• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

TITAN HM101 Made in China Paraffinelamp

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Beter mee verlegen als om verlegen:thumbsup:

;);) En het brand nog steeds :confused::confused:

En nu is ie uit :(:(:( Na ruim 24 uur liet ie mij in de steek .
Ik dacht eindeloos licht te hebben en een Chinees wonder in bezit te hebben .:rolleyes:
 

Ray

SHTF Expert
;);) En het brand nog steeds :confused::confused:

En nu is ie uit :(:(:( Na ruim 24 uur liet ie mij in de steek .
Ik dacht eindeloos licht te hebben en een Chinees wonder in bezit te hebben .:rolleyes:

Het hangt er vanaf hoe hoog je de lamp kunt zetten, hoe lang hij meegaat op een tankje.
Als een lamp optimaal brandt en is afgesteld, dan meet men normaal de brandtijd op één tank. Zet je hem lager, of haalt hij zijn maximale sterkte niet vanwege andere redenen, dan doet hij natuurlijk langer op een tankje.
De hoog brandende meva 863 met z'n kleine tankje doet het maar 6 a 7 uur op maximale stand, op waakvlam stand kan hij het ook dagen volhouden.

Mooi dat het normaal kan opbranden zonder rookspektakel aan het einde. Een werkende stormlamp voor 1,50, dat doen niet veel je na. :thumbsup:
 
F

frans81

Gast
Het hangt er vanaf hoe hoog je de lamp kunt zetten, hoe lang hij meegaat op een tankje.
Als een lamp optimaal brandt en is afgesteld, dan meet men normaal de brandtijd op één tank. Zet je hem lager, of haalt hij zijn maximale sterkte niet vanwege andere redenen, dan doet hij natuurlijk langer op een tankje.
De hoog brandende meva 863 met z'n kleine tankje doet het maar 6 a 7 uur op maximale stand, op waakvlam stand kan hij het ook dagen volhouden.

Mooi dat het normaal kan opbranden zonder rookspektakel aan het einde. Een werkende stormlamp voor 1,50, dat doen niet veel je na. :thumbsup:

Van de lont afstelling daar ben ik mij ook bewust van geworden .
Ik heb voor te proberen @petroman zijn raad aangehouden .
( Dit ook om geen alarm reacties te triggeren hier in de buurt :lol:
Het ding stond in de tuin op de grond zijn best te doen , iedereen die langs kwam zag die vlam ;)
)
8 mm het lont eruit en lekker laten branden .
Wat heet maximale stand voor een Lamp met lont ?
 

Ray

SHTF Expert
Van de lont afstelling daar ben ik mij ook bewust van geworden .
Ik heb voor te proberen @petroman zijn raad aangehouden .
( Dit ook om geen alarm reacties te triggeren hier in de buurt :lol:
Het ding stond in de tuin op de grond zijn best te doen , iedereen die langs kwam zag die vlam ;)
)
8 mm het lont eruit en lekker laten branden .
Wat heet maximale stand voor een Lamp met lont ?

De hoogst mogelijke stand waarop hij goed brand zonder te kwalmen. :)

Bij het omhoog afstellen van de lamp moet je hem altijd in de gaten houden, want des te warmer hij wordt, des te meer petroleum er vergast en dan gaat hij harder branden. Het zoeken van de max, daar moet je dus even bij blijven zitten. Naar mate de tank leger raakt, zal hij dan wat minder hard gaan branden (hoe groter de afstand van opzuiging, des te lastiger het gaat) en dan verbruik/verbrand je wat lont. Dat is normaal. Wil je zo lang mogelijk met één pit doen, tja, dan moet je hem nooit op de max zetten of naarmate het tankje leger wordt steeds lager zetten.

Puur gegokt op de verhouding lamp/reservoir denk ik dat je op max zo'n 20 a 22 uur moet kunnen halen. (vergelijkbaar met de bekende Feuerhands)
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Hey @frans81 , je hebt mij aangestoken!

20160519_211916.jpg
De eerste & enigste (voor zover ik dat weet) Chinalamp die ik bezit. Uitgerust met Feuerhand wieltjes en aangepast Feuerhand windkapje.

Edit:

Bij het werken met deze lamp van het oosten bemerkte ik gelijk weer waarom ik er geen groots fan van ben:

- Hengsel blijft steken tijdens naar beneden of omhoog duwen,
- Verticaal beweegbare kap boven het glas gaat met moeite omhoog,
- Verflaag wil heel graag zijn andere kant laten zien.
- De iconische holle buizen van onder naar boven kunnen bewegen.
 
F

frans81

Gast
De hoogst mogelijke stand waarop hij goed brand zonder te kwalmen. :)

Bij het omhoog afstellen van de lamp moet je hem altijd in de gaten houden, want des te warmer hij wordt, des te meer petroleum er vergast en dan gaat hij harder branden. Het zoeken van de max, daar moet je dus even bij blijven zitten. Naar mate de tank leger raakt, zal hij dan wat minder hard gaan branden (hoe groter de afstand van opzuiging, des te lastiger het gaat) en dan verbruik/verbrand je wat lont. Dat is normaal. Wil je zo lang mogelijk met één pit doen, tja, dan moet je hem nooit op de max zetten of naarmate het tankje leger wordt steeds lager zetten.

Puur gegokt op de verhouding lamp/reservoir denk ik dat je op max zo'n 20 a 22 uur moet kunnen halen. (vergelijkbaar met de bekende Feuerhands)

:confused::confused: Ik kom nu aan 24 + met kleine vlam en niet max gevuld .
Ik ben al blij als ie ( Wanneer ik meer licht nodig heb ) 15 uur blijft branden :thumbsup: op een enigzins Max stand ;)
Op dit moment ben ik vooral prijs technisch tevreden en dat er niets stuk is .:rolleyes:
gelukkig veel wijze mensen hier met vooral ervaring op velerlei gebied ;)
Zo kom je erachter dat je eigenlijk niets weet en toch alles te weten kan komen ;)
 
Bovenaan