• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

SHTF ruilmiddel voor in je BOB

D

Deleted member 101

Gast
Ja klopt Tom had ik ook al aangehaald op de chat, wat zou de hardheid van de staal kunnen zijn, heb je daar een idee van???
En de messen vergrendelen ook automatisch bij volledig uitklappen.
Plus er is een hoesje bij, weet niet of er een riembevestiging aan zit???.

Er staat geen staalsoort op vermeld, dus roestvrij staal denk ik wel vlijmscherp. Voordeel je kunt het op een steen slijpen.
Hoesje is erbij, maar zeer eenvoudig en riembevestiging wel dun stof.


WP_20170614_08_21_25_Pro.jpg WP_20170614_08_21_25_Pro.jpg WP_20170614_08_19_56_Pro.jpg Bekijk bijlage 7287 WP_20170614_08_21_25_Pro.jpg WP_20170614_08_19_56_Pro.jpg Bekijk bijlage 7287 Bekijk bijlage 7288

Voelt degelijk aan en voor dat geld kun heb je toch wel een leuke mesje.
Mooi ruilmiddel.
Voor 3 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

AWOL

Prepper goeroe
@J.J. voor 3€ kan het nooit veel zijn, ga maar uit van 420 of zelfs 410 RVS. Ga er ook maar van uit dat het staal heel zacht is en dus snel zijn scherpte zal verliezen. Een mesje als dit kan handig zijn voor simpele en lichte klusjes in en rond het huis en voor zaken waar je een duurder mes niet aan op wilt offeren. Als je een goedkoop maar goed mes wilt kijk dan eens naar de Eden messen die ik onlangs in het zonnetje zette.
@Tom zou het staal kunnen testen door A: te slijpen B: papier snijtest te doen en C: flink wat karton te snijden. Kans is groot dat dan al vrij vlot het mesje na het karton het papier niet meer wil snijden.
 
D

Deleted member 101

Gast
WHAAT heb je het 3euro mesje gejat bij de action ?
Durf ik niet, heb als kind een hele middag een politieagent achter mee aan gehad. Hij op de fiets en ik op de autoped. Ik had niets gedaan maar toen ik hem achter me zag ben ik als een gek gaan steppen en hij dacht die zal wel iets gedaan hebben. Dus de hele middag door de straatje en steegjes racen.
Daarna durf ik nooit meer iets slechts te doen:mad:

Het mesje is dus bij mij gestolen, uit jaszak in restaurant. Kan nu niet meer testen is uit assortiment bij de Action.
 
G

Gamble

Gast
Durf ik niet, heb als kind een hele middag een politieagent achter mee aan gehad. Hij op de fiets en ik op de autoped. Ik had niets gedaan maar toen ik hem achter me zag ben ik als een gek gaan steppen en hij dacht die zal wel iets gedaan hebben. Dus de hele middag door de straatje en steegjes racen.
Daarna durf ik nooit meer iets slechts te doen:mad:

Het mesje is dus bij mij gestolen, uit jaszak in restaurant. Kan nu niet meer testen is uit assortiment bij de Action.


Gaat helemaal nergens over, maar groot vermaak gehad bij het zien van deze review over de action zakmesjes... :lol:
 
G

Gamble

Gast
@Gamble dat kan jij niet he met jou dure messen. Gewoon met een timmermans hamer op jou mes rammen.
Ik heb messen in diverse prijs categorien.
Mijn duurste mes is net iets over de 100,- en ik ben van mening dat duurder dan dat, absoluut niet noodzakelijk is voor een goed mes.
Met een fulltang mes kun je batonen, met een zakmes doe je dat gewoon niet.
Net zoals mensen die met messen op stenen gaan rammen. Ik begrijp echt werkelijk waar de functionaliteit niet van die ongein.
Waarom zou dat in godsnaam nodig moeten zijn? Ik behoef geen mes van 250,- die dat wel kan, net zoals ik ook mijn zakmes niet gebruik om met een hamer op te slaan :lol:
 
Bovenaan