• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wist je dit allang, of ga je binnenkort een nieuwe koffer kopen?

  • Jeetje, ik wist niet eens dat er nog mensen waren die dit niet wisten

    Stemmen: 3 50.0%
  • Ja, dit is wel even iets nieuws om over na te denken inderdaad

    Stemmen: 3 50.0%

  • Totaal aantal stemmers
    6

Ray

SHTF Expert
Aangezien de douane nu eenmaal de inhoud van je koffer moet kunnen controleren, worden koffers en slotjes gebruikt met een bepaald keurmerk, TSA: https://www.reisartikelen.nl/reistips/tsa-sloten/
Vooral belangrijk als je op Amerika vliegt. Dit stelt de douane in staat met een soort moedersleutel je koffer/tas te kunnen openen zonder het slot te hoeven forceren (dat recht hebben ze).

Nu lijkt het mij voor serieuze kwaadwillenden geen probleem een dergelijke moedersleutel te bemachtigen en dat is ook waar het filmpje in OP over gaat. Volgens mij is het slotje wat je toont @De Bezorgde Burger, eveneens een TSA slot. ;)

Anderzijds, als je een niet TSA slot gebruikt en je vind je koffer terug met geforceerde sloten, dan wordt je ook niet blij en achterdochtig wat er mee gebeurt is. Douane of dief/smokkelaar?

Inrollen in van dat vershoudfolie geeft een tijdrekkende barrière waardoor je tas/koffer een stuk minder aantrekkelijk is. Indien een koffer/tas daadwerkelijk niet te openen zou zijn krijg je toch weer grote problemen met de douane.

De lipjes van ritsen zijn trouwens een soort gietmetaal en dat breek je zo met een tangetje, multitool of stalen pennetje. Wat voor slot je er ook op zet, 't blijft kinderspel.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

petroman

SHTF Expert
De lipjes van ritsen zijn trouwens een soort gietmetaal en dat breek je zo met een tangetje, multitool of stalen pennetje. Wat voor slot je er ook op zet, 't blijft kinderspel.

Verder je koffer niet uit het oog verliezen.
Inbraak nadat je het ingeleverd hebt kan en zal vast gebeuren maar minder snel. Wat ook leuk is is dat bij tussenstop op ijsland je een ander slot terug krijgt. Dat geeft de douane in de US of a weer aanleiding om je kofferslot te "knakken". Dat verwisselen werd overigens door douane gedaan.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik heb bewust een harde koffer gekocht. Een dure Samsonite nog wel.
Ook die brug je zo een stukje open om er in te komen. Overal komen ze in.
Dat inshielden lijkt me nog het beste. Wil ik naar Zweden ook doen met de rugzak, maar dat meer in verband met losse delen.

Als het je voornamelijk om de losse delen gaat, zou je ook aan een flightbag kunnen denken. Ik gebruikte ze altijd als ik met het vliegtuig ging.
Ik weet natuurlijk niet hoe je met je gewicht zit, of dat je die flightbag ergens in bewaring kan geven.
2 voorbeelden van flightbags: http://www.deoutdoorwinkel.nl/backpack-regenhoesflightbag-c-177-306.html https://www.bever.nl/c/uitrusting/flightbags.html#?q=&size=&page=0&sort=bestselling&filter=
 
Bovenaan