• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rocketstove DIY (non electric)

Niels

Mankinds only hope
Design... Ik zet liever die van jou in de woonkamer dan het zogenaamde design model :).
Om zelf te maken helemaal vind ik echt gaaf, petje af.
Ik hoop alleen dat het goed blijft gaan met pallets stoken, uitstoot overheid en dat soort gez**k.
Maar voor de huidige situatie denk ik dat je echt iets leuks en goeds hebt gecreëerd.
Ik vind dat je hier best trots op mag zijn :D. Dat doen er je hier niet veel na.

Ga je nou ook een versie voor in de woonkamer maken? Spuit je die dan kachel zwart?
 

Marcogs

Senior Prepper
Design... Ik zet liever die van jou in de woonkamer dan het zogenaamde design model :).
Om zelf te maken helemaal vind ik echt gaaf, petje af.
Ik hoop alleen dat het goed blijft gaan met pallets stoken, uitstoot overheid en dat soort gez**k.
Maar voor de huidige situatie denk ik dat je echt iets leuks en goeds hebt gecreëerd.
Ik vind dat je hier best trots op mag zijn :D. Dat doen er je hier niet veel na.

Ga je nou ook een versie voor in de woonkamer maken? Spuit je die dan kachel zwart?

Dank voor je compliment. Ik ben overtuigd dat mensen veel meer kunnen dan ze soms denken. Tuurlijk moet je ook de middelen hebben, maar het zelf maken is voor mij ook een middel om mezelf en anderen te triggeren om ook zoiets te ondernemen. Zoals ik aan het begin van deze post al had gezegd.
Als het er op aan komt en we zouden geen gas en elektra meer hebben, dan kan ik van 3 conservenblikken een rocketstove maken. Dat kan iedereen als je het principe snapt.
Kijk op Youtube maar is op: supersimpel en iedereen kan dit maken. Je gebruiks dan geen pellets, maar kleine houtjes.

Ik ga er zeker een maken voor in de huiskamer, dat wordt een weer verbeterde versie van degene die ik nu heb gemaakt.
Ach en die uitstoot narigheid, we zien wel. Zolang er om mij heen nog steeds vollop hout wordt gestookt en ik meerdere schoorstenen zie en ruik. Dan maak ik me niet druk. Aan mijn schoorsteen zie je totaal niets, geen rook niks. Mijn buurman vroeg van de week "he Mar is het niet koud in de schuur". hahahah hij moest is weten.
 
Bovenaan