• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Stiekem toch een soort van contactloos betalen

Mayo

Last (wo)man standing
Ik ontving vandaag een nieuwe pas van de ABN.
Stond dit altijd al achterop de begeleidende brief..?

P1080943.JPG
 

Larik

Diehard Prepper
Vroeger had ik zo een plastic hoesje, kon je ophalen bij de bank. Stond idd op die brief die erbij zat, dat je dat ding kon ophalen.
Goedkoper dan erbij doen, hoeven ze minder te maken van die hoesjes.
 

FKAGB

Prepper goeroe
En ze zijn meteen mooi ingedekt. Je kan geen geld van de rekening halen maar wat kan je wil doen als je naam, adres en rekeningnummer hebt. Beste en boel narigheid veroorzaken.
 
Heb een debitcard met de optie kontaktloos betalen aan ,bij deze kaart een kan er niet meer afgehaald worden dan dat er op staat. Het nadeel is dat bij een bankpas je nog kan proberen het bedrag terug te krijgen bij een debitcard zou dat ook moeten kunnen maar daar heb ik geen documentatie over. De debitcard is buitenlands (Engels) Het bijkomend voordeel is dat de eigen bank geen gegevens krijgt over het soort betalingen dat je verricht. Ben gesteld op privacy en heb liever dat een buitenlandse bank, die gegevens heeft.Zeker met de PDS2 die er aan zit te komen of er al is en m.i. zo lek als een mandje je gegevens op straat gooit.
Kom ik bij de Action , kontaktloos doet het niet . Nog een keer , weer geen betaalmelding. dan maar pin in toetsen .Gelukt. Zie ik op de mobiel 10 minuut later dat er 3 keer het bedrag is afgeschreven . Action gebeld, ja en dan ga je de bewijsprocedure in en dat kost moeite en tijd om schade terug te draaien die er nooit geweest had moeten zijn. Ik word al depressief bij de gedachte er aan . Schijnt trouwens vaker bij de Action voor te komen ,bij navraag, dat er dubbele betalingen plaats vinden via kontaktloos betalen .De volgende dag , kijk op de mobiel , heeft de debitcardmaatschappij de dubbele betalingen gewist, aangegeven met een dikke streep door de overbodig betaalde bedragen . Klasse toch.Heb de optie kontakloos betalen maar weer aangezet.
 
Bovenaan