• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Tweedehandse Kogelwerende / scherfwerende / Steekwerende vesten

joepmeloen

Prepper goeroe
Mss een beetje joepie logica, maar als je ziet dat iemand kogelwerende kleding heeft, zou je dan niet op de plekken mikken waar geen kogelwerend spul zit. Helaas is dat vaak het hoofd en in beweging wel moeilijk te raken, maar eenmaal raak ben je meteen uitgeschakeld.
 
F

frans81

Gast
Mss een beetje joepie logica, maar als je ziet dat iemand kogelwerende kleding heeft, zou je dan niet op de plekken mikken waar geen kogelwerend spul zit. Helaas is dat vaak het hoofd en in beweging wel moeilijk te raken, maar eenmaal raak ben je meteen uitgeschakeld.

Ik hoop dat ik jou niet tegenkom en dat je dan ook nog een ware schutter bent :fluit::D
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Mss een beetje joepie logica, maar als je ziet dat iemand kogelwerende kleding heeft, zou je dan niet op de plekken mikken waar geen kogelwerend spul zit. Helaas is dat vaak het hoofd en in beweging wel moeilijk te raken, maar eenmaal raak ben je meteen uitgeschakeld.

En over welke afstand spreek je dan? Op een korte afstand moet je dan snel zijn en op grotere afstand gaat dan geluk mee spelen. Of denk je dat je doel het suffertje staat te lezen als je op hem schiet? Een vest beschermd je vitale delen en een helm je hoofd. Dus dan blijft er niet al te veel over om te raken. Een schot in arm of been overleef je meestal wel, iets door je longen, lever of hart wordt een ander verhaal.
Zelfs als je met je luchtgeweer op 15 meter altijd het zwarte van de schijf raakt, probeer dat eens als de schijf beweegt en dan ook nog in een niet te voorspellen richting.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien de Torso het grootste deel is , is dat dus ook het meest voor de hand liggende en in ruim 85 procent het schade gebied bij gebruik van dat waar we niet al te gericht over mogen praten . En zoals al eerder vermeld zijn middelen om bloeden te doen stoppen ook iets dat op de persoon gedragen word . Oa de tourniquet . Maar dit is in het begin van dit topic al door iemand vermeld .

Bij mij is het nog steeds een Wel of Niet . En vooral toch beter iets dan helemaal niets .
Gezien de Soft insert bijna niets wegen heb ik één vest voorzien van dubbele inserts . Deze zijn dan alle 4 Level II ( A) en kogel/ Scherfwerend. Alle 4 de delen New Old Stock en visueel in top conditie . Dit is dus echt bedoeld voor een Nood situatie met verhoogd risico op piefpafpoef gebruik in de regio .
Wanneer een jas erover is het enigzins te verbergen voor het niet gefocust oog dat minder waarneemt.
 
Bovenaan