• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Usb windgenerator.

Harry Nack

Last (wo)man standing
Het is een leuke gadget voor een behoorlijke prijs met weinig vermogen. Zo zie ik het tenminste. Voor serieuze situaties zul je wat krachtigers en professioneler moeten aanschaffen.

Ik reken altijd prijzen per watt uit en stel ik kom met mijn solar/wind op 1-2€ per watt. Dan kost deze gadget 12€ per watt.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Arie het ziet er leuk uit , maar dat vermogen van 10 watt , dat vind ik toch wel erg rooskleurig voorgesteld:rolleyes:
en zet er dan ook mijn vraagtekens bij want as je een rekensommetje van een windmolen zou nemen
dan kom je op een theoretisch vermogen van 61 watt (en een beetje) (bij 10 m/sec windsnelheid hetgeen een lekker briesje is )
uit maar dit is 100 % , een werkelijk vermogen ligt meestal rond de 30 % (bij een (normale grote molen), dan zit je al op plm 20 watt en
dat moet nog eens omgezet worden in elektrische energie . ik zeg niet dat het niet kan ,maar heb wel mijn bedenkingen .
Tevens tov een zonnepaneel ,wat geen bewegende delen heeft , dit molentje wel en ik hoop dat ze er voor dat geld dan
toch wel goede materialen er voor hebben gebruikt .een positief iets van een molen is dat hij energie levert zolang het waait
en als dat 24 uur per dag is , dan zit je goed . Zelf zou ik toch eerst eens kijken of er recensies van zijn voordat je zoiets koopt :D
gr will
 

petroman

SHTF Expert
Als ik naar de verhouding in grote kijk van die generator en bladen dan vrees ik dat het hard moet waaien voordat eea gaat bewegen.
 
Bovenaan