• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uierzalf vermengen met zuiverringzout help tegen ontstekingen

J

J.J

Gast
Een tijdje dacht ik dat moet toch werken, en ja uierzalf dat lost niet snel op het vermengen met zuiverringzout ( Natriumbicarbonaat ) dat is dan een tijdje lang werkzaam, genoeg om een ontsteking tot rust te brengen.
Ik heb het een paar keren geprobeerd en het werkt snel, en we hebben beiden toch altijd bij ons.

Ook kan je het heel goed gebruiken bij het bestrijden van schimmels op de huid, om het tegen kleding te beschermen kan je het met een watje en pleister afdekken.
 
J

J.J

Gast
We gaan vandaag ook de uierzalf met zuiveringszout op een plekje doen waar wat allergie zit,
waar de arm steeds op de harde tuinstoel armlening ruste, inmiddels isolatie op geplakt.
We gaan het weer afdekken met watten en er een pleister overheen, en dat laten we een paardagen zitten.

De uitslag krijgen jullie wel, haha niet letterlijk natuurlijk.:thumbsup:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Niet nodig om iets bij de uierzalf te doen, de bacteriedoder zit daar al in.
Ingredienten:
Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Lanolin Oil, Triclosan, Cymbopogon Nardus.

Triclosan is een krachtige en veel gebruikte bacteriedodende en schimmelwerende stof.

Een andere goede schimmel en bacteriedoder die iedereen wel in huis heeft is azijn. Werkt bij een muggenbeet of andere beet ook pijnstillend.
 
J

J.J

Gast
De uienzalf in combinatie met de natriumbicarbonaat werk als "time release",
en houd de zuiveringzout ook op zijn plek.

De eczeem is na een paar dagen geheel verdwenen zelfs de Natriumbicarbonaat was vrijwel geheel op gelost.
Dus hier mee hebben we een nieuw geneesmiddel.

Ik zal meer toepassingen uit proberen.
 
Bovenaan