• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Prepper gezocht voor Interview De Telegraaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

RockyFlats

Ruttaan
Als de oorlog in Oekraïne en de aanvallen op Israël één duidelijk maken dan is dat de bevolking schuilkelders nodig heeft.
Met een overheid zoals de onze zeker. Vergeet ook de recente aanvallen op Jemen niet; de oorzaken ervoor wegnemen dat komt niet bij hen op😉

Als men dan al meent om voortdurend ruzie met Jan en Alleman te moeten zoeken, dan had men zich toch wel beter mogen voorbereiden, in velerlei opzicht.
Tenzij men ook hier ten lande genocide niet zo shocking vindt natuurlijk.😆
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Yep, maar in veel gevallen is het wel terecht dat ze ingrijpen. Alleen zouden ze wat mij betreft niet altijd als eerste hoeven staan te springen als de VS ergens ingrijpt. We kunnen ook best een keer een conflict overslaan.
Groot gelijk Consigliere @phtvs !
Ik vind het ook terecht dat we ingrijpen waar men onze zwendels niet pikt, en vind ook dat een andere familie een keer de problemen voor onze Capo di tutti Capi mag oplossen!😆
 

petroman

SHTF Expert
We kunnen ook best een keer een conflict overslaan.
Goed plan, maar realiseer je dan ook dat andere partners dit ook gaan doen als wij in de shit zitten.

Verder vind ik de uitleg van oorzaak en gevolg hier nogal kinderlijk. En daar hou ik het bij.
Niemand heeft iemand in Jemen opgedragen om schepen in internationale wateren aan te vallen.
Niemand heeft Iran opgedragen om allerlei conflicten aan te wakkeren.

En ja je kan (ver) terug in de tijd gaan om je gelijk te halen maar de Romeinen (Italianen) waren ook heer en meester over een groot deel van wat nu Europa heet. Gaan we daar ook (grond)"rechten" aan ontlenen?
België was ooit een deel van Holland, zullen we daar dan ook maar binnenvallen?
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Goed plan, maar realiseer je dan ook dat andere partners dit ook gaan doen als wij in de shit zitten.
Wanhoop niet @petroman, de partners in crime drukken ons ook dan wel verder in de shit. Er valt dan altijd wel weer een gaspijpje op te blazen of conflict aan te wakkeren.
Verder vind ik de uitleg van oorzaak en gevolg hier nogal kinderlijk.
Oei, dat kan door partners worden gezien als sfregio, @petroman . Soms is er een kindertaaltje nodig om iets te laten doordringen...
En daar hou ik het bij.
Niemand heeft iemand in Jemen opgedragen om schepen in internationale wateren aan te vallen.
Klopt helemaal, natuurlijk niet, die raketten kwamen vanzelf in beweging!🤪
Niemand heeft Iran opgedragen om allerlei conflicten aan te wakkeren.
Actie-reactie @petroman , zou dat het kunnen zijn? Net zoals wat je krijgt als je regeringen omver werpt, stookt en dicht op iemands huid kruipt? Ongewenste intimiteiten... Of een vriendje zo enorm lief vinden dat we genocide over het hoofd zien en het vliegtuig in de lucht houden waarmee men het pleegt? 11.000 kinderen inmiddels... vermoord door een vriendje... Ach...
En ja je kan (ver) terug in de tijd gaan om je gelijk te halen maar de Romeinen (Italianen) waren ook heer en meester over een groot deel van wat nu Europa heet. Gaan we daar ook (grond)"rechten" aan ontlenen?
Deze wending en bedoeling, begrijp ik niet, maar kan je wellicht verduidelijken? Je ziet er wellicht kansen voor "onze familie"?
België was ooit een deel van Holland, zullen we daar dan ook maar binnenvallen?
Nee @petroman , dat lijkt mij geen goed idee.

De ellende is, dat er lieden zijn die oorzaak en gevolg niet uit elkaar kunnen houden. Die niet snappen dat een ander "niet van onvrijwillige sex gediend is", en hun verweer als agressie opvatten. Lieden die een ander de eigen wil opleggen de gewoonste zaak vinden en die selectief sch**t hebben aan morele waarden en wat een ander vindt. En, die er gewoon op los slaan.

Hoe dat komt? Beperkter vermogens, onnozelheid, kwade wil, of een combinatie ervan?

Wat het ook is, het zorgt voor veel ellende. En het wordt onze ondergang als dat niet verandert. Kijk naar het sentiment in de wereld en het stemgedrag bij VN resoluties, en je ziet dat "onze familie" er niet best voor staat, il gregario...

Daarmee kan De Telegraaf dan mooi haar artikel openen. Als ze niet aan censuur onderhevig is tenminste😆
 

marzman

Diehard Prepper
Met een overheid zoals de onze zeker. Vergeet ook de recente aanvallen op Jemen niet; de oorzaken ervoor wegnemen dat komt niet bij hen op😉

Als men dan al meent om voortdurend ruzie met Jan en Alleman te moeten zoeken, dan had men zich toch wel beter mogen voorbereiden, in velerlei opzicht.
Tenzij men ook hier ten lande genocide niet zo shocking vindt natuurlijk.😆

Onze overheid heeft Jemen niet aangevallen. De VS en de UK hebben basissen van de Houthi's aangevallen omdat die scheepsvaart hebben aangevallen. Nederland heeft heeft een stafofficier gestuurd, dat is meer symbolische steun, het is echt niet dat die ene stafofficier de britten en de vs aanstuurt.
 

RockyFlats

Ruttaan
Onze overheid heeft Jemen niet aangevallen.
Dat is het misverstand. Feitelijk, heeft ze het wel, door nadrukkelijk een defensiemedewerker daaraan te laten deelnemen. Ook volstaat dat, om ons doelwit te maken voor vergeldingen.
De VS en de UK hebben basissen van de Houthi's aangevallen omdat die scheepsvaart hebben aangevallen.
"Het conflict in Jemen is een strijd van de bevolking tegen de machthebbers met als onderliggend probleem jarenlange onderontwikkeling als gevolg van slecht bestuur, vriendjespolitiek en corruptie." lees ik, en ook:
"Al sinds 2002 is de VS, onder het mom van democratisering, bezig met het bestrijden van terreur in Jemen, de zogenaamde War on Terror. Het is een oorlog zonder mandaat, waarbij de VS onder andere drones inzet en ook burgers raakt. In plaats van democratisering bereikt het Westen het tegenovergestelde: het beangstigt mensen en drijft hen in de armen van terroristische bewegingen zoals Al Qaida."
https://npokennis.nl/longread/7903/waarom-is-het-oorlog-in-jemen

Zonder jarenlange inmenging van de VS, had het in Jemen niet de enorme chaos geweest die het er nu is.

Dat de Houthi's Israëlische schepen op de korrel namen, en het feitelijk een reactie is van de moslimwereld tegen de Zionisten die een broedervolk afslachten onder het toeziend oog van het Westen, dat wil hier niemand weten.

Waarom immers een oorzaak wegnemen, in plaats van geopolitieke belangen na te jagen en genocide gedogen?
Krijgen wij hier ooit weer met aanslagen van een "IS" te maken, dan weet ik wel wat de root cause ervoor is: Ons onfris Westerlijk handelen, over de jaren heen.
Nederland heeft heeft een stafofficier gestuurd, dat is meer symbolische steun, het is echt niet dat die ene stafofficier de britten en de vs aanstuurt.
Symbolisch?!
@marzman, zo werkt dat niet. Onze regering heeft een militair in de strijd gestuurd, en of die er nu alleen de koffie zette of degene was die de raketten lanceerde, dat is onbeduidend. Deze inmenging was verre van symbolisch, want nadrukkelijk en doelbewust.

Wacht op het moment dat de VS zou benadrukken een militair opdracht tot gevechtshandelingen tegen Rusland te hebben gegeven. Het zou toch wel gelijk staan aan een oorlogsverklaring.

"Helaas" is het wankele Jemen Rusland niet. Maar dan hebben we daarnaast gelukkig nog Noord-Korea, China, Iran en de moslimwereld, dus nog ruime mogelijkheden om moeder aarde uiteindelijk met een grote knal van de mensheid te verlossen!🤪

De oorzaken wegnemen en ons vredelievend opstellen, waarom zouden wij? Kom, olie op het vuur!😆
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan