• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ronde potkachel bleek Vuurduvel

petroman

SHTF Expert
Dit soort kachels heeft altijd een soort bewegend rooster om de as weg te krijgen. Dus een stuk ijzer dat over het rooster heen en weer te bewegen is of een deel van het rooster is beweegbaar.
Reden is dat er lucht van onderaf bij het vuur moet kunnen, een laag as verhindert dat.
Opmeten en iemand vinden met een laser of watersnijapparaat dat een nieuw rooster voor je snijdt. Of zelf iets knutselen.
 
F

frans81

Gast
Dit soort kachels heeft altijd een soort bewegend rooster om de as weg te krijgen. Dus een stuk ijzer dat over het rooster heen en weer te bewegen is of een deel van het rooster is beweegbaar.
Reden is dat er lucht van onderaf bij het vuur moet kunnen, een laag as verhindert dat.
Opmeten en iemand vinden met een laser of watersnijapparaat dat een nieuw rooster voor je snijdt. Of zelf iets knutselen.

Dat komt allemaal goed @petroman :rolleyes:

Heb genoeg connecties in het kleinmetaal gebeuren .
 

Roel

Mankinds only hope
Als het heet moet @petroman, dan heb je gelijk.
Door echter op het rooster een ijzeren plaatje te leggen dat mooi afsluit krijg je een geheel ander brandbeeld en zal het vuur veel rustiger branden.
Maar dat geldt voor de meeste houtkachels, niet enkel voor zo'n duveltje...
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
ondanks niet de juiste bocht bij de 80 mm pijp ga ik deze toch op de SC gebruiken .

Heb derhalve ala improviseren de kachelbuis zo in de bocht gemonteerd ( met oa 40 cm vuurvast koord ) dat deze onder ?° buiten de tarp valt terwijl kachel er onder staat .
Weipaaltje onder een op de buis aangebracht hoekijzertje en het staat stevig .
Behelpen met wat je hebt .
O ja de rvs slangenklem koste 4.75 € :eek::eek:

Cosmetisch een 2 , functioneel een 10 :fluit:

Schrik niet van oa heel veel zelfborende rvs schroefjes :)

Ja met wat meer geduld en droog weer had ik het netter gekunt :fluit:
Die blijf erin en zit op zijn plek

20201001_152550.jpg 20201001_152556.jpg
20201001_153706.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Niels

Mankinds only hope
Heey, die schoorsteen hoort benzinedamp en benzeen dampen en shit te vervoeren :p.
Ik ben benieuwd! Helemaal kierdicht hoeft niet hoor, als er trek in de pijp komt dan zuigt die er alleen aan, komt geen rook uit.
 
F

frans81

Gast
Heey, die schoorsteen hoort benzinedamp en benzeen dampen en shit te vervoeren :p.
Ik ben benieuwd! Helemaal kierdicht hoeft niet hoor, als er trek in de pijp komt dan zuigt die er alleen aan, komt geen rook uit.

Juist die schoorsteen ! Heb de kachel weggedaan en schoorsteen was er niet bij . Eenmaal schoorsteen weer gevonden had ik geen communicatie gegevens meer . Dus het is nog hier en heeft nu een functie.

Kachel ( Vuurduivel ) van 5 euro en gratis schoorsteen .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Maanden geleden ben ik bij ons in een Dorp verderop in een natuurwinkel wezen kijken naar inhoud winkel . En daar trof ik ook deze al voor mij bekende vuurduuv aan met nog zeer oude prijs a 652,38 ( nu 876 € zelfde set ) . Zie link met info !

Heb toen gevraagd of er wat van de prijs afkon . Na een paar dagen kreeg ik bericht en mocht ik hrt voor 550 € kopen .
Helaas door de intense Rouw heb ik mij er niet meer mee bezighouden. Tot vandaag .
Ben er weer naar binnengegaan en het weer voor gelegd . 450 geboden . Nope , 500 geboden nope . 525 is het geworden .
Vlug gehaald en nu thuis .
En wat blijkt ! Aslade weg pff .
Mij aldaar niet opgevallen .
Dus gebeld en afwachten . Plan B en c ook nog uitgevoerd door DUUV zelf te bellen ( voicemail ingesproken) en met kookpunt.nl gebeld .
Hun twijfelden of nog beschikbaar daar er een nieuw model uitkomt .
Afwachten dus op abc.
Nou kan ik wel de geleiders verbreden van de aslade uit mijn andere vuurduvel ( 3 cm te smal ) maar dan heb ik bij die geen lade . Of ik moet uit 4mm plaatstaal nieuwe aslade maken wanneer niet meer leverbaar .

De Set houd in de Vuurduvel/ vuurduvel-rooster/ vuurduvel-pizzasteen en vuurduvel-stolp .

https://duuv.nl/producten/vuurduvel/

20220728_161614.jpg 20220728_161619.jpg 20220728_161635.jpg 20220728_161645.jpg 20220728_161702.jpg
 
F

frans81

Gast
En dat was niet bij de verkoper bekend?
Incompleet dus mag je het toch zeker terugbrengen.

Nope niet bekend. Eerste keer maanden geleden zat ie eronder .
Effe afwachten .
Gezien de toch wel zeer scherpe aankoopprijs ga ik niet terugbrengen. Dan bewijs ik toch echt dat ik werkelijk dom ben . En ik ben niet zo dom om dat bewijs hier op preppers shelter aan te tonen haha .
Maar ja misschien weten jullie het al ...pff

Komt goed en anders heeft het lasapparaat weer eens wat te doen . En de vijl en de staalborstel en de slijptol en enz
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag telefoontje gehad .
Geen aslade te vinden helaas . Mocht kachel terugbrengen en dan geld terug. Dat gaan ikke niet doen.

En dan te bedenken dat ik de beelden van de aller eerste keer kachel gezien nog in mijn hoofd heb . En dat was met aslade . Touwtrekken heeft geen zin als winkel het touw aan de muur heeft bevestigt .

Dus dat wordt zelf maken of misschien nog kopen.
B en C afwachten .
 
Bovenaan