• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Speciale Arwy Saracen model 2009

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag een totaal afwijkend model Saracen geleend .
Dit omdat ik versteld stond van het type modificaties . Oa de Compressiestraps binnenzijde doen mij sterk aan de eerste serie Lowe Alpines denken .
Wat is er anders
Oa
1 . Heupgordel verstelling .
Eerst moest je ze van het lichaam af aantrekken .
Nu trek je de straps naar binnen aan . Dit middels totaal andere gespen .

2 Er bevind zich 1 extra mogelijkheid om de schouderstraps aan de bovenzijde te verplaatsen .
Nu dus drie opties .

3 . 1 extra vak in Topvak .
Via buitezijde met horizontale rits te benutten .

4 . 3 compressiestraps in het onderste slaapzak gedeelte .

5 . Rechts en Links in het grote vak bevind zich aan iedere zijde een Tunnelvak . En natuurlijk tegen achterzijde het vak voor oa ook water reservoir .

6 . Totaal ander rugpand met Torso . Er zitten extra grote kussens aan iedere zijde .
Veel betere ventilatie en steun .

7 . Aan binnezijde zit tegen rugzijde een extra stevige kunstof plaat verwerkt .
Dit komt het draagcomfort met zware last ten goede .

Er staat in het label model 2009 . Maar dit zegt niets omtrent uitvoering .
Andere model 2009 types die ik gezien heb lijken totaal niet kwa modificaties op deze alhier .

20170314_135255.jpg 20170314_135322.jpg 20170314_135230.jpg 20170314_135238.jpg 20170314_135107.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Dit is het model wat ik heb, paar jaar geleden lokaal aangeschaft via marktplaats van een ex-militair. Deze vrouw kon niet uit de voeten met deze rugzak en heeft voor haar werk een Berghaus Vulcan gekocht en een tweedehands gescoorde Saracen ingeleverd bij vertrek. De nieuwe in verpakking is voor 130 euro de mijne geworden.
 
F

frans81

Gast
Dit is het model wat ik heb, paar jaar geleden lokaal aangeschaft via marktplaats van een ex-militair. Deze vrouw kon niet uit de voeten met deze rugzak en heeft voor haar werk een Berghaus Vulcan gekocht en een tweedehands gescoorde Saracen ingeleverd bij vertrek. De nieuwe in verpakking is voor 130 euro de mijne geworden.

Als het exact dezelfde is dan was het een koopje :thumbsup:
 

Ray

SHTF Expert
Als het exact dezelfde is dan was het een koopje :thumbsup:

Details zijn hetzelfde, ik heb alleen geen label om te vergelijken. Vermoedt dat die er is uitgesloopt om te verbloemen dat het defensie materiaal was.
Waar zit dat label normaal?
 
F

frans81

Gast
Details zijn hetzelfde, ik heb alleen geen label om te vergelijken. Vermoedt dat die er is uitgesloopt om te verbloemen dat het defensie materiaal was.
Waar zit dat label normaal?

Label zit aan zijkant onderzijde Topvak .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Overheen gekeken, de mijne is namelijk groen. Nummers NSN en Arwy BO nummer identiek, evenals jaartal.

Haha , ook hier is het label groen .Rare licht omstandigheden .
Nummers zijn meestal ondanks misschien aanwezige modificaties hetzelfde .
 
F

frans81

Gast
Dit is het model wat ik heb, paar jaar geleden lokaal aangeschaft via marktplaats van een ex-militair. Deze vrouw kon niet uit de voeten met deze rugzak en heeft voor haar werk een Berghaus Vulcan gekocht en een tweedehands gescoorde Saracen ingeleverd bij vertrek. De nieuwe in verpakking is voor 130 euro de mijne geworden.

Hoe bevallen jou deze toch wel doordachte modificaties ?
Wat prop jij in die 2 tunnelvakken aan de binnenzijde ?
 

Ray

SHTF Expert
Hoe bevallen jou deze toch wel doordachte modificaties ?
Wat prop jij in die 2 tunnelvakken aan de binnenzijde ?

Ik kan ze niet vergelijken met een ouder model, heb alleen deze. ;)
In die vakken stop ik meestal kleding. Daar kun je dan nog makkelijk bij zonder het hele hoofdvak te hoeven uitpakken.
 
Bovenaan