• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ultra light BOB of gewone BOB?

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Je schrijft dat je geen 25 meer bent. Waarom kijk je dan naar een rugzak. Heb je al naar een wandelkar gekeken? Kun je je gear meenemen die je nu al hebt. En trekken is veel makkelijker dan dragen.
Daar heb ik ook al aan gedacht, ben ik aan het onderzoeken.
Het moet wel een "opvouwbare" kar zijn, zodat ie ook in de auto mee kan.
Maar een lichtere BOB kan zo wie zo geen kwaad.
 

Floesh

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Update van mijn BOB samengesteld met lighterpack inclusief product links en plaatjes, https://lighterpack.com/r/2k904f

Voor sommige items staat het gewicht erbij maar is het aantal (qty) op nul gezet, omdat ze als back-up dienen of een alternatief of luxe items zijn.
De items met een aantal erachter horen in de basis setup.
Het basis gewicht van de BOB is 6 kg (exclusief water, voedsel, brandstof, verzorgingsproducten) en heeft een capaciteit van 64 liter + 4,5 liter extra volume door de belt en side pouches.
Eventueel kan er nog iets onder worden gehangen of bovenop worden bevestigd met de bodem en/of top straps.

De first aid kit verdient nog aandacht en uitbreiding.
 
F

frans81

Gast
Update van mijn BOB samengesteld met lighterpack inclusief product links en plaatjes, https://lighterpack.com/r/2k904f

Voor sommige items staat het gewicht erbij maar is het aantal (qty) op nul gezet, omdat ze als back-up dienen of een alternatief of luxe items zijn.
De items met een aantal erachter horen in de basis setup.
Het basis gewicht van de BOB is 6 kg (exclusief water, voedsel, brandstof, verzorgingsproducten) en heeft een capaciteit van 64 liter + 4,5 liter extra volume door de belt en side pouches.
Eventueel kan er nog iets onder worden gehangen of bovenop worden bevestigd met de bodem en/of top straps.

Als je Idd net als jij , het verstand gebruikt is het betaalbaar en haalbaar .
Koopjes jagen en uiteindelijk perfectioneren .

Mooi lijstje @Floesh
 

Floesh

Diehard Prepper
@frans81
Ik heb ook diverse "fouten" gemaakt met productaankopen hoor :)
Maar hou ze dan niet en heb ze redelijk gunstig weer kunnen verkopen.
De opbrengst gebruik ik dan voor iets wat voor mij wel werkt.
 
F

frans81

Gast
@frans81
Ik heb ook diverse "fouten" gemaakt met productaankopen hoor :)
Maar hou ze dan niet en heb ze redelijk gunstig weer kunnen verkopen.
De opbrengst gebruik ik dan voor iets wat voor mij wel werkt.

Perfectioneren zonder " Fouten ( tjes ) " te maken kan bijna niet !
Vooral met online aankopen is dat moeilijk allemaal in te schatten .
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
@Sun Beh Nim, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met je eigen BOB gaat tegenwoordig? Nog veel slagen gemaakt om het lichter te krijgen? Of toch maar voor een mooie kar gegaan?

Complete herziening van de BOB, nieuwe rugzak etc.

Heb het iets te druk nu, maar zal binnenkort een post plaatsen met lighterpack link erbij.

De BOB van m'n zoon is wat inhoud betreft exact het zelfde, alleen andere rugzak.
 
Bovenaan