• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Schimmel in (kinder) drinkbekers; ook in waterfilters?

D

Deleted member 101

Gast
De bekende kinder-drinkbekers zijn echte smeerlappen (letterlijk) de schimmel verzameld zich in de drinktuit en veroorzaakt ziekte bij kinderen.
http://www.forestfeed.nl/de-peuter-bleef-doorlopend-ziek-kijk-wat-mama-aantrof-het-drinkbekertje/

De leverancier geeft de ouders de schuld

Tommee Tippee verklaarde dat hen niets te verwijten valt – de gebruik- en schoonmaakinstructies staan duidelijk aangegeven en werden speciaal geschreven om dergelijke situaties te vermijden.


Nu blijkt dat er al veel over is vermeld op www.

https://www.google.nl/search?source...0i22i30.0.0.1.1609462...........0.rPSClgtyRM0


Nu is mijn vraag kan dit ook bij waterfilters?
 

petroman

SHTF Expert
Tuurlijk. Waarom niet ?
Tis een filter, waar blijft het vuil dan en hoeveel haal er er dan weer uit met schoonmaken ??

In het aangehaalde artikel wordt gemeld dat als je alleen water gebruikt je geen/minder problemen hebt.
Nou wij hebben al menig waterflesje weggegooid omdat er uiteindelijk schimmel in ontstaat. En dan gaan ze ook
nog eens gewoon de vaatwasser in en drogen ze op de verwarming.
 

Ray

SHTF Expert
Zekers @Tom, eenmaal gebruikt is een filter nat en loop je kans op schimmels en bacteriën. Het drogen van een filter duurt lang.

De Sawyer waterfilters moet je steriliseren met dunne bleek en drogen voordat je ze weer in de kast legt.
Bij water filters met een keramisch element mag je volgens mij het keramische deel niet met dunne bleek behandelen, maar het filterhuis en slangen uiteraard wel. Ik neem aan dat bv. Katadyn er wel wat over in de handleiding heeft gezet.

Periodiek steriliseer ik ook mijn waterflessen met dunne bleek.
Vervuilde drinkflessen en filters wil je uiteraard voorkomen.

Een klein, bruin, glazen pipetflesje dunne bleek in de rugzak is erg handig. Bij iedere apotheek verkrijgbaar voor weinig en een liter dunne bleek kost nog geen 40 cent in de supermarkt. Helaas is dunne bleek niet zeer lang houdbaar, jaarlijks vervangen hoewel het in glas beter bewaard dan in de originele kunststof fles.
Fles-bruin-glas-20-ml-met-pipet.jpg
 
Bovenaan