• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

AWOL

Prepper goeroe
Test is voltooid. Na 11.5 uur ging het lampje uit, tot de laatste seconde op "vol vermogen", accubank gaf geen spanning meer aan dus nemen we aan dat die volledig leeg was.
Die duur valt mij eigenlijk tegen maar er zijn een aantal factoren in ogenschouw te nemen:

- ik weet niet hoeveel werkelijke capaciteit de accubank heeft, opgegeven wordt 4000 maar ik weet dat dit in werkelijkheid ook 3000 zou kunnen zijn ook al is het een Philips ding.
-het is mij onduidelijk of de led usb stick nu 1 of 6 watt trekt. Opgegeven wordt 1 watt maar is dit peer ledje of het totaal, ik denk dat het per led is en dus 6 watt die op vol vermogen wordt afgenomen.
-je hoeft de sticks niet vol continu te gebruiken en op een iets lagere setting zullen ze minder stroom verbruiken.

De stick wordt door de 6 leds aardig warm maar is nog wel aan te raken, deze warmte heeft de led stick gedurende de test geen schade toegebracht.
Voor wat ze kosten vind ik het nog steeds een goede aanschaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Test is voltooid. Na 11.5 uur ging het lampje uit, tot de laatste seconde op "vol vermogen", accubank gaf geen spanning meer aan dus nemen we aan dat die volledig leeg was.
Die duur valt mij eigenlijk tegen maar er zijn een aantal factoren in ogenschouw te nemen:

- ik weet niet hoeveel werkelijke capaciteit de accubank heeft, opgegeven wordt 4000 maar ik weet dat dit in werkelijkheid ook 3000 zou kunnen zijn ook al is het een Philips ding.
-het is mij onduidelijk of de led usb stick nu 1 of 6 watt trekt. Opgegeven wordt 1 watt maar is dit peer ledje of het totaal, ik denk dat het per led is en dus 6 watt die op vol vermogen wordt afgenomen.
-je hoeft de sticks niet vol continu te gebruiken en op een iets lagere setting zullen ze minder stroom verbruiken.

De stick wordt door de 6 leds aardig warm maar is nog wel aan te raken, deze warmte heeft de led stick gedurende de test geen schade toegebracht.
Voor wat ze kosten vind ik het nog steeds een goede aanschaf.

Indien het ledje 1 watt is, heb je dus 11,5 Wh (watt uur aan) stroom verbruikt.
4000 mAh bij 3,7 volt nominaal = 14,8 Wh maximaal (in nieuwstaat volgens Philips), waarschijnlijk heb je nog te maken met het feit dat je ledje uit gaat onder een bepaalde geleverde spanning en in deze berekening worden verliezen niet geteld.

Zo'n usb led is dus ongeveer 1 watt, geen 6, dat is wel af te leiden. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: AWOL

Marcov

Prepper goeroe
Bij de action hebben ze usb V/A metertjes. Ik heb er 2 van, heb nog niet gekeken hoe nauwkeurig ze zijn. Ik dacht wel redelijk, moet nog even een keer testen.

Ik kan wel het verschil met laden zien tussen verschillende snoertjes.


9a3ZYaM.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Bij de action hebben ze usb V/A metertjes. Ik heb er 2 van, heb nog niet gekeken hoe nauwkeurig ze zijn. Ik dacht wel redelijk, moet nog even een keer testen.

Ik kan wel het verschil met laden zien tussen verschillende snoertjes.


9a3ZYaM.jpg

Zoiets zou erg fijn zijn als het ook het aantal Wh (verbruikte vermogen) zou aangeven, maar die kan ik nog niet vinden.
Dan zou het te gebruiken zijn om de capaciteit van powerbankjes (of batterijen) te meten, geleverd vermogen van een zonnepaneeltje, etc.

Verschil tussen de snoertjes is idd goed merkbaar. Daarom leveren veel powerbankjes een heel kort oplaadsnoertje erbij. Des te korter, des te minder verlies over het algemeen (bij gelijke kwaliteit kabel).
Daarom ben ik ook dol op powerbankjes waar losse 18650's in gaan, die kan ik dan direct in m'n zaklamp of damper schuiven, heb je ook geen verlies.
 
Bovenaan