• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Traplopen voor de Conditie ( WentelTrap !! ) kleine waarschuwing

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
uitkijk overloon.jpg uitkijk overloon 2.jpg overloon (1).jpg overloon (2).jpg Een hele tijd geleden ben ik begonnen met het Traplopen . Dit met een rugzak van pl/min 2,5 Kgm en daar een 5 Kgm Halterschijf in .
Op het idee kwam ik omdat ik geregeld tijdens het Fietsen / wandelen langs een Uitkijktoren kom die Nieuwbouw is .


http://www.recreatiefoverloon.nl/bezienswaardigheden/uitkijktoren

Het is een Pl/min 25 Meter Hoge toren met een Ja hoor :) Wenteltrap .
Toren is geheel van metaal en zo ook de traptreden . Deze zijn van Traanplaat .
Met een enigzins opgevoerd slakken tempo ga je dit dus doen :lol::lol: En ik kan je zeggen , ga naar een Flatgebouw :lol:( Geen wenteltrap )
Het ging eigenlijk altijd goed dit uitputtings Geintje .
Maar helaas ging het een tijd geleden verkeerd . Dit vooral doordat het boven in de Toren kletsnat was ( Op de foto's is de trap droog ) en zo ook die treden op het laatste gedeelte boven in de toren .
ik begaf mij naar onderen en na een meter of zo gleed ik met mijn hele zooi over zo'n traanplaat uit .
Mijn been maakte een rare draai en ( En een herinnering aan ski ongelukje ) wederom de binnenste Kniebanden van mijn rechterbeen geforceerd en gescheurd en een krakend gewricht :(:( Ik was net van mijn rugklachten af en nou weer dit . Pas na twee dagen kwam de echte pijn naar boven en moest ik verplicht drie dagen rusten . Daarna met gebruik van krukken gaan lopen .
Helaas ga je je bij dit wenteltrap lopen , je gedragen ( Voelen ) als een aangeschoten ( Van alcohol gevoel ) Giraf . Het is een smalle toren met dus een zeer korte draai . Zodoende is deze val veroorzaakt door twee dingen :lol: Gladheid en aangeschoten ( Draaierig ) gevoel .
Ik heb ruim 2 Kilometer moeten terug strompelen naar mijn fiets die ergens stond geparkeerd en dan nog 7 Km naar huis fietsen .
Ga dus naar een Flatgebouw als je dit wil gaan beoefenen :thumbsup::thumbsup:
De twee laatste Foto's zijn van gisteren omdat ik toch iets wou plaatsen omtrent dit voorval .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ai, dat is inderdaad gevaarlijk dan. Hopelijk een spoedig herstel!

Ik kan er nu om lachen maar 2016 had helaas op meerdere gezondheids fronten een verkeerde start :( zowel bij mij als mijn vrouw .
Mijn knie kraakt nog wel en de binnenste kniebanden zijn nog gevoelig maar lopen en fietsen kan ik weer .
Blijven lachen :thumbsup: . En proberen er de Humor van in te zien . Het was mijn eigen schuld :oops:
Mijn vrouw is aan dit klungelsmurf gedoe wel gewend .
 

dubbel0

Diehard Prepper
beterschap ! in m'n leventje menig vuur en water toren op en af geklommen ( afklimmen wil dat?) een tip van een vuurtorenwachter, bewust langzaam lopen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
beterschap ! in m'n leventje menig vuur en water toren op en af geklommen ( afklimmen wil dat?) een tip van een vuurtorenwachter, bewust langzaam lopen.

" afklimmen wil dat ? " leg eens uit ;) .
Dat bewust langzaam lopen daar heb ik uiteindelijk al in het begin stadium mij naar toe aangepast :)
Naar beneden dat ga je bij deze toren al snel te vlug doen . Zodoende waarschijnlijk in combinatie met de natte treden en draaierige gevoel die valpartij :(
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
whoehahahahahahahahahaha @frans81 nee , maar niet doen ;)

Dat dacht ik ook al . Ze heeft al zoveel meegemaakt met mij :(
Twee dagen voor ons Huwelijk had ik een Zeer zware uitvoering Stihl doorslijper ingeruild en niet getest . Zoiets als op de foto .
1 dag voor ons huwelijk moest ik toch even een poort door slijpen .
De poort moest gedraaid worden waardoor ik die slijper met nog draaiende schijf ( In hurk stand ) alleen nog in mijn rechterhand vast had .
Verkeerd vast , in de bocht van de beugel , waardoor dat ding kantelde en net aan de buitenzijde rechterbeen ter hoogte knie naar binnenging .
Bloeden deed het amper doordat de schijf nog gloeiend heet was en het een en ander had dicht geschroeid . Wel tot in het bot erdoor .
Het werd wel eerste hulp en hechtingen , een gedeelte hebben ze open gelaten . Ik kon van geluk spreken zeiden ze daar . Want normaal was de schade veel groter .
Ik ging al strompelend mijn huwelijk in en reis tegemoet . Nee ik hou teveel van haar om nog gek te gaan doen .
Dat ding heb ik na onze huwelijksreis op aanraden van mijn vrouw terug gebracht en ergens anders op geruild ;)


Het kan bijna in het Humor Fora
109204-stihlts460.jpg
 
F

frans81

Gast
bij mij wel ;) hahahaha maar @frans81 ? nou had je die slijper kunnen gebruiken voor die toren ;)

btw, overloon, afgelopen jaar nog geweest, die hal bekeken met die groene voer/ vaartuigen er in.

Waarom zo'n mooie uitkijktoren beschadigen ;)
Ik had nog nooit met zo'n zware flex gewerkt :lol:
Anders was dat niet gebeurd .
Impulsief gedrag .
Het museum gaat weer uitbreiden heb ik vernomen ;)
Of info een greintje waarheid bezit weet ik niet :confused:
We zullen zien :)
 

phtvs

Sysop
Admin
btw, overloon, afgelopen jaar nog geweest, die hal bekeken met die groene voer/ vaartuigen er in.
Overloon, daar heb ik een groot deel van mijn jeugd de vakanties doorgebracht. Op (toen nog) camping 'de Vers' naast het oorlogsmuseum. Wij konden toen met een flinke korting het museum in. Dus daar heel veel tijd doorgebracht. Een paar jaar geleden nog eens langs geweest maar de camping is nu een bungalow park geworden en het museum is totaal onherkenbaar verbouwd.
Moet eerlijk zeggen dat ik het museum er niet beter op geworden vindt.

Tot mijn grote verwondering kwam ik daar wel een M113 tegen van B-103 verkennings battajon. 'Mijn' voertuig tijdens mijn diensttijd in Seedorf in 1982...

CIMG7141.JPG
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat zie ik ?? Het ding staat in de Hekken !
Nog meer uitglijders daar bovenin die Toren ?
Ik weet het niet .
Maar wanneer kletsnat dan is het daar in de top GLAD .
Ik kan mij er echt iets bij voorstellen dat daar meer mensen tegen de vlakte zijn gegaan pfff

20180105_123355.jpg 20180105_123358.jpg
 
Bovenaan