• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Student zoekt Prepper [plaats hier je oproep]

Papillon

Diehard Prepper
De enige vergoeding die wij kunnen bieden, is een mooie documentaire die een uniek perspectief zal bieden voor de doorsnede Nederlander.
Onze bedoeling is niet om een pessimistische visie uit te zaaien op de documentaire, maar meer om de verlichte realiteit van de Prepper serieus te nemen én om uit te zoeken tot hoeverre deze visie realistisch is in een nabije toekomst.

Ah ok, dus als ik het goed begrijp wil je dat iemand geheel vrijwillig zich laat filmen in zijn huis als prepper. Tja Dick Berts liet zich er voor lenen. Succes met zoeken. Misschien voelt nog iemand een roeping om anderen ook wakker te maken. Je kan natuurlijk Jeroen van de prepshop benaderen. Die heeft al wat media ervaring ook. Groet
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ja, maar iemand vinden die echt voor een doomsday prept, op dit forum? Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

[MOD] Topic opgeschoond! Graag weer on-toipic verder, deze mensen hebben serieus een vraag gesteld*. [/MOD]

*En dat geld in het vervolg dus ook in dit topic.
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
@yannick

Persoonlijk denk ik dat dit soort oproepen niet veel uithalen omdat de meerderheid van de mensen hier bezig zijn hun preps prive te houden... denk dat het nuttiger is om prepwebshops te contacteren en eens vragen om met deze mensen rond de tafel te zitten over de algemene visie van voorbereiden. Koop daar een paar dingen en probeer ze ter plekke uit en zo'n reportage gaat een ruimer beeld geven wat mensen al dan niet nodig hebben, tegenover 1 enkele 'overtuiging' van een doomsdayfrikandel die ervoor zorgt dat de algemene vooroordelen hierover enkel maar bevestigd worden...
 
D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@yannick

Het is denk ik verhelderend om enige uitleg te geven over doomsdayfrikandellen en onze terughoudendheid voor deze oproepen om in een (TV)-reportage op te treden, ook verhelderend voor mensen die nog niet op het oude forum waren.
Het figuur die af en toe wordt aangehaald is prepper Gekke leon of zijn echte forum naam Anonieme Leon op het oude forum Preppers.nl
Deze vreemde vogel is na een oproep uitgekozen om in het TV programma van BNN als prepper verkleed in een korte TV reportage op te treden als prepper en kon zich verheugen op 412.000 kijkers.
De man was best wel grappig om te zien in militaire outfit en opgeplakte snor en baard.
leon.png

Echter de gekke prepper liep voor de TV camera met een doorgeladen geweer door de bossen.
Op blz 24 van dit topic legt hij uit waarom hij dat wel mag.
http://preppers.nl/forum/threads/6356-Verzoek-tv-programma-BNN/page24

En de met uitspraak "Defensie kan ons niet aan, we zijn met een paar duizend" heeft onze Gekke Leon zich onsterfelijk belachelijk gemaakt en 412.000 kijkers hadden een "helder beeld" van preppers.

Dus zo willen wij preppers beslist niet worden weggezet. Overigens was het topic wel avondvullend:thumbsup:
 

Bartvn1

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,


Mijn naam is Bart en ik studeer momenteel communicatie aan de Fontys in Tilburg. Ik ben voor school bezig een documentaire te maken over “The end of life as we know it”. Nu zoek ik nog content voor mijn verhaal en via dit forum hoop ik preppers te bereiken. Ik ga het onder andere hebben over het kapitalisme als bedreiging, natuurrampen, en het einde van de wereld. Hierbij wil ik ook kijken naar de mensen die zich hier op voorbereiden en die bezig zijn met zelfstandigheid in deze afhankelijke maatschappij. Als zelf beginnend prepper lijkt het mij enorm interessant om te spreken met iemand die hier al langer mee bezig is uw kant van dit verhaal te horen. Het liefst kom ik u persoonlijk opzoeken om ook wat film/foto werk te doen voor in mijn documentaire (dit kan natuurlijk volledig anoniem). Mijn vraag aan u is dus; Bent u bereid mee te werken aan deze documentaire door een aantal vragen te beantwoorden (in real life of via de mail) en mij mee te nemen in uw werk, voorbereiding en bijhorende zaken.


Graag hoor ik een reactie of pm of er gedadigden zijn!


Met vriendelijke groet,


Bart

[mod]Voor deze oproep is toestemming verleend[/mod]
 
J

J.J

Gast
Hoi @Bartvn1

Een mooi geschreven berichtje, veel succes met je verhaal, en met wat je wilt bereiken in je leven.
En onderzoek de wijsheid die je kan vinden op het forum, het kan je leven een beste draai in de goede richting geven.
En als je ook aan het preppen raakt ben je hier op het juiste adres.:thumbsup:

Mhg,
J.J:wave:
Ps, mooi dat je er vandaag ook weer bent.:hug:
 

Roosy

Prepper
Hallo allemaal,

Wij zijn twee studenten van de kunstacademie en zijn beide geïnteresseerd in preppen. We zijn zelf erg zelfvoorzienend ingesteld en zijn benieuwd naar ervaringen van jullie.

Daarom zouden wij graag 4 vragen aan jullie stellen:
-Wat is je meest essentiële prep voorwerp?
-Wat is de kern van preppen voor jou?
-Op welke plek voel jij je het meest op je gemak?
-Als je op vakantie gaat, denk je dan na over de plaats van bestemming i.v.m. preppen?
We horen graag naar jullie ervaringen, deze kunnen evt via een pm worden gestuurd naar ons voor overzicht.

P.S. we zijn nog op zoek naar een persoon om te interviewen. Dit kan telefonisch, per e-mail of Skype, wat je wilt. Stuur mij dan een bericht.

Met vriendelijke groeten
Rozemarijn en Shanti
 

martin

Mankinds only hope
-Wat is je meest essentiële prep voorwerp?
-Wat is de kern van preppen voor jou?
-Op welke plek voel jij je het meest op je gemak?
-Als je op vakantie gaat, denk je dan na over de plaats van bestemming i.v.m. preppen?

1- Waterfilter.
2- Jezelf voorbereiden op onvoorziene zaken binnen het redelijke.
3- Thuis.
4- Ja, dus ik ga niet naar een instabiel land.

Om nog even verder door te zagen getuig je post nou niet echt van een goed doordachte manier om informatie in te winnen over het preppen.
Een fipo maken in de verkeerde rubriek (hij is ondertussen verplaatst) is niet echt een goede start.

Zoals je kunt teruglezen zijn er al heel wat "collega's" geweest die via dit forum een makkelijke manier hebben gezocht om voor hun opleiding een opdracht te kunnen afronden.
De meeste zijn in het geheel niet geïnteresseerd in het preppen want ondanks de introducties zie je ze na hun opdracht nooit meer terug op dit forum.
Uiteraard is iedereen vrij om dat te doen, maar zeg dat dan gelijk in je openingspost zonder er om heen te draaien.
 

Flos

SHTF Expert
Hallo allemaal,

Wij zijn twee studenten van de kunstacademie en zijn beide geïnteresseerd in preppen. We zijn zelf erg zelfvoorzienend ingesteld en zijn benieuwd naar ervaringen van jullie.

Daarom zouden wij graag 4 vragen aan jullie stellen:
-Wat is je meest essentiële prep voorwerp?
-Wat is de kern van preppen voor jou?
-Op welke plek voel jij je het meest op je gemak?
-Als je op vakantie gaat, denk je dan na over de plaats van bestemming i.v.m. preppen?
We horen graag naar jullie ervaringen, deze kunnen evt via een pm worden gestuurd naar ons voor overzicht.

P.S. we zijn nog op zoek naar een persoon om te interviewen. Dit kan telefonisch, per e-mail of Skype, wat je wilt. Stuur mij dan een bericht.

Met vriendelijke groeten
Rozemarijn en Shanti
Kan het zijn dat ik die vragen op een ander preppers forum ook ben tegen gekomen?
 

Loreen

Last (wo)man standing
Hallo allemaal,

Wij zijn twee studenten van de kunstacademie en zijn beide geïnteresseerd in preppen. We zijn zelf erg zelfvoorzienend ingesteld en zijn benieuwd naar ervaringen van jullie.

Daarom zouden wij graag 4 vragen aan jullie stellen:
-Wat is je meest essentiële prep voorwerp?
-Wat is de kern van preppen voor jou?
-Op welke plek voel jij je het meest op je gemak?
-Als je op vakantie gaat, denk je dan na over de plaats van bestemming i.v.m. preppen?
We horen graag naar jullie ervaringen, deze kunnen evt via een pm worden gestuurd naar ons voor overzicht.

P.S. we zijn nog op zoek naar een persoon om te interviewen. Dit kan telefonisch, per e-mail of Skype, wat je wilt. Stuur mij dan een bericht.

Met vriendelijke groeten
Rozemarijn en Shanti

Misschien ook wel handig om te vermelden wat jullie met de antwoorden gaan doen?

Ik kan in jullie stuk nergens vinden of jullie de vragen stellen voor jullie opleiding of privé. Worden de antwoorden verwerkt, zo ja in wat voor vorm en wat gebeurt daar dan mee?
 

Roosy

Prepper
Misschien ook wel handig om te vermelden wat jullie met de antwoorden gaan doen?

Ik kan in jullie stuk nergens vinden of jullie de vragen stellen voor jullie opleiding of privé. Worden de antwoorden verwerkt, zo ja in wat voor vorm en wat gebeurt daar dan mee?
Ah, ik begrijp de argwaan inderdaad,
Ik ben een Animatie student en mijn partner een Ruimtelijk Ontwerpen student. De vragen die we stellen zijn niet gericht om te leren hoe wij moeten preppen, maar meer voor ons om kennis te maken met jullie community. De antwoorden zijn alleen voor gebruik binnen onze opleiding en er worden verder geen namen genoemd van jullie. Ons idee was om een diagram te maken voor de verschillende antwoorden die jullie geven, en dit te verwerken in een design. Er zit verder geen kwaad achter.

Voor ons project wilden we namelijk een conceptueel ontwerp maken voor een soort preppark. Zoals het Hollandse landal greenparks idee, maar dan juist voorbereid op allemaal crisisen. Een soort 'rustplek', maar ook een plek om als preppers misschien juist samen te oefenen voor noodrampen. Waarschijnlijk klinkt het idee wel enorm gek, ben wel benieuwd wat jullie van hiervan zullen denken. Vinden jullie dat jullie zoiets nodig hebben?

@Flos We hebben deze vragen onder andere ook op een facebook groep van preppers gezet inderdaad, om van verschillende plekken meningen te krijgen. :)
@martin Tja, ik zal niet liegen, waarschijnlijk zal ik ook niet meer op dit account inloggen Nadat mijn opdracht klaar is inderdaad.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb het inderdaad op fB preppers gezien.
En denken jullie dat wij daar ook nog niet overnagedacht hebben. Een plek om samen te komen en samen te oefenen.
Maar al is NL nog zo klein toch is het altijd voor iemand te ver om naar een bepaalde plek te rijden.
En ik ben dan nog Vlaming. Dat ligt zeker niet centraal.
 

Ray

SHTF Expert
Michelle, studente 'Creative Writing' aan de HKU in Utrecht wil wat meer weten over preppen.
 

petroman

SHTF Expert
Waarom krijg ik nu een heel verkeerd beeld bij creative writing versus preppen zijn ??
Waarom is preppen anders dan scouting en leven zoals onze (voor)ouders ?
 
Bovenaan