• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

SENSEO apparaat repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Vanochtend grote stress: SENSEO latte select apparaat wil niet meer.
Ding denkt dat er te weinig water in de tank zit.
1e stap naar oplossing: je loopt naar je voorraadkast en pakt ding 2. Immers 1 is geen en je hebt meerdere tosetellen.

2e stap is repareren van ding 1.
Net als moderne auto's zitten keuken apparaten ook vol met sensors en meet dingen.
In het geval SENSEO zijn dit kleine magneetjes die een schakelaar bedienen. En ze zitten in de vlotter van de watertank, klep/deksel, melkkannetje en ontkalkingshulpstuk.
Probleemje is alleen dat die magneten gaan roesten en op een gegeven moment uit hun houder barsten.

senseo-magneet.jpg

In dit geval dus de vlotter in de watertank die de hoogte of beter leegte van water aangeeft.
Nu dus op zoek naar de juiste nieuwe magneetjes en het apparaat kan weer even mee.

Wordt vervolgd.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Ik maak thuis tegenwoordig alleen nog maar instantkoffie, is volledig SHTF-proof. Bij uitval waterkoker ga ik over op gasfornuis, als die niet beschikbaar is dan campingtoestel of barbecue, en als dat allemaal niet lukt dan hout sprokkelen en alsnog water koken op kampvuur. Want koffie zal er altijd zijn. Einde van de wereld of geen einde van de wereld.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
De meeste machines van tegenwoordig zijn niet meer gemaakt om lang mee te gaan. Alles moet zo goedkoop mogelijk en het liefst net iets langer meegaan dan de garantie.

Mooi als je zelf kleine reparaties kunt uitvoeren totdat er iets anders definitief kapot gaat. Dat verlengd in ieder geval de levensduur.

Het mooie van zaken als de Lidl is dat ze vaak 2 jaar garantie geven op hun apparaten. Dus bonnetjes goed bewaren en een nieuwe halen als het apparaat binnen de garantie kapot gaat. Ze doen daar niet moeilijk over garantie in ieder geval.
 
F

frans81

Gast
Bij ons staan die dingen vaak Nieuw of nieuwstaat in de kringloop voor nog geen 5 euro . Getest en werkend dus .
Oké het moet net zo uitkomen dat je zoiets zoekt en dat het er staat haha .
En ze staan alhier !
 

Flos

SHTF Expert
Aan repareren zou ik niet beginnen. Nu is dat stuk en morgen wat anders. Een vervangstuk plaatsen zou ik nu wel doen. Al is het maar voor de kik.
Dus ik zou opzoek of liever gezegt uitkijken naar zo een kompleet watertankje.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Mijn vriend heeft een hele tijd pc's en dergelijke gerepareerd op verschillende repair café's. Daar zaten natuurlijk ook enkele elektronica mannen (stofzuiger, waterkoker, radio, etc.). Het begint volgens hen elk jaar moeilijker en moeilijker te worden om iets te repareren. Alles wordt ook vastgelijmd, zodat het niet meer open te krijgen is of het bepaalde stuk is niet van zijn plaats te krijgen. Ze hebben op een repair café natuurlijk minder middelen en tijd om iets te repareren.
Ben benieuwd of je het terug werkend krijgt!
 
F

frans81

Gast
Een mens zou blij moeten zijn als z'n Senseo kapot gaat. Het is de kans om een apparaat te kopen waar WEL lekkere koffie uitkomt. :D

Ik ben dus niet de enigste die dat vind pfff .
Jij drukt jou nog liefdevol uit omtrent de Senseo haha .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan