• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Survival bunkers voor de elite

D

Deleted member 101

Gast
Zie ik een interessant artikel over schuilplaatsen voor de elite.

En wat blijkt; zit ik voor de Duitse locatie er maar 100 km vanaf namelijk Rothenstein bij Erfurt.
Maar mag er natuurlijk niet in kost een vermogen en ik hou meer van de open lucht.

The biggest facility, called Europa One, is located in Germany and is “one of the most fortified and massive underground survival shelters on Earth, deep below a limestone mountain”

Maar wij zitten vlak bij het hoogste punt de schneekopf in het Thüringer Wald.
Toch een 1000 meter hoogte.
En toch snel te bereiken in een uurtje of 3 zie mijn reisplanning op preppers
http://preppers.nl/forum/threads/8183-Wat-is-een-goede-snelheid-om-naar-je-BOL-te-rijden-(300km-u-)

Lees maar verder op de link met filmpje.
http://boinnk.nl/112369/de-angst-zit-er-inmiddels-goed-in-bij-de-elite/
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Over Europe one, plannen zijn het vooral. Het is in aanbouw,moet worden gebouwd:"When completed, this will be the largest of all Vivos underground shelter complexes in the world"
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Het is "klaar" Een oude bunker van de NVA. moet alleen worden gepimt naar een dure smaak.
Eigenlijk verkoop je een plek in een goedkoop gekochte bunker voor veel geld. In Amerika 35000 dollar p.p. dus zal hier wel niet goedkoper zijn.
En eigenlijk hoeft het er alleen maar gelikt uit te zien, als de bunker echt nodig is geweest zal niemand achteraf klagen.
 

petroman

SHTF Expert
Vaak, meestal, worden ex defensie objecten dusdanig gesttript dat hergebruik als bunker niet mogelijk is. Of alleen tegen eneorme kosten. Dit om te voorkomen dat het object mocht het in verkeerde handen vallen een "pain in the ass" wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tux
V

Verwijderd lid 482

Gast
Uit wat ik erover lees werkt alles gewoon. Het was een opslagbunker, dus buiten de deur en luchtfiltering is er waarschijnlijk weinig apparatuur die verwijderd kan/hoeft worden. Komplexere instalacie als b.v. een raketsilo worden idd geheel ontdaan van apparatuur, en dat meestal niet echt netjes. En gezien de bedragen die hier en daar op internet verschijnen maken ze zich niet druk om een nieuwe deur.
 
D

Deleted member 925

Gast
Euh....is het zo geheim mogelijk houden van een bunker niet de hoogste prioriteit?
Nu bestaan er plattegronden waar de schuilplaatsen/bunkers zich bevinden.

Ideaal voor de vijand (eventueel), weten ze meteen waar ze de bommen moeten laten vallen.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
De bevokling van Krimpen aan de ijsel wist niet dat er een atoombunker in hun dorp was. Maar op de stafkaarten uit rusland die na de val van de muur in "onze " handen vielen was hij wel afgebeeld.
Geheimhouding is leuk maar als je iets wil verkopen is reclame beter. 90% van de bevolking van Rotterdan(als niet meer) weet niet in welk metrostation een atoombunker is gebouwd.

En verwacht jij in een woonwijk, in de garage een bunker met 15 miljard rezerve duite marken?
https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesbankbunker_Cochem

Dat jij intresse hebt doet je het onthouden, velen zijn morgen al vergeten waar het over ging en waar het was. Die gaan gewoon door met hun leven en lopen er mischien eens langs met de hond.
Een gemiddeld mens maakt zich ook niet druk over morgen
 

petroman

SHTF Expert
De bevokling van Krimpen aan de ijsel wist niet dat er een atoombunker in hun dorp was.
Want ? Ze hebben het jouw niet verteld ? Er is een grote enquête gehouden ?

Je vergeet in je stukje de factor tijd mee te nemen. Tijdens de koude oorlog werd onze ouders op het hart gedrukt niets te vertellen wat hun veiligheid in gevaar kon brengen.
Dus als je al iets vermoede dan hielt je wijselijk je mond dicht. Was je bij de bouw betrokken dan wist je al helemaal van niets. De russen waren van alles goed op de hoogte. Er waren zelfs radio uitzendingen waarbij de bouwers van de IJssellinie bv bij naam genoemd werden.

Vraag je mensen nu dan weet niemand iets. Simpelweg omdat ze er niet mee opgegroeid zijn plus er zijn geen publieke schuilkelders meer. Die er waren zijn ontmanteld of gesloopt.
De metrostations zijn ook ontmanteld. DNB zal ook meerder uitwijkplekken hebben. Minst opvallend zal een loods op een industrieterrein zijn. Kan je gewoon met een vrachtwagen laden en lossen. Is normaal dat er een hek omheen zit en dat geen ramen in zitten.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
De faktor tijd. daar heb je een punt. mischien omdat ik dat soort dingen nog van zelfsprekend vindt. Maar voor ons was ook dienstplicht en koude oorlog normaal.
Er is veel verandert sinds die tijd, en er is iid een hele generatie die er niets van weet. of het nu beter is weet ik niet, slechter in ieder geval niet
 

HenkV

Survivor

petroman

SHTF Expert
Nog een leuke toevoeging die ik gisteren toevallig tegenkwam, heb alleen mijn vraagtekens bij het zwembad...
misschien een beetje over de top maar lijkt me zeker wel heel gaaf om zoiets te bouwen.

In de uitleg zegt de meneer dat de buitenzijde van licht materiaal gemaakt is : hout. En de schuifdelen zijn metalen frames gevuld met steenwol. Tsja, of dat beschermd tegen de appocalips weet ik niet.. Overigens zijn luiken en schuifdeuren van beton niet nieuw, maar standaard ik koude oorlog schuilplaatsen. In de noordertunnel Utrecht CS zijn die goed te herkennen. Nieuw is wel om ze te maken van hout.
 
Bovenaan