• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Scenario: Het Hotel

Lai

Prepper goeroe
Tja, er schijnen mensen te leven die al jaren geen voedsel nuttigen. Ken een paar die alleen op fruit/groente sappen, groente bouillon, thee en koffie leven.
Folkert v/d G heeft een hongerstaking vang 70 dagen volgehouden.
Er zijn zelfs medische termen voor. ‘Inedia’
http://www.dossierx.nl/onverklaarbaar/leven-zonder-voedsel.html
Door meditatie en spirituele training hebben zij het vermogen ontwikkeld om te kunnen leven van licht, ofwel Prana, de Universele Levensenergie. In Nederland zijn er 25 mensen die zo leven.

Maar oké, terug naar het scenario.
De eerste (en laatste) keer dat ik in een hotel heb geslapen was ik 8 jaar. Eventjes geleden dus. De kans dat ik met familie/vrienden een weekendje in een hotel in een stad ga verblijven is zeeeeeeeeer klein tot nul.

Maar mocht het voorkomen (je weet maar nooit) zou ik in het hotel blijven zitten. Zeker niet naar buiten ivm kwetsbaarheid tegenover een menigte. Ramen en deuren aan de kwetsbare zijde barricaderen en blusmiddelen bij de hand houden. Als er zo'n heerlijke brandende cocktail (of wat anders brandend) naar binnen zeilt wil je die toch wel zo snel mogelijk uit hebben. Anders ben je in een korte tijd je bescherming kwijt. Om nog maar te zwijgen dat het best warmpjes word. Licht is er dan wel weer voldoende, maar ik heb liever een koude bescherming met weinig licht dan gedwongen naar buiten moeten vluchten een menigte in die niet zo vriendelijk is.

Ik ga er half van uit dat een hotel wel enige voorraad heeft wat drinken en voedsel betreft. Dus uitdrogen en verhongeren zie ik niet snel gebeuren.

Wat betreft auto, wat ik van steden weet (ik kom er niet veel/graag) is dat er in veel gevallen in parkeer kelders/toren auto's gestald worden. Slagbomen zijn doorheen te rijden, maar wie zegt dat daar niet ook het nodige gebeurt is aan plunderingen/vernielingen/brandstichting? Kan je dan nog wel met je wagen weg? Als de schade mee valt en de wagen start en rijd, dan is het inladen en wegwezen. Anders toch de benenwagen starten en hopen dat je snel genoeg buiten de stad komt.
 

Larik

Diehard Prepper
Fruitarisme komt wel vaker voor. Vreemd vind ik wel dat mensen dan dat doen en koffie gaan drinken.

Maargoed, zo een hotel.
Eten genoeg en mensen genoeg, dus de boel barricaderen met ze allen en rustig afwachten.
Meestal zijn het gelegenheids plunderaars en laffe honden die alleen lege winkels en huizen binnen gaan, dus in zo een hotel zit ik wel goed denk ik.
 
G

Gast 2000

Gast
Voor de goede orde: Er is geen goed of fout antwoord.
Genoemd scenario is enkel en alleen om de hersens eens over wat anders te laten kraken dan simpel de bossen in trekken.
Het verhaal van de deur was een doordenkertje. Sommigen snapten hem.
Niet teveel vertrouwen op "opgeleid" personeel in dit soort zaken.
Mijn ervaring is dat het behoorlijk tegenvalt als mensen moeten reageren op wat geleerd is, tenzij ze hier dagelijks mee geconfronteerd worden.

Het beste antwoord vond ik persoonlijk uit meerdere antwoorden waarin verteld werd dat het Hotel beschikte over voldoende eten en drinken voor geruime tijd en dat het Hotel voor de buitenwereld locken dmv barrieres de beste optie was.
Geen electra betekent idd geen stoplichten en verkeer zal rampzalig zijn.
Te snel de snelweg op zonder goed er over na te denken is geen optie.
Nederland staat zo wie zo al heel snel vast met files. Bedenk goed of dat is wat je wilt....
Brainstormen over dergelijke scenario's houd je hersens goed bezig en laat je in de toekomst beter rekening houden met het inplannen van zaken waar je voorheen misschien nog niet over nagedacht had.
Dat je al jaren niet de stad in komt of een Hotel geboekt hebt, maakt in deze niets uit...
 

Lai

Prepper goeroe
Bedenk mij nu pas :confused: een beetje formaat hotel heeft wel een voedselvoorraad, maarrrrr veel daarvan staat in de koeling of vriezer :eek: Dat word eten geblazen. :fluit:
 
Bovenaan