• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Survival spullen in je portomonee

F

frans81

Gast
Vooral bij mij op school vermeld je !

Dus eigenlijk is het vooral daar aan gerelateerd dat je dit Topic starte ;)

Idd , dan valt een ( Wat grotere ) Portemonee met doordachte items minder op :rolleyes:
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Tasje aan je riem valt op (vooral bij mij op school)

Zoals ik al zei, normaliter zit die pouch dus in m'n tas, ik verplaats die pas naar m'n riem als er een noodzakelijke reden voor is. Dat zou toch ook voor op school onopvallend genoeg zijn? Lijkt me juist dat je met zo'n joekel van een portemonnee niet echt prettig op een stoel zit de hele dag...

Nog een andere vraag, mag jij op school eigenlijk messen bij je hebben? Bij mij op school destijds (vorig millennium) werd er streng opgetreden tegen messen in tassen, zakken en kluisjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

petroman

SHTF Expert
Volgens mij sla je wat stappen over:
maak een stappenplan van de oorzaken waavoor/waarom je een survial kit wilt hebben.
A ) staat retecool
B ) ik verwachte elk moment dat er X gebeurd
C ) ik ben afhankelijk van

Ik werk de hele dag op een kantoor,
ik kom daar met auto, (brom)fiets, OV
De stroom valt uit doordat er een trafostation uitbrand en de heel gemeente heeft geen stroom.
Wat ga ik doen, hoe kom je thuis, wil je naar huis, kan je elders overnachten, heb je geld bij je om toch nog wat te schaften te kopen, als de winkels open blijven.

Voor welke optie heb je visgear nodig en voor welke oplossing condooms ?
Wat spreek je af met je familie voor het geval er geen GSM bereik meer is ? ga je pitten bij een familielid, klasgenoot, collega ?

Kortom maak eerst een plan.
Althands dat is mijn insteek.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Ha! Ik heb exact hetzelfde tasje :) En inderdaad een portemonnee waar net een paar pasjes en contant geld in kunnen: perfecte combinatie wat mij betreft :thumbsup:

voor welke oplossing condooms ?

Uhm.. middelbare school..? ;) Volgens mij is het op die leeftijd zéér aan te raden altijd condooms bij je te hebben!! :cool: :D

Maar verder zijn de vragen die Petroman stelt inderdaad wat Erwin (en ieder ander) zich zou moeten afvragen bij het samenstellen van een portemonnee/EDC/GHB/ vul maar in.
Wat is de afstand huis - school, waar wil je naar toe als er iets gebeurd, wat kun je dan onderweg tegen komen en hoe lang zou je onderweg zijn als bv het OV uitvalt.
Als ik bv naar mn gewone plaats van werk ga, dan is dat op 4,5 km van mn huis. Visspullen of iets om vuur te maken lijkt mij dan niet echt nodig. :D

Heb je op school een kluisje dat je veilig af kunt sluiten? Daar zou je wel het een en ander in kunnen doen, voor geval je bv door omstandigheden een keer moet overnachten.
Jaaren geleden ging het, terwijl ik op kantoor was, eind van de middag enorm ijzelen. Ik ben toen wel naar huis geglibberd, maar eigenlijk was het verstandiger geweest op kantoor te blijven... o_O
 

Niels

Mankinds only hope
Creditcard vouwmesjes zijn illegaal in NL sterker nog al pakken ze je ermee krijg je een strafblad en boete van €300 of meer
Hoezo zijn die illegaal, waar haal je dat vandaan?
Ik kan me niet voorstellen dat de wet wapens en munutie hier specefiek iets over zegt. Het is gewoon een mes, en dat mag prima.
Ik loop overigens elke dag met een leatherman aan mijn broekriem en heb daar nog nooit iemand over gehoord.
 

zanzarra

Senior Prepper
Volgens mij sla je wat stappen over:
maak een stappenplan van de oorzaken waavoor/waarom je een survial kit wilt hebben.
A ) staat retecool
B ) ik verwachte elk moment dat er X gebeurd
C ) ik ben afhankelijk van

Ik werk de hele dag op een kantoor,
ik kom daar met auto, (brom)fiets, OV
De stroom valt uit doordat er een trafostation uitbrand en de heel gemeente heeft geen stroom.
Wat ga ik doen, hoe kom je thuis, wil je naar huis, kan je elders overnachten, heb je geld bij je om toch nog wat te schaften te kopen, als de winkels open blijven.

Voor welke optie heb je visgear nodig en voor welke oplossing condooms ?
Wat spreek je af met je familie voor het geval er geen GSM bereik meer is ? ga je pitten bij een familielid, klasgenoot, collega ?

Kortom maak eerst een plan.
Althands dat is mijn insteek.

ik kan met een vishaakje en vislijn prima kleding een noodreperatie geven, dan heb ik ook geen naaiset nodig. zo neem ik niet beiden mee en in extreme nood hecht ik een wond er ook mee; nee dit is niet per se steriel, leegbloeden is erger! zo zie ik meer mogelijkheden met vistuig!
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Hoezo zijn die illegaal, waar haal je dat vandaan?
Ik kan me niet voorstellen dat de wet wapens en munutie hier specefiek iets over zegt. Het is gewoon een mes, en dat mag prima.
Ik loop overigens elke dag met een leatherman aan mijn broekriem en heb daar nog nooit iemand over gehoord.

Credidcard mes is categorie 1 - Blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen

verboden (bezit) zowel in Nederland als België.

Zelf vind ik het de reinste onzin als je het verschil niet kan zien tussen dit en een bankkaart, maar wetgeving en logica gaan vaak niet samen.


Een Leatherman is een Multitool primair is dit een tang en men weet dat dit soort dingen vaak een mes hebben tenzij je echt een noob voor je hebt. Voor deze is het bepalend of de agent je al dan niet kan uitstaan alsook speelt locatie een rol (in een drukke stadskern of uitgaansbuurt/station kan je deze beter niet aan je riem hebben.
 

Niels

Mankinds only hope
Nou jah, oke ik weet het nu, ik ga gewoon verder met mijn logische verstand te gebruiken, en draag gewoon dat mesje bij me en de leatherman ook.
Als ik ooit gepakt ben ga ik een portie bedroefd zitten zijn op deze maatschappij, maar ik heb vertrouwen in politie agenten met logisch boeren verstand.
 

Carismo

Prepper goeroe
Persoonlijk zou ik het creditcardmesje dumpen en voor zo'n wallet tool/card multitool opteren, van de moment dat je openbaar wordt opgepakt met een verboden item, zoals dat creditcard mesje, kan een mogelijke huiszoeking volgen... als men daar nog meerdere items aangetroffen worden kan de boetemeter serieus aantikken en zijn gerechtelijke gevolgen...
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik wil het graag in Mn portomonee doen want zn tasje aan je riem valt op (vooral bij mij op school) als je het allemaal in je portomonee doet val je niet op das de motivatie


Dan heb je vast wel een rugzak waar een klein tasje in kan met wat spulletjes.
Onze jongste heeft in zijn rugzak de volgende extra items
Multitool
Zakmes
Bandenpompje
Bandenplaksetje
Paracetamol
Pleisters
Bidon

Tandenborstel

Hij fietst 20 km enkele reis en is tot nu toe altijd goed thuis gekomen. Onderweg zijn wel een aantal veilige huizen, van bekenden, waar hij altijd terecht kan. Bij twee adressen kan hij ook altijd blijven slapen. Daar ligt schoon ondergoed:)
 

Prepfarmer

Senior Prepper
Zoals ik al zei, normaliter zit die pouch dus in m'n tas, ik verplaats die pas naar m'n riem als er een noodzakelijke reden voor is. Dat zou toch ook voor op school onopvallend genoeg zijn? Lijkt me juist dat je met zo'n joekel van een portemonnee niet echt prettig op een stoel zit de hele dag...

Nog een andere vraag, mag jij op school eigenlijk messen bij je hebben? Bij mij op school destijds (vorig millennium) werd er streng opgetreden tegen messen in tassen, zakken en kluisjes.

Een joekel van een portomonee is het nou ook weer niet hoor, Mn zakmes en mulitool word Geen probleem van gemaakt want ik werk op n boerderij
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Prepfarmer

Senior Prepper
Hoezo zijn die illegaal, waar haal je dat vandaan?
Ik kan me niet voorstellen dat de wet wapens en munutie hier specefiek iets over zegt. Het is gewoon een mes, en dat mag prima.
Ik loop overigens elke dag met een leatherman aan mijn broekriem en heb daar nog nooit iemand over gehoord.

Zn plastic mes in zn pasje is illegaal omdat: ik citeer het voorwerp zich anders voordoet dan een wapen einde citaat.
 
Bovenaan