• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Survival basics... tips & tricks

Eetbare boom paddenstoelen op levend hout.

Je kan ook uitzoeken wat voor eetbare paddenstolen er zoal op de boom kan groeien, dat is een natuurlijke manier van opruimen, en je kan er ook nog smakelijk van eten, zoek een soort wat voor de doorsnee mens niet als voedsel herkenbaar is, want anders liggen mee-eters op de loer.

Breng het aan op een plak waar het niet in het oog springt.

En het grote voordeel het lijkt een toevallig natuurlijk proces, je help de natuur gewoon een handje mee. :thumbup: 👍
Geinig @JJ&A , maar is zoiets niet snel het einde van een gezonde boom? De natuur helpt dan de paddenstoelen en de boom helpt dan om het moede dak te ontwrichten?
Op een al rottende dode boomstomp of een los stammetje kan ik mij zoiets toch wel eerder voorstellen.

Zou de plantsoenendienst er niet iets op tegen hebben als we zo te keer gaan in het stadspark?😉

Geinig @JJ&A , maar is zoiets niet snel het einde van een gezonde boom? De natuur helpt dan de paddenstoelen en de boom helpt dan om het moede dak te ontwrichten?
Op een al rottende dode boomstomp of een los stammetje kan ik mij zoiets toch wel eerder voorstellen.

Zou de plantsoenendienst er niet iets op tegen hebben als we zo te keer gaan in het stadspark?😉

Dat heb je misschien niet mee gekregen beste @RockyFlats dat ik hier op in speelde, met meer een natuurlijkere oplossing:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_hout

Wij hadden vroeger naast onze tuin een grote boom staan die alleen voor overlast zorgde. (schaduw in de tuin waardoor er algen/mos groei was en last van het afgevallen blad) De gemeente weigerde de boom te kappen en wij kregen ook geen toestemming. Ondanks dat er meerdere mensen veel last hadden van de boom.

Mijn Pa heeft toen de boom geringd en een tijd later was de boom dood.
Toen moest de gemeente de boom kappen vanwege het gevaar op omvallen.
Misschien niet netjes, wel doeltreffend ;-)

Terug
Bovenaan