dit komt door de maatregelen, en of ze wel of niet overdreven waren zullen we waarschijnlijk nooit weten maar de angst en de media hebben ervoor gezorgd dat de hele wereld tot een stop kwam.
 
Bovenaan