• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ReadyMom

Prepper goeroe
Kreeg ineens een ingeving; vragen of het onder Fonds Cultuur Sport en Onderwijs valt. ; "Hebt u een laag inkomen? Dan is het vaak moeilijk geld vrij te maken voor sportieve, culturele, recreatieve of educatieve activiteiten. Als u een minimuminkomen heeft, kunt u hiervoor een financiële bijdrage uit het Fonds cultuur, sport en onderwijs krijgen." Valt toch wat mij betreft onder die noemers; sportief (lichaamsbeweging), deels cultureel (complex bestaat al 75 jaar, bekend onderdeel van de stad), educatief (je blijft erover bijleren ) :fluit:
Maar eens een balletje over opgooien.

Wb 'onderhuur'; natuurlijk niet echt als medetuinder zelf ook zijn/haar contributie betaald, maar idd op dezelfde lijn liggen is ook al in mijn gedachten geweest als complicatie. Winterstorage is een beetje tricky hier; berging veel te vochtig, in huis te droog en warm. Wel evt. leuke bijverdienste (mits ik het zó kan doen dat de vereniging er niet achter komt (kweken voor verkoop is verboden volgens het regelement :/ )
 

Ray

SHTF Expert
Heeft jouw gemeente zo'n participatie budget? Dan kun je proberen die tuinders vereniging daar een mailtje heen te laten sturen zodat ze in de participatie webshop worden opgenomen volgend jaar en kun je via die manier betalen.

Onderhuur was idd een slecht idee van mij, veel te lastig voor die tuindersvereniging.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
JOEPIEEEEEEEEEEEE!
zojuist bewind gemaild, met berekeningen met en zonder fonds, en bijna direct reactie terug 'ik sta positief tegenover uw voorstel'.....yessssch!!!
A.s. zaterdag dus weer langs het complex, kijken welke tuinen ze nog beschikbaar hebben, papierwerk vragen en betalingsgegevens doorspelen naar bewind.
whoehoeeeeee
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
JOEPIEEEEEEEEEEEE!
zojuist bewind gemaild, met berekeningen met en zonder fonds, en bijna direct reactie terug 'ik sta positief tegenover uw voorstel'.....yessssch!!!
A.s. zaterdag dus weer langs het complex, kijken welke tuinen ze nog beschikbaar hebben, papierwerk vragen en betalingsgegevens doorspelen naar bewind.
whoehoeeeeee

Ik ga jou toch FELICITEREN :rolleyes:

Edit;

SmartSelect_20200130-173042_Chrome.jpg
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Gefeliciteerd girl !
Met een speelplek, blokhut en vijver, hoef je niet 250m2 om te (laten) spitten.
er zal sowieso ook wel een stukje onderhoudsarm sier in komen (goed om bestuivers aan te trekken, en met wat groenblijvends erin dat t swinters geen semi-kale vlakte wordt). Hoop nu vooral op een mazzeltje wb al aanwezig huisje wat ik voor een schijntje over kan nemen, maar dat is nog even afwachten.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
@obl , als je even goed leest weet je dat al die info dus nog niet bekend is, ligt er helemaal aan waar op het complex de tuin die ik krijg ligt, zowel de lengte&breedte afmetingen, windroosligging, boomschaduw van aangrenzende tuinen en/of omzoming complex (welke dus ook evt windbreker is). Enige wat ik al zeker kan zeggen is dat het 1 vlak stuk is.
Deze schets was gewoon even een speledingetje, visual aid voor mezelf om te zien hoeveel ik er kwijt zou kunnen (1 vakje=1 m2)

Morgen weet ik hopelijk de specs
 

DO-it

Diehard Prepper
In het kader van beter goed gejat, dan slecht bedacht + misschien dat jij er wat mee kunt @ReadyMom (en anderen):

Een stichting die fruitbomen redt. Wel een minimale afname van 10 stuks (slechts 25 euro voor 10 bomen), bezorgen op ieder adres voor 5 euro. Ik heb geen aandelen of ben niet bijzonder geïnteresseerd in de achtergrond van deze stichting, maar kan wel achter hun principes staan (waarom door de schredder, als de bomen gewoon doen wat de bomen horen te doen.) Wellicht met meerdere tuinders als je geen 10 bomen kunt plaatsen.
https://corazon.nu/de-fruitbomenactie-2019-2020/ Als de link niet werkt goed zoeken op hun website, dan kom je er ook.

Succes ermee.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Crap, hadden nog maar 1 vrije tuin, maar helaas inclusief een huisje ter overname á 1700,- ...dat gaat m niet worden.
Ik wordt dus tzt gemaild als er iets anders vrij komt
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

petroman

SHTF Expert
Nou zeg, dat is veel geld voor een tuinhuisje. Ik zou gewoon de tuin accepteren en eisen dat huisje binnen een week weg is.
Normaal moet je iets na huur gewoon kaal en zonder opstal opleveren.
Ik denk dat je het huisje dan gratis mag houden.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ik zou gewoon de tuin accepteren en eisen dat huisje binnen een week weg is.
Normaal moet je iets na huur gewoon kaal en zonder opstal opleveren.

Dat zal misschien bij een gewone moestuinvereniging zo kunnen zijn. Maar bij onze tuinvereniging gaat dat in ieder geval niet zo. Het huisje verkoop je aan je opvolger, de grond pacht je van de vereniging en betaal je dus elk jaar een pachtsom voor.
Geen kale oplevering dus, hetgeen bij onze moestuinen juist wél zo is.

Er is helaas wel sprake van enorme speculatie betreffende de verkoopprijs van de huisjes.
Eigenlijk zou ik mijn huisje (destijds voor 1000 gekocht) nu wel voor 3000 kunnen verkopen (of meer) alleen omdat de nieuwe pachters hem dan kunnen afbreken en er een vet duur ding kunnen neerzetten.:fluit: Hebben we dus echt zien gebeuren met huisje waar de rijke stinkerds 10.000 euro voor hadden betaald.... o_O
Kan zijn dat de verkoopprijs van het huisje waar ReadyMom het over heeft ook zwaar overprijst is.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Ik heb het plot niet gezien, dus ook het huisje niet, maar de beste man van de vereniging zei zelf ook al dat ie aan de dure kant was. Toevallig gisteren voor de grap nog even op de regionale marktplaatswebsite gekeken, daar staan momenteel advertenties voor mooie nieuwe blokhutten voor een lager bedrag o_O
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst de voorwaarden/huisrgeels opvargen.
Dan kijken wat er op staat, blijkbaar heb je dat nog niet gedaan.
En dan plan maken.
Een kompleet ingerichte blokhut met zonnepanelen, kachel en een waterpomp wordt het weer een ander verhaal.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Een kompleet ingerichte blokhut met zonnepanelen, kachel en een waterpomp worst het weer een ander verhaal.
Niet voor mij, luxe aangekleed of niet, 1700 heb ik niet even rondslingeren, dus kan wel gaan kijken naar wat er op het enige beschikbare tuintje staat, maar waarvoor, om te zien wat ik niet kan betalen?
HH Reglement heb ik gisteren al een mail voor gestuurd met de vraag of ik die alvast van tevoren in mag zien, wacht nog op antwoord.
 

Erny

Last (wo)man standing
Een kompleet ingerichte blokhut met zonnepanelen, kachel en een waterpomp wordt het weer een ander verhaal.
Denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt van wat de vraagprijzen van zulke huisjes zijn. Vraagprijs van wat jij daar noemt zal tussen de 3000 en 5000 liggen denk ik zo...
Tis wat de gek er voor geeft tegenwoordig en er zijn veel gekken op zoek dus... ;)
 
Bovenaan