• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Staatsgreep Rusland

phtvs

Sysop
Admin

Moskou voert noodtoestand in vanwege terroristische dreiging​

Rusland is in opperste staat van paraatheid na het nieuws dat Wagner-baas Jevgeni Prigozjin wordt vervolgd voor muiterij. De Wagner-baas zou zich tegen Moskou hebben gekeerd en met zijn huurlingenleger Rusland binnen zijn getrokken. In Moskou is de noodtoestand uitgeroepen. Kiev kijkt mee naar de chaotische situatie in het buurland, waar Russische militairen worden gestationeerd bij overheidsgebouwen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/144...odtoestand-in-vanwege-terroristische-dreiging
 

phtvs

Sysop
Admin
Zou ook zomaar propaganda kunnen zijn. Klinkt te mooi om waar te zijn...

Nou nee, ze zijn wel degelijk Rusland binnen getrokken, maar er wordt niet gevochten. Er is geen schot gelost, zo begrijp ik. Ik vraag me af of het geen toneelspel is om een massale Russische mobilisatie te maskeren.
 

petroman

SHTF Expert
Ach ik heb een collega die stellig volhoud dat er militairen met zwaar materieel in Washington DC rondlopen en rijden in pantservoertuigen.
Hier in NL hebben we steeds meer mensen die een hersenafwijking hebben en zich autonoom noemen maar vergeten dat ze verder niets kunnen.
En zo kunnen we nog even doorgaan.

Wat er waar is van de telegraaf verhalen? Misschien vernemen we dat wel nooit.
Niemand gaat het ook bijhouden of beweringen, voorspellingen uitkomen en binnen welke termijn dan.
 

petroman

SHTF Expert
Ik kan er niet veel moois in herkennen. Het was een enorme bende en het is nu een nog grotere bende.
Als je chaos mooi vind dan is het inderdaad mooi.

Dat lijkt me uitgesloten.
Dat zij men ook van die grootschalige oefeningen van Rusland aan de grens met Oekraïne, ooit weet je nog net voor WO3.
 

phtvs

Sysop
Admin
Wat er waar is van de telegraaf verhalen?

Ik denk niet dat De Telegraaf Poetin zover gekregen heeft om een nep toespraak te houden op de Russische tv 🤣

Het lijkt erop dat die Wagner baas een staatsgreep probeert te plegen. Hij heeft burgers opgeroepen zich bij hem aan te sluiten en niet tegen elkaar te vechten.
 

petroman

SHTF Expert
Het lijkt erop dat die Wagner baas een staatsgreep probeert te plegen.
Ik zie geen video.

maar dan nog:
1) of hij of iemand anders heeft iets voorbereid en/of is omgekocht door andere "bazen' in het kremlin.
2) of hij is levensmoe
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Putin, gefileerd en afgeserveerd door zijn eigen kok?
Ik zie het nog niet zo 1,2,3 lukken, maar linksom of rechtsom, komt er wel wat beweging in. Misschien gaan we toch nog een snel einde zien aan deze absurde oorlog?

Duidelijk is wel, dat als Putin het veld moet ruimen, het nog maar zeer de vraag is wat ervoor terug komt. Politieke instabiliteit daar, lijkt me behoorlijk griezelig.
 

phtvs

Sysop
Admin
Het kan zomaar uitdraaien op een machtswisseling daar. Wanneer het die Wagner groep lukt om stukje bij beetje meer gebied in te nemen, wordt de kans groter dat steeds meer militairen de overstap maken. Ik zie het nu nog niet gebeuren, maar wie weet...
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Het kan het einde van Rusland zijn zelfs.
Dan hebben we pas echt de overwinning behaald waarover je het had @marzman !😁

Geen grommende Russische beer meer om ons zorgen over te maken, maar 24 instabiele staatjes met 24 megalomane potentaatjes die elkaar en ons te lijf gaan.
Je hoeft je dan niet af te vragen waar de volgende 24 nieuwe buurtjes straks invasievluchtend vandaan komen, en ook niet wie er straks achter onze dochters' dochters aan rennen. Met gevaselineerde rubbers en damasten kromzwaarden.
Weg met Rut tanië, en leve groot Kalmukkië!😆

Screenshot_20230624-144408.png
 

phtvs

Sysop
Admin
BREAKING: The Russian Volunteer Corps released a video announcing that they are joining the coup.


'Presidentieel vliegtuig verlaat Moskou'

Op de luchthaven van Moskou is een kort geleden een vliegtuig van Rossiya opgestegen, de maatschappij die de presidentiële vliegtuigen van Rusland opereert. Het toestel, een Ilyushin II-96-300PU, wordt gebruikt om de Russische president Vladimir Poetin mee te vervoeren.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1442366945/live-presidentieel-vliegtuig-verlaat-moskou
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik denk dat we daar niet blij om hoeven te zijn.
Putin is best gematigd en de kans op een grote escalatie zal flink toenemen bij een coup.
 

salbie1988

Elementary prepper
Zeker want die Wagner kerel heeft al aangekondigd dat wanneer hij in het Kremlin zit, hij Zelensky naar de hel zal sturen en Oekraïne zal bestoken met raketten

Waar dan? Want ik kan me enkel herinneren dat hij de laatste dagen zegt dat Rusland niks te vrezen had voor Oekraine. Ook dat de inval met fake redenen is.

Lijkt me voor hem logischer om terug te trekken als hij aan de macht komt. Dan heeft hij het meeste kans om relaties met het westen te herstellen. En wat zou hij er verder mee winnen? Erg benieuwd naar je bronnen.
 
Bovenaan