• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Telefoonsignaal blokkerende hoesjes

FKAGB

Prepper goeroe
Ik kwam op internet een site tegen waar ze uitleggen hoe je hoesjes kunt maken die je telefoonsignaal blokkeren. Zodra je de telefoon in het hoesje doet is meteen iedere verbinding weg. Makkelijk want dan hoef je je telefoon niet uit te zetten, en je weet zeker dat er ook niet op de achtergrond nog wat signaal weglekt.

Concept is vrij eenvoudig. Voor instructies zie https://killyourphone.com/. Stof die moet werken is in Nederland te krijgen bij deze winkel https://www.vitalitools.nl/yshield-hng80

Ik heb laten vertellen dat het maken van de hoesjes een eitje is en dat de genoemde winkel snel is met verzenden. Wel schijnt het dat sterke wifi signalen door één laag stof heen komen dus als je 100% afgeschermd wilt zijn dan twee lagen stof gebruiken. Daarnaast begreep ik dat de genoemde stof geleidend is en dat je als je een gevoelige telefoon hebt het gebruik van een binnenhoesje wel zo handig is. Zit je telefoon standaard al in een hoesje dan is dat natuurlijk niet noodzakelijk.

Dit slechts ter info. Heb je een dergelijk hoesje gemaakt gooi dat dan niet op het forum!

Laatst bewerkt door een moderator:
Uitzetten van een telefoon type waar jezelf geen accu uit kan verwijderen vertrouw ik toch al niet . Want wat heet uit ?
Dan bied Zo'n hoesje dat gemaakt is van het materiaal dat jij benoemd een heuse extra uitkomst .

Bedankt voor de info !

Zo'n telefoon hoesje staat ook nog op m'n lijst. Net als hoesjes voor paspoort en andere chip houdende kaarten.

Gewoon metaalgaas kopen bij de metaal boer of emc gaas bij elektrische kastenboer ?
Harnas aan doen ?
Ik zie nog gen review bij dei shop staan. Nieuw spul ?
Hoe snel beschadigd die metaalgaas coating ?

Gewoon metaalgaas kopen bij de metaal boer of emc gaas bij elektrische kastenboer ?
Harnas aan doen ?
Ik zie nog gen review bij dei shop staan. Nieuw spul ?
Hoe snel beschadigd die metaalgaas coating ?
Het doek heeft een treksterkte van 220nm in beide richtingen. Reviews zeggen niet alles. Niet iedereen die bestelt schrijft een review.

Klopt, maar helemaal niemand is ook verdacht.
En wat heeft treksterkte met slijtvastheid te maken ? (sorry beide jaren gedaan)

Dit spul is goed: staalgaas als je echt iets wilt maken.
Je maakt een mini kooi van faraday. Maar eerlijk is eerlijk: doek naait beter. Ik denk meteen aan alu (?) gecoat polyester tentdoek. Of een hoesje met voering van dubbel laags reddingsdeken.

• Leuk
Waarderingen: J.J
Je kunt wellicht ook zelf wat maken met RVS micromesh: https://nl.aliexpress.com/item/500-...1483276.html?spm=a2g0z.search0304.4.63.slnXWh

Voordeel van zo'n hoesje van de winkel is, neem ik aan, dat deze getest is. Bij een eigen maaksel moet je dat zelf doen.

Ik denk dat het met de slijtvastheid wel snor zit @petroman, geleidend doek wordt al jaren voor diverse toepassingen gebruikt, beschermende kleding maar ook koffers en tassen. Het zal als met zoveel zaken, ook wel weer in diverse kwaliteiten komen.

@petroman, het doek wat ik noemde is met koper en nikkel gecoat polyester. Zal niet heel erg verschillen van gecoat tentdoek. Zeker niet als je een hoesje maakt met voering en een buitenkant van tentdoek. Het zal in ieder geval beterbte verwerken zijn dan metaalgaas, ook omdqtbje de hoes moet kunnen sluiten door dubbelvouwen. Als ik de specs van de fabrikant lees moet het geschikt zijn om telefoonsgnaal en wifi afbte schermen.

Ach, wat aardig, dat materiaal.
Volgens mij ook heel geschikt om een hoedje van te maken.

( Ik weet, het is flauw, vind het op zich geen slecht idee, denk dat ik er ook wat van bestel om eens mee te testen )

Ach, wat aardig, dat materiaal.
Volgens mij ook heel geschikt om een hoedje van te maken.

( Ik weet, het is flauw, vind het op zich geen slecht idee, denk dat ik er ook wat van bestel om eens mee te testen )
Dan kun je beter meteen een heel pak maken :)

Collega van me wilde zoiets ook wel hebben. Die laat zijn tas met telefoon nog wel eens in de kofferbak liggen. In een afgeschermd hoesje pikken ze het signaal van de telefoon niet meer op waardoor de kans op diefstal kleiner wordt.

En tipje. Kijk de docu Pantopticon eens. Is al wat ouder maar nog steeds relevant denk ik.

In een afgeschermd hoesje pikken ze het signaal van de telefoon niet meer op waardoor de kans op diefstal kleiner wordt.

Klopt ik zie regelmatig mensen met een capusjon op en een antenne over parkeerplaatsen lopen.
Dacht altijd dat ze wolven zochten die gechipt waren maar ik begrijp het nu.

Zijn een paar in elkaar gestapelde koektrommeltjes/ of rvs broodtrommels niet voldoende ?
Vast wel, maar dit is een stuk beter handelbaar.

@petroman, ze scannen tegenwoordig ook autosleutels die binnen liggen om zo de bijbehorende auto te kunnen openen en het alarm uit te zetten. Wat dat betreft kan een beettje voorzichtigheid geen kwaad.

@petroman, ze scannen tegenwoordig ook autosleutels die binnen liggen om zo de bijbehorende auto te kunnen openen en het alarm uit te zetten. Wat dat betreft kan een beettje voorzichtigheid geen kwaad.

Volgens mij werkt mijn autosleutel alleen als ik op knoppie druk.
Alles kan.
Maar wat ik zie, is dat men inbreekt sleutels jat en auto meeneemt (UK)
Of aanbelt en om de sleutels vraagt (onder lichte dwang)

Mijn signaal van mijn autosleutel komt overgins niet tot het einde van de straat. Sterker nog einde oprijlaan niet eens, eigenlijk moet ik best wel dichtbij gaan staan (+/- 3 meter) voordat mijn auto gaat reageren.
Dit is natuurlijk een zeer beperkte observatie maar ik kan mij zo voorstellen dat dit ook voor andere merken en modellen opgaat.

Ik zeg hier niet dat het niet kan alleen denk ik dat theorie en praktijk in dit geval ver uit elkaar liggen.
Ook voor de praktische uitvoerbaarheid (kosten/baten).

Als het scannen en uitzetten van alarminstallaties zo makkelijk zou gaan dat zou ik verwachten dat huisinbraken, garagediefstallen etc een explosieve groei zou hebben.
Immers die werken ook allemaal op een afstandsbediening.

Dan is een dergelijk hoesje voor jou dus niet interessant. Voor degene voor wie dit wel het geval is, doe je voordeel met de websites.

Laatst bewerkt:
Dan is een dergelijk hoesje voor jou dus niet interessant. Voor degene voor wie dit wel het geval is, doe je voordeel met de websites.

Het gaat er niet om of het voor mij werkt. Het gaat er om of het zinvol is. Als ik het zo lees moet je gewoon een emi kast kopen en daar al je atb's in leggen, want voor het weet doen criminelen je garagedeur open.....

Je telefoon bljft dan zoeken naar een signaal. Dus is je batterij sneller leeg. Je kan hem dan beter uit zetten en dan in het hoesje doen.

Heb begin jaren 90 al eens met autosleutels en zo zitten pielen.
Van de heel eenvoudige (standaard riedel) tot de versies met een versleutel-sleutel, maar ook die waren vrij makkelijk (voor hedendaagse begrippen) te achterhalen.
Meeste van dergelijke access devices verraden al meer dan genoeg, kwestie van een ontvangertje in de buurt krijgen.
En dat was in die tijd al redelijk te doen, tegenwoordig is het echt te eenvoudig.
Dat scan trucje zoals in die video, valt in deze categorie. Ze hadden alleen geen zin om te wachten, en dus deden ze dit dan maar.
En ja, dat wonderkastje blijft dat (transponder) signaal uitzenden, Petro.

Oh, dat wat Amero aangeeft, dat is ook een heel aardige attack, of denial truc. Zorg dat de telefoon naar signaal blijft zoeken, dan is de accu vlot leeg.
Ook daar valt voor het gilde en andere misbruikers nog wel een aardigheidje mee uit te halen.
Al is het maar om te zorgen dat je telefoon niet getracked kan worden.
Andere handigheden zijn ver buiten dit forum (te vinden).

Overigens, dames/heren prepperts, hadden we het al niet eerder erover gehad dat al dat draadloze toch altijd weer onderschept kan worden.
Gewoon uitstappen en sleutel gebruiken. Lekker basic, en bewezen technologie.

Terug
Bovenaan