• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Raad nodig omtrent aankoop MSR MIOX

Ray

SHTF Expert
Met wat kennis kun je je die 250 euro besparen, het verkrijgen van veilig drinkwater is niet zo moeilijk als dat.
Mocht het puntje bij paaltje komen, is die elektrolyse vrij eenvoudig zelf te reproduceren, mits je uiteraard de bron van al dit moois hebt, elektriciteit.
 
F

frans81

Gast
Met wat kennis kun je je die 250 euro besparen, het verkrijgen van veilig drinkwater is niet zo moeilijk als dat.
Mocht het puntje bij paaltje komen, is die elektrolyse vrij eenvoudig zelf te reproduceren, mits je uiteraard de bron van al dit moois hebt, elektriciteit.

Ik ga echt niet investeren in dat type uit de geplaatste link haha .

Ik heb de Miox al in bezit . En daar waren zogenaamd de test strips en zakjes rock Salt niet meer van te verkrijgen .

Voor dat type uit de Link zou dat er dan ook niet meer voor te verkrijgen zijn !

Dit terwijl ze nog steeds verkocht worden .

Zodoende ga ik een keer zout bestellen en strips voor dat type .

Dan heb ik twee filter systemen die ieder weer een andere werking hebben .
 

Ray

SHTF Expert
Ik ga echt niet investeren in dat type uit de geplaatste link haha .

Ik heb de Miox al in bezit . En daar waren zogenaamd de test strips en zakjes rock Salt niet meer van te verkrijgen .

Voor dat type uit de Link zou dat er dan ook niet meer voor te verkrijgen zijn !

Dit terwijl ze nog steeds verkocht worden .

Zodoende ga ik een keer zout bestellen en strips voor dat type .

Dan heb ik twee filter systemen die ieder weer een andere werking hebben .
Teststrips zijn vast niet speciaal voor dat ding gemaakt en als je weet wat je moet zoeken, gewoon verkrijgbaar.
Rock Salt? Gewoon brokken zout, of in wat voor vorm kwam het, NaCl gaat het om, de vorm is afhankelijk van hoe het apparaat werkt. Niet verkrijgbaar my ass, dat is wel uit te vogelen wat er het beste in gaat.

Het is maar een simpele chemische reactie onder invloed van elektriciteit --> geforceerde redoxreactie --> geen merkspul nodig als je snapt hoe het apparaat werkt. Dat is slechts een handig kunststof omhulsel met electroden erin.
 
Bovenaan