• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Verplichte spionagecamera in je nieuw geregistreerde auto

Voor m'n werk rijdt ik in de modernste wagens.
Ben meer tijd kwijt aan de strijd tegen de spionage technologie dan aan de actieve verkeersdeelname.
Zou bijna een Jammer meenemen.
Privé blijf ik wel "oude zooi" rijden.
Autorijden was erg leuk en ik vind het nog steeds leuk maar niet meer in alle voertuigen.

Ik heb het idee dat door zo je best te doen onder de radar te blijven, je juist interessant bent om in de gaten te houden. Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben dat mijn werkgever precies weet waar ik ben en waar ik naartoe ga. En voor de rest kan ik me niet voorstellen dat er iemand wil weten waar ik ben en doe.

Ben ook heel lang zo extreem bezig geweest om te zorgen dat ik geen privé deel en dat niemand mij in de gaten kon houden. Als ze echt willen weten wat je doet, er hangen meer dan genoeg camera's. In winkels, op straat en bij voordeuren van huizen enz enz. En digitaal heb je geen privacy meer. Sowieso weet je provider alles van je. We houden onszelf voor de gek door te denken dat we nog privacy hebben.

Heb je daar wat leesvoer bij ?
Ben wel geïnteresseerd hoe ze dat doen. Zonder extra km registratie kastje.

In mijn auto moet ik elke rit wegklikken dat gegevens worden verzonden :p Overigens pas na de app van het merk te hebben geïnstalleerd voor de auto. Als je dat niet doet weten ze niet wie je bent, mogelijk wel waar de auto is.

Het is ook wel handig met het terugvinden van de auto in een grote stad en dat je zelf rit gegevens en dergelijke kunt zien. Op mijn motorscooter is het ook ingesteld, ook diefstal zal ik dan eerder opmerken.

Heb je daar wat leesvoer bij ?
Ben wel geïnteresseerd hoe ze dat doen. Zonder extra km registratie kastje.

Via de boordcomputer en dashcam.
Kunnen ze inloggen en zien waar je rijdt, hoe hard je rijdt, in welke versnelling, hoeveel toeren.
En ook hoe vaak je over de doorgetrokken streep gaat zonder richting aan te geven en hoe vaak de computer moet ingrijpen omdat je te hard door de bocht gaat of omdat je te dicht op je voorganger zit.
Met de nieuwe camera kunnen ze ook zien hoe vaak je afgeleid bent van het verkeer.
En met de dashcam krijgen ze meldingen als je niet stopt bij een stop bord of iets dergelijks.
Ze kunnen ook inloggen en meekijken.
Naar binnen filmen en geluid opnemen mag niet.
Dat soort dingen is behoorlijk in opkomst binnen de beroepsgoederenvervoer.
Ik heb er geen leesvoer bij maar het is m'n werk, heb al veel van die cursussen gehad.

En als je dat saboteerd dan krijg je geen gesprek? Lijkt me dat ze dan ook een uitleg vragen ;)

Klopt helemaal.
Maar vandaag zijn het de werkgevers die je een cijfer geven maar de verzekeringsmaatschappijen staan ook te popelen om die informatie.

Ik verzin het niet hè.
Krijg regelmatig een opfriscursus met de nieuwste plannen en ideeën vanuit den Haag en Brussel.
Kan enkel geen namen en merken gaan noemen.

Klopt helemaal.
Maar vandaag zijn het de werkgevers die je een cijfer geven maar de verzekeringsmaatschappijen staan ook te popelen om die informatie.
Ja, maar dat is vrijwillig bij die verzekeringsmaatschappijen.
Ik verzin het niet hè.
Krijg regelmatig een opfriscursus met de nieuwste plannen en ideeën vanuit den Haag en Brussel.
Kan enkel geen namen en merken gaan noemen.
Tja, als elke telefoonfabrikant opeens ook auto's kan maken met een gigantische tablet als instrumentenpaneel zegt dat misschien genoeg. Het zijn allemaal rijdende connected gadgets geworden. Overigens is mijn motorscooter dat ook. Maar bij zowel die scooter als bij mjin auto heb ik zelf een account aangemaakt, zolang je dat niet doet weten ze ook niet wie je bent. Je mist dan alleen bepaalde functionaliteit.

Onder de 20.000 euro kun je ook al bijna geen nieuwe auto meer vinden door al die rijhulpen en gadgets. Ik snap ook niet waarom Europa dit doet, want de Europese merken hebben meer last van deze eisen dan de Chinese merken (die hebben een veel flexibeler productieproces, ze kunnen vandaag telefoons maken, morgen televisies en dan zaterdag auto's).

Terug
Bovenaan