• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Snijgereedschap wat je beter kunt vermijden! >Bladefail-Corner<

The mad engineer

Diehard Prepper
Was net even bij een bekende Duitse motorwinkel, zag ik deze messen in de vitrine liggen.
Ik wist dat ze blaffers maken, maar messen o_O

Wat denken jullie, fail of no fail? ;)

(Overigens nee, ben niet van plan dit te kopen)


image.jpeg
 

I_am

Elementary prepper
D'r zijn er nog heel wat meer blaffer-bouwers die ook messen maken... Glock, Browning, Smith&Wesson, Remington, Winchester...
 

I_am

Elementary prepper
Niet in China kopen dan ;)
Hoewel, ik heb hier een aantal Fallkniven F1-tjes liggen, gewoon omdat ik eens benieuwd was naar die China-meuk, maar die vallen me behoorlijk mee. Mocht je maar 10 - 15 euro te besteden hebben aan een mes, dan durf ik zelfs te stellen dat die dingen dan zelfs een goede keuze zijn.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Was net even bij een bekende Duitse motorwinkel, zag ik deze messen in de vitrine liggen.
Ik wist dat ze blaffers maken, maar messen o_O

Wat denken jullie, fail of no fail? ;)

(Overigens nee, ben niet van plan dit te kopen)


Bekijk bijlage 1574

Ik weet dat het Oostenrijkse Glock een veldmes heeft ontwikkeld voor militaire doeleinden.

Daarnaast weet ik dat @Kyokushinkai mij ooit zijn Walther Tomahawk showde. Donders wat zag dat er gelikt uit! :D

Ongeacht goede naam, of goeie performance op internet. Altijd scherp blijven op de messenmarkt;)

C
 

Panzer

Elementary prepper
Cold Steel word ook gemaakt in China Taiwan Suid Africa enz. toch goede kwaliteit, 1055 carbon steel Ik ben een groot Cold Steel Fan. De hawks vind ik wel goed en meer.
 

Nickx

Senior Prepper
Niet in China kopen dan ;)
Hoewel, ik heb hier een aantal Fallkniven F1-tjes liggen, gewoon omdat ik eens benieuwd was naar die China-meuk, maar die vallen me behoorlijk mee. Mocht je maar 10 - 15 euro te besteden hebben aan een mes, dan durf ik zelfs te stellen dat die dingen dan zelfs een goede keuze zijn.

Een stuk ijzer in een mooi vormpje maken maakt het nog niet per definitie een goed mes.
Ik heb er ook 1 uit nieuwsgierigheid gekocht en er wat dingen mee getest. Ik kreeg ze op een tormek slijpmachine met geen mogelijkheid meer scherp. Wat een raar staal..... dus ik durf te stellen dat het geen goede keuze is.
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Onlangs naar een TOPS mes gaan zien bij een marktplaats verkoper niet ver van me. Bleek het om een nepper te gaan.

Had eerst een beetje opzoekwerk gedaan over verschillende generaties van dit mes, en de kopij bleek er een te zijn uit de eerste gen maar de details en het foedraal klopten niet.

Ter plekke samen met de verkoper gegoogeld en bleek om een ali model te gaan van echter 34 euries.
hij werd gelijk bleek en vertelde me dat hij deze gekocht op een jachtbeurs voor iets minder dan de nieuwprijs van een originele (bijna 180 euro).
wat ik ervan geloofde wat er al dan niet van waar was doet er niet toe maar hij was me dankbaar voor de info, lekker biertje gedronken en een ruime tijd gepraat over messen enz..

Echter duiken er meer en meer van die replica's op marktplaatssites, op voorhand zo veel mogelijk opzoeken en enkel face to face zaken doen is echt wel aan te raden.

Eergisteren ben in tevens naar een paar flippers (vouwmessen) gaan kijken... 3 van de 5 waren bedenkelijk... deze waren ook aangekocht op een beurs.

Er is ook een verschil als je koopt van een handelaar, inkoper, gebruiker (die zich miskocht heeft), een verzamelaar of een mix van deze. Een verzamelaar koopt meestal (er zijn uitzonderingen :)) de dingen aan retailprijs dwz als een met uit de states ongeveer een 200 dollar kost dat er met transport en alle taxen het totaal kan oplopen tot bijna het dubbele... om van deze mensen een mes over te kopen, zal het mes er meestal in superstaat zijn, al het nodige papierwerk in orde zijn en zal je ook dicht dicht bij de originele retailprijs neertellen.
Koop je van een inkoper kan je makkelijker onderhandelen en zelfs een betere prijs verkrijgen al je meerdere neemt. zelf de goederen goed controleren is wel de boodschap want heb persoonlijk al gemerkt dat sommige het doen voor snel een paar euries te verdienen, maar niet veel kennis hebben wat ze juist gekocht hebben, en er ook soms namaak tussen zit... Ik heb zelf het geluk gehad om een paar keer te kunnen kopen van mensen die een origineel lotje hebben kunnen bemachtigen via een bepaald contact en deze aan groothandelsprijs verkochten, het hen niet ging om de superwinst maar ze juist genoeg vroegen dat ze hun eigen tools en hun transport eruit hadden en dat vind ik op zich wel een mooi gebaar en deze dure tijden waar het verschil tussen productie en en retail bijna het viervoudige bedraagt. alsook enkele contacten gehad die vanuit de vs een tool wilden meenemen of regelen.


Een mooie deal is altijd leuk meegenomen maar het is altijd voorzichtig wezen. Maar zoals gezegd hoeft het niet altijd bagger te zijn.
Zo heb ik oa een TOPS met een retail van bijna 350 euro met een paar gebruikssporen op een paar jaar geleden kunnen kopen voor een pak minder dan de helft, terwijl dit merk z'n waarde blijft behouden...
 
Bovenaan