• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

US Military , Cover Tent ( GP ) General Purpose Large .

petroman

SHTF Expert
Doordacht ?
Weet ik niet. Mijn idee van eens nelle shelter zou gewoon een portacabin idee zijn. Kompleet ingericht.
Deze paraplu versie is doordacht maar je hebt al een vrachtwagen nodig. In een afzetcontainer heb je max 6 slaapplekken, sx een 3p stapelbed.
Minder als zo'n tent maar wel snel neer te zetten en weer op te pakken. Integreer je een zonnepaneeldak, aggregaat, accu's in de vloer etc dan heb je met een paar containers snel een dorpje.

Zoek op Yt eens die oppompbare met snelbeton gevulde variant van een tunneltent. Karsten opblaastent opgepompt met beton.
Zak op de grond, waterpomp aansluiten en water er in pompen, beton hard laten worden en komplete betonnenshelter. Nadeel je hebt weer water nodig
 
F

frans81

Gast
Doordacht ?
Weet ik niet. Mijn idee van eens nelle shelter zou gewoon een portacabin idee zijn. Kompleet ingericht.
Deze paraplu versie is doordacht maar je hebt al een vrachtwagen nodig. In een afzetcontainer heb je max 6 slaapplekken, sx een 3p stapelbed.
Minder als zo'n tent maar wel snel neer te zetten en weer op te pakken. Integreer je een zonnepaneeldak, aggregaat, accu's in de vloer etc dan heb je met een paar containers snel een dorpje.

Zoek op Yt eens die oppompbare met snelbeton gevulde variant van een tunneltent. Karsten opblaastent opgepompt met beton.
Zak op de grond, waterpomp aansluiten en water er in pompen, beton hard laten worden en komplete betonnenshelter. Nadeel je hebt weer water nodig

Er zijn tig Over nagedacht ( Doordachte ) shelter systemen .

En natuurlijk zijn velen te zwaar , te groot enz enz .
En idd je hebt bij zulke types Gedegen zwaarder transport nodig ( geen huishoud autootje ) .

Als je er te ver over na gaat denken vanuit Burger perspectief dan idd veel puntjes .

Ik had dit echter nog nooit gezien en was onder de indruk .

Maar ja dat ben ik wel vaker Wim !

Er is zoveel mooi spul dat in een karretje kan haha .
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Als ik terugdenk aan het opbouwen van een kruistent (ziekenhuis) dan vind ik dit toch een stuk sneller en simpeler. De vraag is meer waar dit ding voor ontworpen is.
 
Bovenaan