• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Snugpak travel pak 1 met onbekend type logo hoe oud .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie weet hoe lang de Snugpak travelpak 1 versie al bestaat ?
Ik kan deze Travelpak 1 versie zonder muskieten net niet vinden met dit logo en zelfde compressie pouch .
Eerste twee foto's zijn
van conpressiezakje .
De andere dus van de dunne lichte slaapzak . Tevens is dit een type dat gevuld is met Holle vezel . En is dus zonder muskietennet .
Morgen knip ik even een foto van de slaapzak .
Deze slaapzak scoorde ik vandaag in de kringloop .
Al googelend vind ik hem nergens .

20170503_215428.jpg 20170503_215408.jpg
20170503_215024.jpg 20170503_215127.jpg 20170503_215204.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Mooie vondst in de kringloop! Breedte is genoeg om je knieën te kunnen optrekken, lengte meer dan voldoende en die capuchon gebruikt ik zelf alleen in nood, maar houdt wel lekker je kussen en slaapzak bij elkaar.

Ben wel benieuwd naar het gewicht en comforttemperatuur van dit ding.

Misschien is het een emailtje waard aan het bedrijf Snugpack, die zullen het wel weten.
Als we dit topic verplaatsen naar .. uitrusting algemeen (ook voor niet leden zichtbaar), kun je met een link naar al deze foto's wijzen.
 
F

frans81

Gast
Mooie vondst in de kringloop! Breedte is genoeg om je knieën te kunnen optrekken, lengte meer dan voldoende en die capuchon gebruikt ik zelf alleen in nood, maar houdt wel lekker je kussen en slaapzak bij elkaar.

Ben wel benieuwd naar het gewicht en comforttemperatuur van dit ding.

Misschien is het een emailtje waard aan het bedrijf Snugpack, die zullen het wel weten.
Als we dit topic verplaatsen naar .. uitrusting algemeen (ook voor niet leden zichtbaar), kun je met een link naar al deze foto's wijzen.

Beste Ray je bent vrij in handelen haha .
Mail is verstuurd naar snugpak .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewicht met hoesje is 1195 gram .
Er behoorde tevens nog de McKinley katoenen Liner bij .
Met liner 1615 gr

14939048650051797883723.jpg 1493904884731695886550.jpg 14939049893331387789288.jpg 14939050086122070850438.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Beste Ray je bent vrij in handelen haha .
Mail is verstuurd naar snugpak .

Tja, maar welke link heb je in die mail gezet? Ik heb hem nog niet verplaatst en de koffiecorner is alleen voor leden......

Edit: Inmiddels verplaatst naar het openbare gedeelte
 
F

frans81

Gast
Tja, maar welke link heb je in die mail gezet? Ik heb hem nog niet verplaatst en de koffiecorner is alleen voor leden......

Pff je hebt gelijk .
Niet aan gedacht .
Heb de huidige link gebruikt .
Dom dom dom .
Oplossing is dan om een nieuwe mail te sturen met andere Link naar .
Dit zodat ook hun het kunnen openen .
 
F

frans81

Gast
Wederom een verse mail de deur uit .
Het is afwachten op het antwoord .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Deze kwam ik toevallig tegen .
Zelfde logo .
Een logo van een hele tijd geleden .
Het is weliswaar een ander type maar met zelfde type compressietas .
De travelpak 1 die ik nu heb is tevens in een bijna Mint staat .
Schoon en stinkt niet .
Normale geur en kleuren .

Screenshot_20170504-194914.png
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Antwoordt op de verstuurde mail is binnen .
Zie en verneem

Doordat foto automatisch verkleint ondanks bewerking wordt / is tekst toch onduidelijk .
Op de phone kan ik het goed lezen na bewerking van de bijlage .

Gedeelte van tekst ;

Paratex is Parachute Silk ( Stof ) .
Highloft is Swiss made insulation based on advanced Hollow Fobre .
Covered in Paratex / Lined with Pertex / Insulation is Highloft / Hood with Drawcord / 2 way anti - snag zip /

20170505_120203.jpg




Sorry for the short delay in responding, we answered a similar query recently about an old Travelpak and we assumed it was the same one.

I have attached the original catalogue listing for this item it was launched in 1994 and ran for five or six years in that form if memory serves. (replaced by Travelpak 650/1000/1200 etc) I would suggest that the bag would be good around 7 degrees centigrade (depending on the condition of the bag but it looks and smells OK by the sounds of it)

Just for your interest (I am presume you are interested in vintage sleeping bagsJ ) those particular bags were made in our UK factory using fabrics sourced from a weaving mill just 20 miles away (Perseverance Mills, Padiham) The fabric mill is no longer there but we still produce a lot of sleeping bags in the UK (our Softie Premier Filled range)

You might be interested in the video here;



The bag was made in this mill just a few metres from my desk and maybe even on one of the sewing machines shown (we might have changed most by now though) a lot of the staff have been here over 20 years so maybe the person that sewed it is still here! I am afraid we don’t have any tracking info on the labels so I can’t track it back to the exact person J

I hope this helps.

Kindest regards
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Op het label van compressietasje staat achter de tekst Travelpak 1 ook nog RH . Dat wil zeggen Right handed Zipper . Bij deze zit de rits dus aan de rechterkant !
Er worden dus ritsen rechts of links in de zijkant verwerkt , LH OF RH .
 
F

frans81

Gast
De kleuren van die slaapzak vind ik wel Girly .
Mooie paarse binnenkant met gele bies . En kleurrijke Hummingbird als logo op zwarte buitenzijde .
Mooie lente kleurtjes .
 

Ray

SHTF Expert
Klopt, bij veel merken kan je links of rechtse ritsen kiezen.
Soms handig als je graag zus of zo in je tentje ligt, maar vooral heel belangrijk als je er twee aan elkaar wilt ritsen (indien mogelijk bij dat model). Dan moet je een linkse en rechtse slaapzak hebben.
 
F

frans81

Gast
Soms handig als je graag zus of zo in je tentje ligt, maar vooral heel belangrijk als je er twee aan elkaar wilt ritsen (indien mogelijk bij dat model). Dan moet je een linkse en rechtse slaapzak hebben.

Bij dit model is dat idd mogelijk .
Een met linkse rits aan een met rechtse rits koppelen .
 
Bovenaan